جابه جایی بیش از ۱۵ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در هفت ماه نخست سال ۱۴۰۴ درباره بنای مصلی‌ها که نمونه‌های بزرگ شده محراب‌ها هستند | شکوهی ۳۰۰ ساله در پایین خیابان گزارشی تاریخی از یک کاربری متفاوت برای بنای تاریخی کنار دروازه «پایین‌خیابان» | نشست دیپلماتیک در «باغ مصلی» جوانان افغانستان بربام فوتسال آسیا ایستادند بوستان خطی اسماعیل آباد در آستانه بهره‌برداری | افزایش ۷۲ هزار مترمربعی فضای سبز مشهد تا ماه آینده  شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد در دهه فجر ۱۴۰۴ + فیلم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری
سرخط خبرها

چراغ سبز مجلس به عوارض طرح ترافیک

  • کد خبر: ۱۱۳۱۶
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۱
چراغ سبز مجلس به عوارض طرح ترافیک
شهرداری مشهد فعلا برنامه‌‍‌ای برای اجرای این مصوبه ندارد
زهرا اسکندریان| دیروز نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای به شورا‌های اسلامی کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها مجوز وضع عوارض برای ورود خودرو‌ها به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد را دادند. نمایندگان مجلس در جلسه علنی و در ادامه بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ماده ۸ را با ۱۵۶ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند. بر اساس یکی از تبصره‌های این مصوبه، شورا‌های اسلامی کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها می‌توانند در چارچوب ضوابط شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور و با رعایت مصوبات شورای ترافیک استان‌ها به وضع عوارض صدور مجوز ورود به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد مطابق با قوانین و مقررات مربوط اقدام کنند. لایحه پولی شدن طرح ترافیکی در مشهد ازجمله لوایحی بود که مصوبه شورای همتا را نیز داشت، اما به‌علت مخالفت مردم، به اجرا نرسید. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که هسته مرکزی مشهد و اطراف حرم ظرفیت تردد این حجم از خودرو‌ها را ندارد؛ به‌طوری‌که حدود ۳۰درصد این خودروها، عبوری هستند و خیابان‌های اطراف حرم را به‌عنوان مسیر عبوری انتخاب می‌کنند. روزانه حدود ۸۰هزار خودرو در اطراف حرم تردد می‌کنند فضای اطراف حرم جواب‌گوی تردد این حجم از خودرو‌ها نیست. معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد اظهار کرد: مصوبه این موضوع از سوی شورای همتای استان هم دریافت شده است، اما اکنون بنای اجرای این کار را نداریم. خلیل‌ا... کاظمی گفت که امکان دارد محدوده طرح ترافیک در شهر گسترش یابد. او با بیان اینکه اجرایی شدن این پیشنهاد نیازمند این است که امکانات در حوزه نظارت و کنترل افزایش یابد، افزود: این موضوع نیز مصوبه شورای همتای استان را دارد و در حال بررسی هستیم تا با آمادگی دیگر دستگاه‌ها تا یک‌ماه آینده دوربین‌های ترافیکی به این سامانه متصل شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->