سرخط خبرها

اکران فیلم سینمایی «اکسیر جوانی» در سینما هویزه مشهد

  • کد خبر: ۱۱۴۰۲۴
  • ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲
اکران فیلم سینمایی «اکسیر جوانی» در سینما هویزه مشهد
اکران خصوصی فیلم «اکسیر جوانی» به کارگردانی حسن حج‌گذار، صبح امروز (۳تیر) با حضور عوامل این فیلم در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار شد.

ریحانه موسوی|شهرآرانیوز، اکران خصوصی فیلم «اکسیر جوانی» به کارگردانی حسن حج‌گذار، نویسندگی خزر مهرانفر و تهیه‌کنندگی غلامحسین حیدری، صبح امروز (۳تیر) با حضور کارگردان این فیلم، مجید شهریاری، حسن سوزنچی، شهنام شهابی بازیگران مطرح سینما و تلویزیون در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار شد.

 

اکران فیلم سینمایی «اکسیر جوانی» در سینما هویزه مشهد

در این مراسم از حسن حج‌گذار، رضا رویگری، مرحوم حسین مقدم، مجید شهریاری، بهنوش بختیاری، علیرضا سوزنچی، شهنام شهابی، علیرضا شیخ‌الاسلامی، شهرام لامسی، اسماعیل بایگی، المیرا مظلومی، حسین متقی، رضا ستاری، محمد ستاری، عسل دودمان، زهرا حج‌گذار و مجید مظلومی، سرمایه‌گذاران فیلم «اکسیر جوانی» و سایر عوامل فیلم تقدیر شد.

این فیلم داستان نوجوانان المپیادی است که در یک اردوی زیارتی تفریحی به مشهد می‌آیند و تصمیم می‌گیرند که چند روزی را در روستای اخلمد که در شمال غربی مشهد قرار دارد، بگذرانند.

پسر‌ها با فرماندهی علیرضا که ناشنوا، اما بسیار باهوش است، به دور از چشم مربیان خود به‌دنبال متاع‌های باارزش روستا مثل شیر بز تازه، ریشه چای کوهی، موم عسل، آب چشمه گرم و... می‌گردند که همه آن‌ها نمادی از اصالت‌های روستاست. پیرمرد‌های روستا از این اکسیر‌ها می‌خورند و برای سه ساعت جوان می‌شوند و با جوان‌شدن آن‌ها، رخوت و خستگی از روستا می‌رود و هر کدامشان به‌دنبال جوانی‌کردن هستند. البته چالش‌های بعدی بین آن‌ها و همسرانشان اتفاق می‌افتد که آن‌ها نیز می‌خواهند جوان شوند و...، اما یکی از پیرمرد‌های روستا، رضا رویگری است که به‌تازگی با همسر دومش بهنوش بختیاری که زنی جوان است، ازدواج کرده و با قول‌ها و وعده‌های بسیار او را به روستای اخلمد کشانده است، اما پیری و کهولت سن نگذاشته است بر قول‌های خود پابرجا بماند و همسرش از این وضعیت ناراضی است. حالا با جوان‌شدن رضا رویگری، فقط این بهنوش بختیاری است که از این موضوع خوش‌حال و راضی است و ماجرا‌هایی جذاب از تعامل آن‌ها پیش می‌آید.

حسن حج‌گذار، کارگردان این فیلم، فعالیت خود را از تئاتر آغاز کرده است و ابتدا دستیار کارگردان بوده و در سمت‌های دستیار طراح صحنه و مدیر برنامه‌ریزی تجربه اندوخته است. او در فیلم‌های مطرحی مانند «شکلات داغ» و «پشت پرده» به‌عنوان برنامه‌ریز سینما حضور داشته و کارگردانی سریال‌های «خط مستقیم» و «پایداری» و فیلم‌هایی مثل «آقای عزیز»، «رونوشت» و «سکه» را در کارنامه هنری خود دارد.

بازگشت به دوران کودکی

این کارگردان در حاشیه اکران خصوصی این فیلم گفت: راز جوانی در بازگشت به اصالت و شادمانی است و جرقه‌ای که باعث شد این کار آغاز شود. انگیزه‌ها و برخی از آرزو‌های من بود تا شرایطی را ایجاد کنم که به نوستالژی‌های دوران کودکی خود برگردم. برای انجام این کار به‌دنبال قصه گشتم، آن را پیدا کردم و با انگیزه و عشق آن را ساختم.

او رسالت اصلی هنرمندان کشور را بیدارکردن مردم و خوب‌کردن حال آن‌ها دانست و بیان کرد: فضای سینمای مشهد کمی آلوده است، اما می‌تواند خلوت‌تر و تمیزتر باشد.

حج‌گذار با بیان اینکه ساخت مجموعه «اکسیرجوانی» با نام «المپیادی‌ها» ادامه دارد، تصریح کرد: هر اپیزود از این مجموعه یک نام دارد که درنهایت نیز نویدی برای مردم خراسان و مشهد دارم؛ آن هم این است که هفتمین قسمت این اپیزود با ژانر وحشت کاری سینمایی است که به‌زودی پیش‌تولید آن شروع خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->