تشکیل کمیته ملی برای تأمین مالی پروژه‌های سرمایه گذاری در خراسان رضوی برنامه‌های دهه فجر بنیاد شهید خراسان رضوی بر معرفی ۷۲ شهید شاخص متمرکز است بارش‌های پراکنده نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد «مهر فاطمی»؛ الگوی موفق وقف مشارکتی در مشهد فضاسازی شهر به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) پلمپ ۲۰ واحد صنفی با تکرار تخلف در مشهد شهروند خبرنگار/ دغدغه‌های مالی و یارانه آموزش زبان خارجی برای رانندگان تاکسی خطوط مبادی ورودی و اطراف حرم فردا اجتماع بزرگ فاطمیون در عرصه میدان شهدا برنامه‌های ارتش در چهل‌ویکمین فجر انقلاب اعزام ۵۲ گروه دانشجویی زائر اولی به مشهد بهره برداری از جلوخان و پیاده روسازی ضلع جنوبی بازار رضا (ع) تا پایان سال ۹۸ خیابان رجب زاده و چندین مشکل سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی منابع بودجه سال آینده شهرداری ۱۲ هزار و ۷۹۲ میلیارد تومان است تا کنون ۷۷ درصد بودجه سال جاری محقق شده است اصلاح، بستر کاشت گونه‌های فضای سبز تقدیم بودجه ۹۹ مدیریت شهری به شورای شهر مشهد حیدری: انتشار نادرست اخبار در فضای مجازی از مصادیق ضربه به انسجام ملی است شهروندخبرنگار/ کف پوش همه زمین‌های بازی پارکی کودکان در مشهد
خبر ویژه

مشهد، برند تمیزی، پاکی و زیبایی است

  • کد خبر: ۱۱۱۶۹
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
مشاور شهردار مشهد گفت: در مشهد، چند کلیدواژه اصلی داریم، که کلید واژه کلان ما، حال خوب مردم است، هر کاری کنیم باید به حال خوب مردم منجر شود.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر اقتناعی در بازدید خود از تحریریه ایسنا که به مناسبت روز دانشجو و بیستمین سالگرد تأسیس این رسانه صورت گرفت، در گفتگو با خبرنگاران این خبرگزاری، با بیان اینکه «در حوزه اجرا، شهرداری با سازمان‌های دیگر فرقی جدی دارد»، اظهار کرد: موضوعات در این سازمان متعدد، متنوع و متکثر است و سرعت اقدامات بسیار بالاست. حوزه‌هایی مانند روابط‌عمومی در شهرداری باید جواب بسیاری را بدهند و همه شهروندان از آن‌ها انتظار دارند و مدام جوابگو هستیم.
وی افزود: فشار‌ها زیاد است، اما نتایج خوبی را به دست آورده‌ایم. از طرفی حجم کار شهرداری بسیار بالاست و لحظه‌ای نمی‌توان تعطیل کرد.
مدیر کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد با اشاره به اینکه «مدل کارکردن در شهرداری می‌تواند دو صورت داشته باشد»، عنوان کرد: در حالت اول مدل کلاسیک مدیریتی است و مدل دومی که ما از آن پیروی می‌کنیم، کارکردن از جنس جهادی دهه ۶۰ و ۷۰ است. در مشهد، چند کلیدواژه اصلی داریم، که کلید واژه کلان ما، حال خوب مردم است، هر کاری کنیم باید به حال خوب مردم منجر شود.
اقتناعی تصریح کرد: در شهرداری مشهد، شهردار ۵۰ پروژه تعریف کرده‌است. در این ۵۰ پروژه، در شرایط فعلی برای ابقای حال خوب مردم مشهد، چند مولفه می‌تواند به آن کمک کند، که یکی از آن‌ها رونق فضای کسب‌وکار و فرصت‌های اقتصادی است. ما برند مشهد را تمیزی، پاکی و زیبایی تعریف کرده‌ایم و سرانه فضای سبز را به شدت در حال افزایش دادن هستیم.
وی در خصوص آسفالت معابر، خاطر نشان کرد: تا سال ۱۴۰۰، تا حاشیه‌ترین نقطه شهر نباید پس‌کوچه‌ای خاکی داشته باشد. کیفیت آسفالت‌ها را نیز رتبه‌بندی کرده‌ایم و در حال ارزیابی و رسیدگی به محل‌های هدف هستیم. تمیزی، پاکی و بهبود فضای کسب‌وکار دو عامل اصلی در افزایش حال خوب مردم است و با تکیه بر این دو مورد، برند مشهد را هم می‌خواهیم شکل دهیم.
اقتناعی تاکید کرد: دراین شرایط تحریم دیگر شهرها، مشهد را به عنوان پایلوت مثال می‌زنند. بیش از نیمی از بدهی‌های به ارث رسیده را داده‌ایم و ۲۷ کلان‌پروژه را در دست اجرا داریم. در تهران و اصفهان چنین پروژه‌های کلانی دیده نمی‌شود. این موارد نکات مهمی است و تئوری پنجره شکسته از ابتدا برایمان خوب جواب داده‌است. تمام کار‌ها باید به سرعت انجام شود و نباید هیچ‌چیزی روی زمین بماند، در غیر اینصورت فضای شهر به هم می‌ریزد.
مدیر کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد با اشاره به اینکه «شهرداری مشهد، برای هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه فردوسی و دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، کار‌هایی را تقبل کرد»، بیان کرد: اکران شهری استرابرد و بیلبوردها، قاب‌های فرهنگی با عکس‌های مفاخر، پلاک افتخار برای سردر منازل۷ استاد دانشگاه فردوسی و علوم‌پزشکی مشهد و اهدا دو المان گل برای سردر دانشگاه فردوسی مشهد از جمله اقدامات شهرداری مشهد بود. همچنین ۷ استاد دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و دانشگاه فردوسی مشهد وارد کارگروه نام‌گذاری خیابان‌ها شدند. تمام این موارد هدیه شهرداری به دانشگاه فردوسی و علوم‌پزشکی مشهد به پاس قدردانی از نقش پررنگ دانشگاه در محور توسعه شهر مشهد بوده است.
وی اظهار کرد: دانشگاه مشهد به لحاظ هویت تاریخی، برای ما بسیار مهم است و این دانشگاه نقش پررنگ و بسزایی در توسعه شهر مشهد داشته‌است. گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد برای ما بسیار مهم بود و به این مسئله به صورت ویژه پرداختیم.
مشاور شهردار مشهد تصریح کرد: در طراحی بیلبورد‌ها سعی کردیم دانشگاه فردوسی و علوم‌پزشکی باهم باشند و طرحی که در ابتدا طراحی کردیم طرح نوستالژیک و قدیمی بود و ۷۰ سالگی دانشگاه مشهد را تبریک گفته بود، اما طرح را عوض کردیم تا نام دو دانشگاه حذف نشود. در گذشته،۱۶ آذر برای ما هفته یا حتی دهه بود و یک جور فستیوال به حساب می‌آمد، اما الان متاسفانه فعالیت‌ها کم شده است.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
سرخط خبرها
ورزش 13981109004016
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}