رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و بحرین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تجلیل کاظمی قمی از استاد ادبیات فارسی افغانستانی

  • کد خبر: ۱۰۸۸۵۱
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
تجلیل کاظمی قمی از استاد ادبیات فارسی افغانستانی
نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان ؛ از دکتر « عبدالقیوم قویم » استاد زبان وادبیات فارسی افغانستان تجلیل کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان ؛ از دکتر « عبدالقیوم قویم » استاد زبان وادبیات فارسی افغانستان تجلیل کرد.

در پیام حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در تجلیل از استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی افغانستان دکتر " عبدالقیوم قویم" آمده است : 

استاد گرامی جناب آقای دکتر عبدالقیوم قویم، عضو محترم و پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی

با سلام واحترام و ادب

اساتید و دانشوران روشنایی بخش تاریکی جان هستند و  و ظلمت اندیشه را نور می‌بخشند. و اساتید زبان و ادب فارسی، پیام آوران فرهنگ و ادب دیرینه سرزمین پهناور زبان فارسی در جای جای جهان بشری هستند؛ که مهر و مهرورزی و صلح و اندیشه و کرامت انسانی را فریاد می‌کنند و شما استاد بزرگوار و همه‌ی آنان که دل در گرو زبان فارسی دارند علی رغم تلاش دشمنان و بدخوهان ملت افغانستان برای خاموش کردن چراغ علم و ادب و فرهنگ و زبان فارسی ایستادید و در راه نگهداشت و بالندگی زبان و ادب فارسی بسی رنج بردید و کام تشنگان معرفت را سیراب کردید.

در مقابل این همه تلاش ارزشمند، نه توان سپاس است و نه کلام وصف. امروز کاخ بلند زبان و ادب فارسی و سروش معنوی و مفاهیم پر امیدش بیش از پیش محتاج راهنمایی اساتید و بزرگانی چون شماست.از سال ها تلاش و فعالیت آن جناب در حفظ و حراست و رویش و وارش زبان و ادبیات فارسی در کشور دوست، برادر و همسایه عزیز افغانستان تقدیر و تشکر می‌نمایم.

از آن یگانه زنده پاید جاویدان، سربلندی و سرافرازی جنابعالی و مردم افغانستان را آرزومندم.

به گزارش ایرنا ؛ مراسم تجلیل از این استاد فرهیخته زبان و ادبیات فارسی ، در مراسم بزرگداشت از شعر و ادب فارسی و در همایشی در تالار وحدت برگزار شد.

منبع: فارس‌

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->