کشف ۲ میلیارد ریال کالای پزشکی قاچاق در تایباد (۷ مرداد ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۳۷۸۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۱ خودروی متخلف توقیف شدند (۷ مرداد ۱۴۰۳) سرعت باد در خواف به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید (۷ مرداد ۱۴۰۳) آتش سوزی در کارخانه یخچال سازی در تبریز (۷ مرداد ۱۴۰۳) محسن چاوشی ۲۰ زندانی کرمانی را آزاد کرد (۷ مرداد ۱۴۰۳) انتقال بخشی از زائران اربعین از طریق دریا | هنوز قیمت بلیت شناور‌ها مشخص نیست در صورت گرمازدگی باید به کجا مراجعه کنیم؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳) | تداوم گرما در استان دستگیری مردی که بر سر زباله باعث مرگ همسایه‌اش شد در معابر شهری مشهد بار ترافیکی نداریم (۷ مرداد ۱۴۰۳) عملیات فروغ جاویدان و شکست سنگین فرماندهان پوشالی مسعود و مریم متقاضیان جراحی تغییر رنگ چشم بخوانند | چه کسانی مجاز هستند؟ علائم افسردگی در کودکان و نوجوانان کدام است؟ کاهش دما از فردا (۸ مرداد ۱۴۰۳) | هوا خنک‌تر می‌شود جریمه پارک یا توقف در پیاده‌رو چقدر است؟ هفت مصدوم در تصادف ۲ پراید در جاده قوچان به چناران آدم ربایی میلیاردی در تهران و رها کردن گروگان در مازندران دستگیری سرکرده باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در شرق کشور و عامل شهادت دو پلیس ۲ کشته و مصدوم در تصادف خودرو سواری با موتورسیکلت در شهرستان فیروزه (۶ مرداد ۱۴۰۳) برخورد بنز ‌ده‌تن و یک دستگاه سواری ۲۰۶ حادثه آفرید (۶ مرداد ۱۴۰۳) تعرض راننده شیطان‌صفت به دختر جوان فرار دختر نوجوان با مرد سابقه‌دار
سرخط خبرها
معاون وزیر آموزش و پرورش:

باید بدنه مدرسه، مدیریت‌ها و سازمان‌ها پژوهنده شوند

  • کد خبر: ۱۲۳۹۳
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
باید بدنه مدرسه، مدیریت‌ها و سازمان‌ها پژوهنده شوند
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برای توسعه همه جانبه نظام تعلیم و تربیت، پژوهش‌ها باید از حلقه نخبگانی خارج شود و بدنه مدرسه، مدیریت‌ها و سازمان‌ها را پژوهنده کنیم.
به گزارش شهرآرانیوز، سید جواد حسینی امروز، ۲۸ آذر ماه در نشست علمی هفته پژوهش در سبزوار افزود: در زیر نظام پژوهش و برنامه‌ریزی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلم و دانش‌آموز پژوهنده، مدرسه و سازمان پژوهنده از محور‌های کلیدی و اصلی است.
وی ادامه داد: هم‌اکنون برخی استادان، معلمان، دانشجویان و دانش‌آموزان با پژوهش‌های خوب، نمونه می‌شوند، اما برای تاثیرگذاری نیاز به گسترش پژوهش در ساختار و بدنه مدرسه، سازمان‌ها و معلمان داریم.
حسینی با اشاره به کاربردی‌کردن پژوهش‌ها گفت: پژوهش باید تبدیل به لقمه‌های دانش شود که در کاربست مدیریتی از آن استفاده گردد و از جنبه تئوری صرف خارج و جنبه کاربستی و مساله‌مدار پیدا کند.
وی افزود: پژوهشگر باید در نظام تصمیم‌گیری سبب رفع مشکلات موجود شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پژوهش از باید پژوهش خطی و کمی به سوی کیفی و حلزونی حرکت کند که نتیجه آن امتداد پژوهی، درس پژوهشی و مدرسه پژوهشی است.
وی گفت: تقویت روحیه پرسشگری و حل مساله از مهمترین مسائل نظام تعلیم و تربیت است که باید در محتوای کتاب‌های درسی، فرهنگ تعلیم و تربیت و پژوهش‌ها لحاظ شود.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع پژوهش و ترویج فرهنگ تفکر و مساله محوری نگاه ویژه شده است.  
حسن محرابی افزود: از رویکرد‌های سند تحول بنیادین، تقویت روح پژوهشگری و پرسشگری در مدرسه است که معلمان و دانش‌آموزان، اندیشه ورز، جستجو گر، علمی و متخصص تربیت شوند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->