سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک
سرخط خبرها

قالیباف در دیدار با رئیس مجلس سنای ازبکستان: تسهیل صدور روادید برای رانندگان، تجار و گردشگران در اولویت قرار گیرد

  • کد خبر: ۱۱۶۸۹۱
  • ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
قالیباف در دیدار با رئیس مجلس سنای ازبکستان: تسهیل صدور روادید برای رانندگان، تجار و گردشگران در اولویت قرار گیرد
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس سنای ازبکستان بر تسهیل صدور روادید برای رانندگان، تجار و گردشگران تأکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر قالیباف در ادامه برنامه‌های سفر به ازبکستان با حضور در مجلس سنا این کشور، دیدار دوجانبه‌ای با «تنزیله ناربای آوا» رئیس مجلس سنای این کشور  داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار دوجانبه، گفت: بیش از ۳۰ سال است که ارتباطات رسمی بین ایران و ازبکستان وجود دارد منتها به هر دلیلی ارتباطات عمیقی بین پارلمان‌ها وجود نداشته است؛ لذا توقع می‌رود که این ارتباطات بیشتر شود.

وی با ابراز خرسندی از سفر به ازبکستان، به سفر دو ماه آینده رئیس جمهور کشورمان به این کشور برای شرکت در اجلاس شانگ‌های اشاره و اظهار کرد: همه این اتفاقات نشان می‌دهد که رخدادی جدید در روابط ایران با ازبکستان در حال شکل‌گیری است و پارلمان‌های ایران و ازبکستان می‌توانند این روابط را ارتقا دهند.

وی تأکید کرد: البته که لازم است در ادامه راه  و‌ارتقاء همکاری‌ها، روابط تجاری بین دو کشور از ۵۰۰ میلیون دلار به دو میلیارد دلار افزایش یابد.

قالیباف با بیان اینکه تلاش می‌کنیم همکاری‌های نزدیکی در حوزه پارلمانی و اقتصادی داشته باشیم، افزود: همکاری‌های پارلمانی می‌تواند بسیار موثر باشد. ایران و ازبکستان می‌توانند برای امنیت و ثبات منطقه و آسیای میانه همکاری نزدیک داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط سخت مردم افغانستان تأکید کرد که موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران تشکیل یک دولت فراگیر با حضور همه گروه‌ها در افغانستان است تا شاهد برقرار صلح در این کشور و منطقه باشیم.

وی همچنین تأکید کرد که باید موضوع تسهیل در صدور روادید برای رانندگان، تجار و گردشگران در اولویت قرار گیرد.

تشکیل دولت فراگیر در افغانستان ضروری است

همچنین در این دیدار، تنزیله ناروای آوا رئیس مجلس سنا ازبکستان با ابراز خوشندی از سفر هیئت پارلمانی ایران به ازبکستان و سفر رئیس جمهور کشورمان در آینده نزدیک به این کشور گفت: ازبکستان و ایران باید با یکدیگر همکاری کنند و می‌توانیم برای توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های اقتصادی، بازرگانی، حمل و نقل به یکدیگر کمک کنیم. در نظر داریم زمینه‌های جدید همکاری برای خود ایجاد کنیم که در این راستا وظایف گروه دوستی پارلمانی ایران و ازبکستان بسیار مهم است.

وی درباره موضوع افغانستان با بیان اینکه ما از صحبت‌های شما درباره افغانستان حمایت می‌کنیم، ضمن تاکید بر لزوم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان گفت: لازم است در این دولت همه گروه‌های اجتماعی و سیاسی افغانستان حضور داشته باشند.

رئیس مجلس سنا ازبکستان با تأکید بر لزوم تبادل تجربه بین ایران و ازبکستان با وجود اشتراکات فرهنگی بین دو کشور گفت: باید حجم تبادلات تجاری بین دو کشور افزایش پیدا کند و ما در این زمینه همکاری‌هایی را  در نظر داریم. مجلس ازبکستان طرفدار گسترش روابط با ایران است و آمادگی داریم که به سمت توسعه روابط گام برداریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->