سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سگ هار هشت نفر در مشگین شهر را راهی بیمارستان کرد

  • کد خبر: ۱۱۸۸۹۲
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
سگ هار هشت نفر در مشگین شهر را راهی بیمارستان کرد
حمله سگ هار در حالی هشت نفر از شهروندان مشگین‌شهری را راهی بیمارستان کرد که پیشتر حوادث مشابهی در استانهای دیگر و به ویژه در حاشیه شهرها به دلیل ازدیاد جمعیت سگ های بدون صاحب رخ داده بود.

به گزارش شهرآرانیوز، شهردار مشگین‌شهر روز چهارشنبه گفت: به دنبال تماس تلفنی تعدادی از شهروندان مبنی بر حمله سگ هار به چند شهروند بلافاصله نیروهای امدادی و عملیاتی آتش‌نشانی مشگین‌شهر با همکاری یگان حفاظت محیط زیست و عوامل انتظامی وارد عمل شدند.

علی مسیب‌زاده افزود: پس از ساعت‌ها تلاش ، تعقیب و گریز این حیوان در محله چایپارا توسط ماموران از پای درآمد.

به گفته شهردار مشگین شهر، مصدومان این حادثه که از جمله چند کودک هستند در مراکز درمانی منطقه تحت درمان قرار دارند.

سگ‌های بلاصاحب در سال های اخیر به دلیل ترویج تفکرات نادرست مبنی بر غذارسانی به حیوانات بدون در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی و اختلال در چرخه طبیعت به معضل مردم در شهرهای مختلف تبدیل شده و امنیت شهروندان را به مخاطره انداخته است. 

براساس ماده ۱۵ قانون شهرداری ها، دفع حیوانات بلاصاحب مزاحمی که سبب بروز بیماری های خطرناک به جمعیت دامی و انسانی شود در سطح شهرها بر عهده شهرداری ها و خارج از آن نیز برعهده بخشداری ها است و همچنین برحسب وفق ماده ۹ دستورالعمل کنترل جمعیت سگ های ولگرد نیز طبق این دستورالعمل تصدی واحد کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان زیر پوشش معاونت خدمات شهری شهرداری ها قرار گرفته است.

سگ‌ها عامل بیش از ۹۰ درصد موارد حیوان گزیدگی و انتقال بیماری هاری و مرگ ناشی از آن در انسان هستند. حذف هاری از طریق پیشگیری از گزش سگ و انجام واکسیناسیون سگ‌ها امکان پذیر است. هاری همچنان یک بیماری کشنده است و سالانه بیش از ۵۹ هزار نفر در دنیا بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->