آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

انتقام مجازی از سوی کارمند اخراجی

  • کد خبر: ۱۲۳۲۳۳
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
انتقام مجازی از سوی کارمند اخراجی
تهدید‌های فضای سایبری همچون داستان‌های هزار و یکشب شده که هر روز با یک شکل و رنگ خودش را نشان می‌دهد و این بار دامن یک شرکت معروف مهندسی ساختمانی را در مشهد گرفت.

محمدجواد ابوعطا |شهرآرانیوز؛ مسئولان شرکت ناگهان متوجه شدند که صفحه اینستاگرامشان حذف شده است. صفحه‌ای که برای آن هزینه و توان زیادی صرف شده بود تا به ۲۰۰ هزار دنبال کننده برسد. بلافاصله اقدامات لازم آغاز شد، ظن و گمان اولیه وجود مشکلات امنیتی از سوی خود اینستاگرام بود که در چند وقت اخیر صفحات مجازی زیادی را به دلایل واهی بسته است. اما پیگیری‌ها نشان داد که مشکل داخلی است و اینستاگرام نقشی در از دسترس خارج شدن این صفحه نداشته است.

وقتی مسئولان شرکت مهندسی ساختمانی نتوانستند صفحه شان را به دست بیاورند با این احتمال که صفحه شان از سوی هکر‌ها بسته شده، دست به دامن پلیس فتای خراسان رضوی شدند. نماینده حقوقی این شرکت معروف با مراجعه به پلیس فتا در حالی برابر کارشناسان قرار گرفت که از افرادی ناشناس شکایت داشت و خواستار شناسایی و دستگیری این افراد بود. او در اظهاراتش اعلام کرد: شرکت ما در مشهد قرار دارد، اما مخاطبان زیادی در سراسر کشور صفحه مجازی ما را دنبال می‌کردند و با اعتمادسازی صورت گرفته حجم زیادی از سفارش هایمان از طریق همین صفحه به دست ما می‌رسید.

اما حدود سه هفته است صفحه از دسترس خارج شده و نمی‌دانیم دقیقا چه اتفاقی افتاده است. با اعلام شکایت نماینده این شرکت با دستور سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی، گروهی از کارشناسان این پلیس تخصصی تحقیقات خود را با تمرکز بر روی فضای سایبر آغاز کردند. بررسی‌ها ادامه یافت و مأموران متوجه شدند که حدود یک ماه قبل مسئول فضای مجازی این شرکت به دلایل نامعلومی اخراج شده و فرد دیگری جای او را گرفته است.

کارشناسان با این فرضیه که احتمالا ماجرای انتقام گیری از مسئولان شرکت در میان است، به سراغ فرد اخراج شده رفتند و او را به منظور پاسخگویی به چند پرسش به پلیس فتا منتقل کردند. هم زمان یافته‌هایی کشف شد که نشان می‌داد این فرد با دسترسی به صفحه مجازی شرکت، توانسته آن را از دسترس خارج کند، موضوعی که کارمند اخراجی آن را تکذیب کرد، اما در ادامه با توجه به یافته‌های بیشتر نقش او در این اقدام پررنگ‌تر و برای پلیس مسجل شد.

این فرد که نمی‌توانست مقابل مستندات موجود مقاومت کند در نهایت جرمش را پذیرفت و اعتراف کرد: وقتی دیدم بعد از سال‌ها تلاش و بالا آوردن صفحات مجازی شرکت به راحتی من را اخراج کردند قصد کردم از آن‌ها انتقام بگیرم. از آنجایی که می‌دانستم صفحه اینستاگرام برای شرکت بسیار مهم و حیاتی است و از سویی پس از برکناری من رمز صفحات را عوض نکرده بودند، اقدام به این کار کردم. با اعتراف متهم که مردی بیست و هشت ساله بود و پس از تشکیل پرونده این فرد به مقام قضایی معرفی شد تا به جرم او رسیدگی و ضرر و زیان شرکت نیز برآورد شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->