اعزام بیش از ۱۰ هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات تولیت آستان قدس رضوی در دیدار شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور: جشن‌های دهه کرامت باید مردمی برگزار شود آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم
سرخط خبرها

تولیت آستان قدس رضوی: حرم مطهر سالانه میزبان نیم میلیون زائر پاکستانی است

  • کد خبر: ۱۱۲۸۸۶
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸
تولیت آستان قدس رضوی: حرم مطهر سالانه میزبان نیم میلیون زائر پاکستانی است
حجت‌الاسلام مروی در دیدار با وزیر خارجه پاکستان خدمات آستان قدس به زائران پاکستانی را شرح داد و گفت: حرم مطهر سالانه میزبان حدود ۵۰۰ هزار زائر پاکستانی است. در حرم مطهر فضایی ویژه در اختیار زائران پاکستانی قرار داده شده تا بتوانند در آن محل برنامه‌های مختلف فرهنگی همانند سخنرانی، عزاداری، مداحی و غیره را با زبان بومی خود برگزار کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، تولیت آستان قدس رضوی گفت: در طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی، وزیران و مقامات مختلف کشور پاکستان به بارگاه منور رضوی مشرف شده اند و این حرم مطهر سالانه میزبان حدود ۵۰۰ هزار زائر پاکستانی است.

حجت الاسلام احمد مروی در دیدار با وزیر خارجه پاکستان افزود: در تکریم زائران حضرت رضا (ع) ملیت، قومیت، زبان، فرهنگ، مذهب و جایگاه اجتماعی زائر برای آستان قدس تفاوتی ندارد و هرکسی در حرم مطهر رضوی پا می‌گذارد مهمان ولی و حجت خدا بوده و تکریم او به بهترین نحو وظیفه ما است.

وی در ادامه به خدمات آستان قدس به زائران پاکستانی اشاره و عنوان کرد: در حرم مطهر فضایی ویژه در اختیار زائران پاکستانی قرار داده شده تا بتوانند در آن محل برنامه‌های مختلف فرهنگی همانند سخنرانی، عزاداری، مداحی و غیره را با زبان بومی خود برگزار کنند.

تولیت آستان قدس همچنین به افتتاح مجتمع خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی در مرز میرجاوه توسط این آستان مقدس اشاره و تصریح کرد: در مرز میرجاوه زائرسرایی را با امکانات رفاهی مناسب برای خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی احداث کردیم که ظرفیت میزبانی از سه هزار نفر را به‌طور همزمان دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ترور  بی‌نظیر بوتو نخست وزیر وقت پاکستان اشاره و بیان کرد: دین مقدس اسلام با منطق، گفت وگو، احسان، نیکوکاری و اخلاق حسنه پیشرفت کرده و جهان را تحت تأثیر خود قرار داده و اگر گاهی هم شمشیر به میدان می‌آمد در موارد استثنا بوده است.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه اسلام باعقل، تدبیر، گفت وگو و مخاطب قرار دادن وجدان انسان‌ها و اندیشه‌ها خود را عرضه کرده است، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) طبق دستور خداوند متعال همه مسلمانان را به وحدت، اتحاد و مودت دعوت کرده است.

وی گفت: در کدام یک از آموزه‌های قرآن کریم یا پیامبر گرامی اسلام(ص) بیان شده که اگر مسلمانی با برخی اعتقادات شما مخالف بود او را کافر بدانید و بکشید؟ یکی از افتخارات و دستاوردهای رسول اکرم(ص) ایجاد امنیت در میان مردم و قبایل مختلف بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به اهمیت امنیت از منظر اسلام اشاره و عنوان کرد: امروز متأسفانه شاهد ناامنی در برخی کشورهای اسلامی هستیم که این ناامنی‌ها توسط خود مسلمانان ایجاد می‌شود؛ دشمنان اسلام که در صدر آن‌ها آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، عده‌ای ناآگاه را فریب داده‌اند که به نام دفاع از اسلام، مسلمانان را می ‎کشند.

وی گفت: استکبار با ایجاد گروه‌های تروریستی همچون داعش از یک‌ سوی در کشورهای اسلامی ناامنی ایجاد می‌کند و از سوی دیگر با بازتاب گسترده جنایات این گروه‌های تروریستی موجی از اسلامی هراسی و مسلمان هراسی را در دنیا ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام مروی، فقدان دشمن‌شناسی را از مصیبت‌های امروز جهان اسلام دانست و بیان کرد: امیدواریم با بیداری مردم و سران کشورهای اسلامی شر دشمنان اسلام از امت مسلمان کوتاه شود و مسلمانان در آرامش، امنیت و آسایش به سر ببرند.

برای تسهیل شرایط تشرف زائران پاکستانی به حرم رضوی تلاش می‌کنم

وزیر خارجه پاکستان نیز در این دیدار به روابط عمیق دو ملت اشاره و با بیان اینکه ملت‌های ایران و پاکستان تنها همسایه نیستند، بلکه خواهران و برادران دینی یکدیگر هستند، افزود: سفر به مشهد مایه خرسندی من است، به همان اندازه که فرزند پاکستان هستم،‌ فرزند ایران نیز هستم.

بلاول بوتو زرداری با بیان اینکه این نخستین سفر من به مشهد است و آنرا برای خود مایه برکت می‌دانم، ابراز کرد: جمعیت بالایی از مردم پاکستان سالانه برای زیارت بارگاه مطهر امام رضا(ع) به مشهد سفر می‌کنند و پاکستان قدردان میهمان‌نوازی آستان قدس از زائران این کشور هست.

وی افزود: آمادگی همکاری برای تسهیل شرایط حضور زائران پاکستانی به حرم مطهر رضوی را داریم، به‌محض بازگشت به پاکستان در ارتباط با صحبت‎های تولیت آستان قدس، در خصوص تسهیل شرایط تشرف زائران پاکستانی برای زیارت حضرت رضا(ع) کار خواهم کرد.

منبع: پایگاه خبری آستان قدس رضوی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->