آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

گرد و خاک خوزستان ۹۸۱ نفر را راهی بیمارستان کرد

  • کد خبر: ۱۰۹۸۹۱
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
گرد و خاک خوزستان ۹۸۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: درپی وقوع پدیده ریزگرد‌ها در استان خوزستان طی شبانه‌روز گذشته تعداد ۹۸۱ بیمار دارای علائم تنفسی به مراکز درمانی خوزستان مراجعه و تحت مراقبت قرار گرفتند.

به گزارش شهرآرانیوز، حبیب حی‌بر اظهار داشت: از این تعداد بیمار ۹۲۶ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۲۹ نفر در بخش‌های عادی بیمارستان‌های استان بستری شدند.  

وی افزود: همچنین بر اثر پدیده گرد و غبار ۲۶ نفر از مردم خوزستان در بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت هستند.

حی بر گفت: در وضعیت بروز گرد و خاک از عموم مردم به ویژه بیماران قلبی، تنفسی و سالمندان درخواست می‌شود توصیه‌های پزشکی را کاملا رعایت کرده و حتی الامکان از منزل خارج نشوند.

براساس این گزارش، غلظت گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM ۱۰) در ساعت هشت صبح سه شنبه در شهرستان‌های آبادان ۹۴۳، امیدیه ۲ هزار و ۳۳۹، اندیمشک ۲ هزار و ۴۸۱، اهواز یک هزار و ۹۸۵، بندر امام یک هزار و ۵۷۳، بهبهان ۲ هزار و ۳۶۴، حمیدیه یک هزار و ۲۰۱، رامشیر ۲ هزار و ۵۵۴، دشت آزادگان یک هزار و ۶۵، شادگان یک هزار و ۵۸۷، شوش یک هزار و ۸۰۰، شوشتر ۲ هزار و ۸۰۸، گتوند یک هزار و ۹۸۰، ماهشهر یک هزار و ۶۷۳، مسجدسلیمان ۲ هزار و ۱۶۹ و هندیجان ۲ هزار و ۲۵۲ میکروگرم برمترمکعب بود.

حد مجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

خوزستان از شب گذشته با طوفان شدید گرد و خاک مواجه بوده که تعطیلی سراسری مدارس و ادارات استان را در روز سه شنبه (امروز) به دنبال داشته است. چنانکه غلظت گرد و غبار در حمیدیه در ساعت ۲۰ دیروز به ۱۰ هزار، در اهواز به هفت هزار و ۱۴۳، در شادگان به هشت هزار و ۳۳۵  و شوشتر به پنج هزار میکروگرم برمترمکعب رسید.

هواشناسی خوزستان، گرد و غبار محلی و وزش باد شدید از اواسط وقت دوشنبه تا روز سه شنبه، همچنین وقوع گرد و غبار با منشاء کشور عراق از امروز تا روز چهارشنبه را پیش بینی کرده است.

خوزستان در چند ماه اخیر با توده‌های متعدد گرد و غبار با ماندگاری بالا روبه رو شده که هواشناسی، منشاء بیشتر آن‌ها را کشور‌های عراق و سوریه اعلام کرده است.

پیش از این نیز، کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان در پی گرد و غبار شدید روز ۲۷ اردیبهشت مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات سراسر استان را تعطیل اعلام کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->