گاریدو، سرمربی جدید پرسپولیس وارد تهران شد + فیلم نتیجه بازی پرتغال و فرانسه+ ویدیو خلاصه بازی و ضربات پنالتی| برد سخت امباپه نتیجه بازی اسپانیا و آلمان+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| میزبان حذف شد پخش زنده بازی پرتغال و فرانسه در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی آلمان و اسپانیا در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین گل محمدی با مرادمند تمام کرد ویدئو | سالن بهشتی مشهد میزبان جامعه ورزش خراسان‌رضوی در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری پبشنهاد نجومی رضاوند به استقلال| جدایی کلید خورد در انتظار معرفی مدیرعامل استقلال | اعضای هیئت‌مدیره مشخص شدند عملکرد ضعیف استقلال در نقل و انتقالات وزیر ورزش: انتظار جامعه ورزش از رئیس‌جمهور زیاد نیست + فیلم بیرانوند به دنبال بازگشت به پرسپولیس! آزادیِ افشاریان و سهیل مهدی تکذیب شد ستاره تیم ملی نمی‌خواهد به ایران برگردد! امیر قلعه نویی در جام ملت‌ها طرفدار کدام تیم است؟ خاطره تلخ آلمان از اسپانیا در فینال جام ملت‌ها  لیست دوم نکونام رو شد خداداد افشاریان و سهیل مهدی به قید وثیقه آزاد شدند گاریدو مجوز سفر به ایران را گرفت روزبه چشمی به دنبال قرارداد ۳۰ میلیاردی
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

شوک استرا به استقلال

  • کد خبر: ۱۱۲۲۴
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۸
شوک استرا به استقلال
شب بازی با پیکان، اردوگاه آبی‌ها در شرایط قرمز قرار گرفت
هفته چهاردهم لیگ برترفوتبال ایران تحت‌تأثیر بیانیه فسخ قرارداد استراماچونی برگزار خواهد شد. در بازی‌های حساس امروز، استقلالِ صدرنشین که دیروز غروب پاییزی بدی را گذراند، میهمان پیکان است و سپاهان در مشهد به‌مصاف شهرخودرو می‌رود. امروز شهرآورد تبریزی‌ها هم برگزار خواهد شد و فولاد و پارس جنوبی جم در هوای گرم اهواز روبه‌روی هم صف‌آرایی خواهند کرد. علی‌منصور هم در اصفهان میزبان نساجی است و به‌شدت به‌دنبال ۳ امتیاز این بازی است تا بتواند به اوضاع تیمش در جدول سروشکلی بدهد. سایر بازی‌های این هفته فردا برگزار خواهد شد که در تهران، پرسپولیس به مصاف گل گهر می‌رود و نفت مسجد سلیمان هم در شهر اولین‌ها میزبان سایپای تهران خواهد بود. تیم بحران‌زده شاهین شهرداری بوشهر هم باید از صنعت‌نفت آبادان پذیرایی کند.

استراماچونی و دوستان فسخ کردند
«آندره‌آ استراماچونی» غروب دیروز با انتشار بیانیه‌ای، به همراه دستیاران خود به طور یک‌طرفه قراردادشان را با باشگاه استقلال فسخ کردند. در بیانیه‌ای که دیروز در رسانه‌ها منتشر شد، آمده است: بند فسخ قرارداد از تاریخ ششم دسامبر۲۰۱۹ (روز جمعه ۱۵ آذرماه) و زیرنظر فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) فعال شده است. در این بیانیه تصریح شده است: استراماچونی و اعضای مذکور این فرصت را مغتنم شمرده تا از تمامی بازیکنان تیم اصلی و همچنین سایر اعضای مجموعه به واسطه عملکرد فوق‌العاده و همکاری حرفه‌ای‌شان قدردانی کنند؛ همکاری که این امکان را فراهم آورد تا تیم باوجود تمام مشکلات ماه‌های اخیر به صدر جدول رده‌بندی برسد. در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: و، اما مهم‌تر اینکه سرمربی از هواداران فوق‌العاده استقلال به دلیل حمایت‌های باورنکردنی و منحصربه‌فردشان در طول این مدت، تشکر ویژه کرده و برای آنان آرزو دارد تیم محبوبشان به تمام موفقیت‌هایی که شایسته آن است، دست یابد. او با قلبی شکسته مجبور به رفتن شد و امیدوار است روزی دوباره در کنار شما باشد.

بازتاب‌های جهانی فسخ قرارداد استرا
نشریه گازتا دلو اسپورت بلافاصله بعد از انتشار این خبر در رسانه‌های کشورمان نوشت: امروز کار مربی ایتالیایی روی نیمکت استقلال به پایان رسید. همان‌طور که از قبل گفته شد، مشکل اصلی ناشی از بی‌نظمی در پرداخت حقوق مربی سابق اینتر و همکاران وی بود. این نشریه گزارش داده ممکن است این اقدام سرمربی ایتالیایی استقلال به خاطر تحریم‌ها باشد. پرسپولیس و استقلال در ایران برای پرداخت مطالبات مربیان خارجی خود دچار مشکل هستند و بعضا مجبورند از روش‌های غیرمعقول استفاده کنند. از سوی دیگر‌ای اف سی و فیفا مربیان و افراد زیرمجموعه خود را از دورزدن تحریم‌ها منع کرده‌اند و شاید سرمربی استقلال از ترس برخورد قوانین بین‌المللی اقدام به فسخ قرارداد خود کرده است.
همچنین جان لوکا دی‌مارتزیو، خبرنگار مشهور ایتالیایی، در خبری فسخ قرارداد مربی استقلال را تأیید کرد. وی در سایت خود به طور رسمی اعلام کرد که ماجراجویی استراماچونی با استقلال به پایان رسید. دی‌مارتزیو نوشت: پس از ماه‌های پرتلاطم و پرتنش، استراماچونی قرارداد خود را با استقلال به دلیل پرداخت‌های نامنظم و غیرمعمول فسخ کرد. وی در ادامه اظهار کرد: این خبر باعث اعتراض هواداران استقلال شده و حتی این عمل باعث شده تا رئیس و هیئت‌مدیره این باشگاه به استعفا نزدیک شوند.

استقلالی‌ها از استرا شکایت خواهند کرد!
در شرایط به‌وجودآمده، اعضای هیئت‌مدیره استقلال معتقدند این اقدام استراماچونی قانونی نیست و آن‌ها می‌توانند مسئله را از طریق فیفا پیگیری کنند. سرمربی استقلال از طریق وکیل خود دلایلی را برای فسخ قرارداد با استقلال ارائه کرده که مهم‌ترین دلیل، پرداخت پول توسط صرافان به حساب این مربی است. وی در ایمیل ارسالی اعلام کرده چرا باید یک شخص سوم به حساب وی مطالباتش را واریز کند؛ چون این موضوع در ایتالیا باعث ایجاد دردسر برای وی شده است. همچنین استراماچونی اعلام کرده به این دلیل قراردادش را فسخ کرده است؛ چون باشگاه استقلال ۲ ماه از مطالبات وی را پرداخت نکرده است، اما مسئولان استقلال معتقدند بخشی از مطالبات وی پرداخت شده و بخش دوم نیز قرار است فردا به حساب وی در ترکیه واریز شود. ازسوی‌دیگر مسئولان باشگاه استقلال اعتقاد دارند اگر استراماچونی می‌خواست قراردادش را فسخ کند، حداقل باید این تهدید خود را در قالب نامه به اطلاع آن‌ها می‌رساند و یک فرصت چندروزه برای پرداخت مطالباتش به آن‌ها می‌داد؛ اما استقلالی‌ها هیچ نامه‌ای تهدیدآمیزی برای فسخ قرارداد دریافت نکردند و به همین دلیل معتقدند می‌توانند روی اقدام استراماچونی قانونا شکایت کنند.

فرکی به‌دنبال شکستن طلسم ده‌ساله
استقلال درحالی برای ادامه یکه‌تازی در لیگ برتر به‌مصاف خودروسازان پایتخت می‌رود که بیش از یک دهه از آخرین باخت آن‌ها به پیکان می‌گذرد. بعد از برد شیرین برابر شهرخودرو و صعود به صدر جدول، حالا استقلال در هفته چهاردهم میهمان پیکان در شهرقدس خواهد بود؛ جدالی که ممکن است زمینه ادامه یکه‌تازی استراماچونی و شاگردانش در لیگ نوزدهم و یک گام نزدیک‌ترشدن به قهرمانی نیم‌فصل را هموار کند. استقلال عصر امروز در حالی مقابل پیکان صف‌آرایی می‌کند که بیش از یک دهه شکست‌ناپذیری مقابل خودروسازان می‌تواند از نظر روحی‌روانی برای آبی‌ها امتیاز مثبتی تلقی شود؛ به‌ویژه که روند نتایج حریف نیز چندان جالب به نظر نمی‌رسد. آخرین باری که تیم پیکان موفق به شکست‌دادن استقلال شده است، به ۱۰ سال پیش برمی‌گردد که پیکان توانست استقلال را در ورزشگاه آزادی شکست دهد.

جدال بهترین خط حمله‌های لیگ
استقلال با ۲۶ گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و بعد از آن پیکان ۱۸ گل زده است. این آمار و عملکرد بازیکنان ۲ تیم نویدبخش یک بازی خوب و تماشاگرپسند است. شهریار مغانلو با ۷ گل زده در صدر جدول گل‌زنان است. خط حمله استقلال هم در بهترین وضعیت خود قرار دارد. در کنار آن هم تفکرات فوتبال ایتالیایی استراماچونی باعث شده که آبی‌پوشان، فوتبالی زیبا و نوین را ارائه دهند. بااین‌حال شایعه‌هایی درمورد جدایی استراماچونی باعث نگرانی هواداران استقلال شد که مدیران باشگاه آن را تکذیب کردند. استقلال در صورت پیروزی به صدرنشینی ادامه می‌دهد، اما اگر امتیاز از دست بدهد، ممکن است صدر را بعد از یک هفته تحویل سپاهان یا شهرخودرو بدهد.

تبریزی، جانشین احتمالی دیاباته
دیاباته پس از دریافت کارت زرد مقابل شهرخودرو، بازی مقابل پیکان را از دست داد. شیخ که با ۶ گل یکی از عوامل اصلی نتایج خوبِ این‌روز‌های استقلال به‌شمار می‌رود، نمی‌تواند آبی‌پوشان را در دیدارِ پیش‌رو همراهی کند و احتمالا مرتضی تبریزی جایگزین او در خط حمله خواهد شد. باید دید استقلال بدون دیاباته موفق به برتری مقابل پیکان خواهد شد یا نه. البته زوج شیخ دیاباته در این فصل یعنی مهدی قائدی مشکلی برای حضور در این بازی نخواهد داشت و احتمالا از ابتدای بازی در ترکیب آبی‌ها قرار خواهدگرفت.

شهرآورد تبریز بدون دنیزلی و حساسیت!
شهرآورد تبریز درحالی برگزار می‌شود که تقریبا همه می‌توانند برنده آن را پیش‌بینی کنند. تراکتور که در ۴ هفته اخیر ۳ باخت و یک مساوی با تیم قعرنشین شاهین به دست آورده است، به احتمال زیاد می‌تواند به سلامت از سد ماشین‌سازی، تیم دوم تبریز، عبور کند. دنیزلی از سرمربیگری تراکتور کنار رفت و اکنون دو جین از بهترین بازیکنان ایران با سرمربی موقت مقابل ماشین‌سازی قرار می‌گیرند. روی کاغذ تک‌تک بازیکنان تراکتور برتر از ماشین‌سازی هستند و بعید است سبزپوشان تبریزی در این شهرآورد بتوانند به پیروزی برسند. تراکتور با سرمربی موقت خود رنگ برد را به احتمال زیاد خواهد دید؛ اما اگر به وضعیت کادر فنی این تیم رسیدگی نشود، بازهم در بازی‌های آینده با مشکل مواجه خواهد شد. ضمن اینکه هواداران فوتبال تبریز ۹۰ درصد طرف‌دار تراکتور هستند و بعید است تماشاگران تبریز از اینکه ماشین‌سازی امتیاز بگیرد، خوش‌حال شوند. تراکتور در رده هشتم جدول و ماشین‌سازی در رده نهم قرار دارد. البته قرمزپوشان تبریزی ۲ بازی کمتر دارند.

یک پیروزی احتمالی در انتظار فولادی‌ها!
فولاد خوزستان با مدیریت خوب سعید آذری تا رده ششم جدول بالا آمده و در این فصل به‌دنبال کسب سهمیه آسیایی است. پارس جنوبی که در فصول گذشته در بهترین وضعیت در جدول بوده است، در این فصل برای بقا تلاش می‌کند؛ تیمی که حتی آب خوابگاه بازیکنانش به‌دلیل بدهی قطع شده و در وضعیت اسفناکی قرار گرفته است. بااین‌حال بازیکنان پارس جنوبی جنگنده هستند و شاید فولاد نتواند به‌راحتی از پارس
جنوبی امتیاز بگیرد. هرچند به نظر می‌رسد شانس فولاد خوزستان برای پیروزی بیشتر از میهمانش باشد. پارس جنوبی ۸ هفته است پیروز نشده و بعید است در اهواز هم رنگ برد را ببیند.

علی‌منصور به‌دنبال ثبات
ذوب‌آهن هفته گذشته مقابل پرسپولیس با دریافت ۳ گل شکست خورد و اکنون به‌مصاف نساجی مازندران می‌رود. نساجی ۸ هفته است که رنگ برد را ندیده است و علیرضا منصوریان اگر می‌خواهد در نیم‌فصل دوم هم سرمربی ذوب‌آهن باشد، باید از سد این تیم بگذرد تا با کسب ۳ امتیاز بتواند از رده دوازدهم جدول بالاتر بیاید. جالب است که نساجی همچنان یک رده بالاتر از ذوب‌آهن در جدول لیگ قرار دارد. نساجی و ذوب‌آهن، ۲ تیم قدمت‌دار فوتبال ایران محسوب می‌شوند؛ البته هواداران نساجی بسیار بیشتر از ذوب‌آهن هستند، اما امکانات تیم اصفهانی بهتر و مناسب‌تر از نساجی است. شاید ۲ تیم به تساوی در این بازی راضی باشند. منصوریان و تیمش که تا پایان هفته دهم نتوانسته بودند نتایج خوبی کسب کنند، قرار شد که از ۵ بازی پیش‌رو حداقل ۱۰ امتیاز به دست آورند. از این ۵ بازی، تاکنون ذوب‌آهن ۳ بازی را پشت‌سر گذاشته و به‌ترتیب پیروزی مقابل فولاد، تساوی برابر نفت مسجدسلیمان و شکستِ سنگین جلوی پرسپولیس، نتایج این تیم در این ۳ بازی بود. تنهافرصت منصوریان برای ماندن در جایگاهش و رسیدن به حد نصاب تعیین‌شده، پیروزی در ۲ بازی پیش‌رو مقابل نساجی و گل‌گهر است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->