پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد + عکس بررسی فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماهی که گذشت | «بی بدن» مشهدی‌ها در سایه «تمساح خونی» برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» معرفی شدند + اسامی بازتاب اندیشه اسلامی در منظومه فکری سعدی برنامه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب تهران + زمان پخش تصویر شهر در بوم شعر سهراب سپهری پارسی را به جهان، رونق و آوازه از اوست | معرفی چند اثر پژوهشی درباره سعدی به مناسبت روز بزرگداشت او آمار فروش سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ۱۴۰۳ پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ کنسرت‌های خوانندگان پاپ در اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات ساعد سهیلی با «شهرک» در «کازابلانکا» «فرداها» ملیسا ده کوستا پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها استاد سخن زیر سایه نام‌ها | گفتگو با دکتر جعفر یاحقی در باب فاصله جامعه با سعدی کارگردان آپارتچی: انتظار حضور پرشور مردم را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نمایش انیمیشن ایرانی «پسر دلفینی» در سینما‌های کشور پس از اکران موفق در روسیه

  • کد خبر: ۱۲۳۶۲۸
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
نمایش انیمیشن ایرانی «پسر دلفینی» در سینما‌های کشور پس از اکران موفق در روسیه
پویانمایی «پسر دلفینی»، محصول کشور ایران، پس از اکران موفق بین‌المللی، امروز ۹ شهریور در ایران نمایش داده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، «پسر دلفینی» یک پویانمایی با موضوع خانوادگی، ماجراجویانه و کمدی است. به این شرح که وقتی یک هواپیما در دریا سقوط می‌کند، یک دلفین و مادرش نوزاد پسری را که در دریا افتاده است، نجات می‌دهند و از او مراقبت می‌کنند. نوزاد پسر (پسر دلفینی) بزرگ‌تر که می‌شود هویت خود را پیدا می‌کند. او از دریا خارج و راهی جزیره می‌شود تا مادرش را پیدا کند.

 

تعداد بازدید : 10179

درخشش «پسر دلفینی» در روسیه

فیلم از ۷آوریل تا ۴می در حدود ۲۷۰۰ سالن سینما در روسیه و کشور‌های آسیانه میانه اکران شد. این درحالی بود که اکران پسر دلفینی تقریبا با تحریم فیلم‌های آمریکایی در روسیه و خروج آثار استودیو‌هایی مانند دریم‌ورکز از اکران هم‌زمان شد. با‌این‌حال اکران «پسر دلفینی» در روسیه برعهده شرکت P&A (بزرگ‌ترین تولیدکننده فیلم) بوده است که در ۲۷۱۲ سالن روسیه به اکران درآمد و در دو هفته اول اکران توانست دومین رتبه فروش را در این کشور به‌دست بیاورد که دستاورد آن فروش حدود ۱.۷میلیون دلاری در این کشور بوده است.

این انیمیشن در ابتدا به زبان روسی و به‌شکل بومی‌شده‌ای ترجمه و بازنویسی و سپس وارد مرحله صداگذاری و دوبله شده است.

علت آغاز اکران «پسر دلفینی» در روسیه چه بود؟

پس از آنکه انیمیشن‌های «فیلشاه»، «شاهزاده روم»، «بنیامین»، «رستم و سهراب»، «آخرین داستان» و «فهرست مقدس» موفق به فروش خوبی در گیشه شدند، مسیر فعالیت در این ژانر برای فیلم‌سازان آسان‌تر شد و موفقیت‌های داخلی باعث شد انیمیشن‌های ایرانی به عرصه‌های جهانی نیز پا بگذارند.

انیمیشن پسر دلفینی ابتدا قرار بود اولین‌بار در سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر اکران شود، اما به‌دلیل قرارگرفتن در بخش غیررقابتی از حضور در این جشنواره انصراف داد و به‌شکلی عجیب اکران آن در روسیه انجام شد. از این‌رو برخی سازندگان به این شیوه اکران انتقاد کردند چنانچه در توئیتر بحث‌های زیادی درباره آن شده است. به همین دلیل مدیر روابط عمومی سازمان رسانه‌ای اوج در رشته توئیتی درباره منبع مالی انیمیشن پسر دلفینی توضیحاتی ارائه داد که بر اساس آن معلوم شد در زمان اوج‌گیری کرونا این انیمیشن به مالک شخصی واگذار شده است.

شخصیت‌های انیمیشنی «پسر دلفینی»

پسر دلفینی، سفید، نانا، ناخدا خورشید، پیرمرد، شیرین و بی‌بی زار بخشی از شخصیت‌های این انیمیشن هستند. همچنین علیرضا طلیسچی خواننده این انیمیشن است. تینا هاشمی در صداپیشگی پسر دلفینی و ثریا قاسمی در صداپیشگی بی‌بی زار در این انیمیشن حضور دارند.

 

بیشتر بخوانید: دانلود آهنگ علیرضا طلیسچی برای انیمیشن پسر دلفینی 

                         اولین تیزر فارسی انیمیشن پسر دلفینی + فیلم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->