اجرای طرح تبدیل میدان شهید کاوه مشهد به تقاطع فرماندهی افزایش ۳ برابری تولید آسفالت از سوی سازمان عمران شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۳ سرمایه‌گذاری ۲۶‌هزار‌میلیاردی برای توسعه زیرساخت‌های مشاغل شهری مشهد مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد خبر داد؛ برگزاری نمایشگاه ملی گردشگری و صنایع دستی در مشهد با حضور ۴۹۰ شرکت‌کننده کاهش زمان رسیدگی به تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد نه به تصادف | چرا خراسان رضوی همچنان رکورددار مرگ جاده‌ای است؟ آغاز سی‌ویکمین کنفرانس هسته‌ای ایران در مشهد محمدحسین قاسمی، بازیگر و کارگردان صداوسیما، درگذشت اختصاص بودجه مستقل برای فعالیت‌های فرهنگی بوستان‌‌های بانوان در مشهد کیفیت هوای مشهد، در آستانه وضعیت هشدار (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴)  شب‌های بی‌ستاره شهر | گزارش شهرآرانیوز از گسترش خاموش پدیده آلودگی نوری در کلانشهر مشهد آمار طلاق در باشگاه همسران مشهدی، کمتر از یک درصد است میزبانی «باهم» از ۲۳ هزار زوج جوان مشهدی «باهم» در مسیر خوشبختی | اختتامیه پنجمین دوره باشگاه اجتماعی همسران مشهدی برگزار شد+فیلم برنامه‌های شهرداری مشهد برای اولین سالگرد شهادت شهید جمهور آیت‌الله رئیسی پزشکیان: هلال‌احمر جان‌ها را بی‌تبعیض نجات می‌دهد | فریادرس همدیگر باشیم پاسخ‌های شفاف از هزینه‌های پارک حاشیه‌ای خیابان‌های مشهد پایان ساخت آخرین راست‌گرد پل نوغان مشهد بعد از ۲۰ سال شفاف‌سازی و سرعت بالا برای پاسخگویی به مطالبات ساخت‌وساز شهروندان مشهدی
سرخط خبرها

چراغ سبز مجلس به عوارض طرح ترافیک

  • کد خبر: ۱۱۳۱۶
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۱
چراغ سبز مجلس به عوارض طرح ترافیک
شهرداری مشهد فعلا برنامه‌‍‌ای برای اجرای این مصوبه ندارد
زهرا اسکندریان| دیروز نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای به شورا‌های اسلامی کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها مجوز وضع عوارض برای ورود خودرو‌ها به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد را دادند. نمایندگان مجلس در جلسه علنی و در ادامه بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ماده ۸ را با ۱۵۶ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند. بر اساس یکی از تبصره‌های این مصوبه، شورا‌های اسلامی کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها می‌توانند در چارچوب ضوابط شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور و با رعایت مصوبات شورای ترافیک استان‌ها به وضع عوارض صدور مجوز ورود به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد مطابق با قوانین و مقررات مربوط اقدام کنند. لایحه پولی شدن طرح ترافیکی در مشهد ازجمله لوایحی بود که مصوبه شورای همتا را نیز داشت، اما به‌علت مخالفت مردم، به اجرا نرسید. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که هسته مرکزی مشهد و اطراف حرم ظرفیت تردد این حجم از خودرو‌ها را ندارد؛ به‌طوری‌که حدود ۳۰درصد این خودروها، عبوری هستند و خیابان‌های اطراف حرم را به‌عنوان مسیر عبوری انتخاب می‌کنند. روزانه حدود ۸۰هزار خودرو در اطراف حرم تردد می‌کنند فضای اطراف حرم جواب‌گوی تردد این حجم از خودرو‌ها نیست. معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد اظهار کرد: مصوبه این موضوع از سوی شورای همتای استان هم دریافت شده است، اما اکنون بنای اجرای این کار را نداریم. خلیل‌ا... کاظمی گفت که امکان دارد محدوده طرح ترافیک در شهر گسترش یابد. او با بیان اینکه اجرایی شدن این پیشنهاد نیازمند این است که امکانات در حوزه نظارت و کنترل افزایش یابد، افزود: این موضوع نیز مصوبه شورای همتای استان را دارد و در حال بررسی هستیم تا با آمادگی دیگر دستگاه‌ها تا یک‌ماه آینده دوربین‌های ترافیکی به این سامانه متصل شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->