مشترکان خوش مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور
سرخط خبرها

جزئیات موافقت شورای عالی بورس با از سرگیری عرضه خودرو در بورس کالا

  • کد خبر: ۱۱۶۷۵۲
  • ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳
جزئیات موافقت شورای عالی بورس با از سرگیری عرضه خودرو در بورس کالا
شورای عالی بورس با حضور وزیر صنعت تشکیل شد و با از سرگیری عرضه خودرو در بورس کالا موافقت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، از جمله موضوعات مطرح شده در ۲۲۹ مین جلسه شورای عالی بورس که عصر دیروز (سه‌شنبه) برگزار شد، موضوع عرضه خودرو در بورس کالا بود که این پیشنهاد مورد موافقت وزیر صمت قرار گرفت و مقرر شد برخی کلاس‌های خودرویی با هماهنگی وزارت صمت به صورت کامل در بورس کالا عرضه شود.

بر اساس این گزارش، وزیر صمت در حاشیه جلسه شورای عالی بورس از رو به اتمام بودن فرآیند ارزشگذاری ۲ خودرو ساز خبر داد و اعلام کرد طی هفته‌های آتی این روند توسط کارشناسان رسمی دادگستری به اتمام خواهد رسید و پس از آن دولت سهام خود را به طور کامل واگذار می‌کند.

جزییاتی از مصوبه خودرویی دیروز شورای عالی بورس

در این زمینه، معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالا با اشاره به مصوبه جدید شورای عالی بورس مبنی بر از سر گیری عرضه خودرو در بورس کالا گفت: این موضوع که طی هفته‌های اخیر با چالش‌هایی روبرو شده بود، بعد از بررسی کمیسیون تخصصی شورای عالی بورس، عصر دیروز در صحن شورا با حضور وزیران اقتصاد و صنعت و... مطرح و نقطه نظرات وزارت صنعت، تصویب شد؛ بنابراین با هماهنگی وزارت صنعت، عرضه خودرو در بورس کالا انجام خواهد شد.

جواد جهرمی افزود: مقرر شده فرآیند عرضه با یک کلاس خودرو آغاز و همه شرکت‌های تولیدکننده آن کلاس، اقدام به عرضه خودرو در بورس کالا کنند. وزارت صنعت صلاحیت‌هایی در عرضه و الزام به عرضه خودروسازان و اعمال محدودیت‌هایی در سمت تقاضا، دارد که محدودیت‌ها شامل گواهینامه یا پلاک فعال است که هنگام ثبت سفارش بررسی خواهد شد.

وی همچنین با اعلام اینکه میزان و نوع عرضه خودرو‌ها اطلاع رسانی خواهد شد، ادامه داد: تاکید بورس کالا صرفا عرضه فیزیکی نبوده بلکه تامین مالی خودروسازان و استفاده از اوراق گواهی سپرده و سلف موازی استاندارد است که در هفته‌های آتی خواهد شد.

شایان ذکر است پیش از این دو نوع خودرو خارجی وانت کارا تک کابین و دو کابین در بورس کالا عرضه شد که بر اثر رقابت بین متقاضیان و شفافیت، شاهد افت ۱۵ درصدی قیمت نسبت به بازار شدیم. بعد از آن قرار بود دو خودرو دیگنیتی و فیدلیتی مربوط به شرکت بهمن موتور در بورس کالا عرضه شوند که در روز عرضه با نامه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، این عرضه لغو شد.

این در حالی است که معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران چند روز پیش گفته بود، علاوه بر اینکه خودروی فیدلیتی و دیگنیتی بهمن موتور خودرو قرار بود در بورس کالا عرضه شوند، ۴ خودروساز دیگر هم تقاضا برای عرضه محصولات خود داشتند و حتی برای آسانی معاملات خودرو از سمت کارگزاری‌ها کد معاملاتی آنلاین برای متقاضیان صادر شد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->