اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال
سرخط خبرها

روایت «رضا عنایتی» از ماجرای حضورش در کادرفنی استقلال

  • کد خبر: ۱۱۷۶۵۸
  • ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
روایت «رضا عنایتی» از ماجرای حضورش در کادرفنی استقلال
رضای عنایتی گفت: نخواستم دستیار باشم، حتی در استقلال.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سرمربی تمام‌استقلالی فصل گذشته هوادار، حالا در آستانه شروع لیگ‌برتر جدید بی‌تیم مانده است. رضا عنایتی که چندی پیش پیشنهاد باشگاه استقلال برای قبول هدایت این تیم در لیگ‌برتر بیست‌ودوم را روی میز داشت، در تازه‌ترین مصاحبه‌اش از دلایل مذاکره نافرجامش با آبی‌های پایتخت می‌گوید.

عنایتی ضمن تأیید تغییر موضع باشگاه استقلال از جلسه دادن پیشنهاد سرمربیگری تا دستیاری ساپینتو، می‌گوید از این تیم دل‌خوری ندارد و هیچ‌وقت نمی‌تواند به استقلال «نه» بگوید. او ماجرای ۲۷ هزار کامنت هواداران استقلال پای پست اینستاگرامی‌اش و برحذرداشتنش از آمدن به استقلال را هم نگرانی هواداران برای خودش ارزیابی می‌کند. در ادامه بخش‌هایی از گفت‌وگوی رضا عنایتی با طرفداری را درباره ناگفته‌های ماجرای پیشنهاد استقلال به این مربی مشهدی از نظر خواهید گذراند.

هیچ‌وقت نمی‌توانم به استقلال «نه» بگویم

به تنها جایی که نمی‌توانم «نه» بگویم، استقلال است. در این چند سالی که در خدمت استقلال بودم، هر موقع می‌گفتند برگرد، برگشتم و هر وقت می‌گفتند برو، دوباره می‌رفتم و سعی می‌کردم برای باشگاه بزرگ استقلال هیچ‌وقت حاشیه‌ای درست نکنم و دوران بازیگری‌ام هم این شکل بود. این سینه من به قول معروف صندوقچه اسرار است و خیلی اتفاقات افتاد که اگر می‌خواستم درباره‌اش صحبت کنم، ممکن بود حاشیه درست شود، ولی همیشه گفته‌ام هیچ‌جا به‌زور نمی‌مانم و باید از من خواسته شود جایی بروم.

این دفعه هم این اتفاق افتاد. بنا به خواسته دوستان صحبت کردیم و جو صمیمی هم بود و از آجرلو هم تشکر می‌کنم. مسائلی را بررسی کردیم و قسمت نشد. ان‌شاءا... ساپینتو نتایج خوبی بگیرد و مطمئنم با بازیکنان خوبی که الان استقلال دارد، این اتفاق می‌افتد. فکر می‌کنم استقلال در نقل‌وانتقالات کمترین ریزش را داشته و بازیکنان خوبی هم جذب کرده است و ان‌شاءا... وقتی وارد لیگ شدند، موفق شوند و ما هم پای تلویزیون بنشینیم و کیف کنیم.

ماجرای ۲۷ هزار کامنت، نگرانی هواداران برای من بود!

نگرانی هواداران را در ماجرای ۲۷ هزار کامنت کاملا درک می‌کردم و می‌دانستم به‌هرحال این بحث‌ها به وجود می‌آید. هواداران روی من حساس بودند و نمی‌خواستند اتفاقاتی که برای دوستان من قبلا افتاده بود، برای من هم بیفتد و همه کامنت‌هایی که بیشترش را وقت می‌گذاشتم و می‌خواندم، از این موضوع ابراز نگرانی می‌کردند. من یک‌جا مصاحبه کردم که دنیای مربیگری دنیای ریسک است و اگر شما ریسک نکنی، موفق نمی‌شوی.

همیشه باید در زندگی ریسک کنی که به موفقیت برسی. یک سرش موفقیت است و یک سر دیگرش شاید موفق نشوی و من این ریسک را دوست دارم. به‌هرحال این قضیه ختم‌به‌خیر شد و چیزی که هواداران می‌خواهند، اتفاق افتاد و ان‌شاءا... در فرصت بعد هر کار و کمکی از من بخواهند، نه نگویم و تنها جایی که برایم نه‌گفتن خیلی سخت است، استقلال است. ان‌شاءا... در این مسیر کادر جدید بتواند باتوجه‌به شرایط بازیکنان خوب، موفقیت‌ها را دوباره تکرار کند.

جلسه ام با استقلال نیمه‌تمام ماند

اصلا جلسه ما ته نداشت، چون برخی موضوعات باز ماند و به جلسه بعد موکول شد. قرار بود هر دو طرف صحبت کنیم، ولی به آنجا نرسید که بگویم من قبول نکردم یا باشگاه. جلسه اول جلسه خوبی بود و به جلسه بعدی موکول کردیم که به جمع‌بندی برسیم که آن اتفاق ۲۷ هزار کامنت افتاد.

نتوانستم با دستیاری کنار بیایم

پیشنهاد دستیاری ساپینتو توهین‌آمیز نبود. اتفاقا پیشنهاد جذابی بود. برای تیم بزرگ استقلال هر طوری که بتوانی کمک کنی، کار بزرگی کرده‌ای. اصلا پیشنهاد توهین‌آمیزی نبود. به‌نظر من حسن‌نیتی بود که از سمت باشگاه می‌خواست به من ابلاغ شود، ولی، چون خودم را می‌شناسم، نتوانستم هرچقدر با خودم کلنجار رفتم این مسئولیت را قبول کنم. نتوانستم به جمع‌بندی برسم که در قالب دستیار به استقلال کمک کنم، چون می‌دانید مربی خارجی که می‌آید، مطمئنا دوسه دستیار با خودش می‌آورد.

دوست نداشتم نفر سوم‌چهارم باشم

اینکه یک مربی به هر تیمی می‌رود سه‌چهار دستیار خودش را می‌برد، طبیعی است. من هم این اتفاق برایم می‌افتاد که به فلان باشگاه می‌رفتم، دوسه تا از دستیاران خودم را می‌بردم و مطمئنا اولویت اول آن دوسه دستیاری هستند که مربی خارجی با خودش می‌آورد و من هیچ‌وقت دوست نداشتم غیر از نفر اول، نفر دوم و سوم و چهارم و این‌ها باشم. هرقدر با خودم فکر کردم، نتوانستم کنار بیایم و به همین دلیل از سردار عذرخواهی کردم، ولی گفتم هرجوری که بتوانم کمک می‌کنم. جدا از بحث پست و مقام و کاغذبازی‌ها، هرطور بتوانم کمک کنم، در خدمتشان هستم.

نتیجه‌گرفتن ساپینتو با استقلال را زمان مشخص می‌کند

اینکه استقلال با ساپینتو نتیجه بگیرد یا نه را زمان مشخص می‌کند، ولی یک بحث مثبتی که امسال نسبت به سال‌های قبل وجود داشت، این بود که ریزش بازیکنانش خیلی کم بود. اگر دقت کرده باشید، سال‌های قبل یک موجی از بازیکنان می‌رفتند و موج جدیدی می‌آمد و این باعث می‌شد تا به مرز هماهنگی برسند، زمان ببرد و فکر می‌کنم در چند سال گذشته ما چند جام را به‌دلیل این مسئله از دست دادیم؛ یعنی بازیکنانی که به استقلال آمدند، تا آمدند با جو آشنا شوند، به نیم‌فصل رسیدیم و می‌دانید که رقبا هم امتیاز‌های خوبی را جمع‌آوری می‌کردند، ولی این فصل ریزشمان خیلی کم بود و بازیکنانی که گرفتیم، بازیکنان تأثیرگذاری بودند و چند بازیکن جوان خوب گرفته بودیم و نسبت به سال گذشته تغییرات زیادی نداشتیم. ان‌شاءا... در شروع مسابقات، هم ساپینتو و هم استقلال شروع خوبی داشته باشند، چون استارت اولیه خیلی خیلی مهم است تا آن موقعی که شما باید امتیازات را جمع‌آوری کنید، نیم‌فصل اول است و نیم‌فصل دوم شرایط خیلی سختی می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->