آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

کلاهبردار مجازی در پمپ بنزین مشهد به دام افتاد

  • کد خبر: ۱۲۴۴۸۳
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
کلاهبردار مجازی در پمپ بنزین مشهد به دام افتاد
فردی که در وبگاه خرید و فروش، کالا به مردم می‌فروخت و سپس کلاهبرداری می‌کرد، با تیزهوشی پلیس فتا در یکی از پمپ بنزین‌های مشهد به دام افتاد.

مهدی بی باک | شهرآرانیوز، پسر جوان مشهدی که از طریق یک وبگاه خرید و فروش، کالا می‌فروخت و سپس از مردم کلاهبرداری می‌کرد، با رصد پلیس فتا و با هماهنگی دستگاه قضایی در یکی از پمپ بنزین‌های مشهد دستگیر شد.
سرهنگ جهانشیری، رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی خراسان رضوی، در گفتگو با شهرآرانیوز با اعلام این خبر گفت: با رصد‌های سایبری، کارشناسان پلیس فتا متوجه حجم تبلیغات کاذبی در یکی از سایت‌های واسطه‌گر می‌شوند که کالا‌هایی برای فروش بارگذاری و بعد از سفارش از سایت حذف می‌شود. بررسی‌های زیادی انجام شد و درنهایت پلیس به سرنخ‌هایی رسید مبنی بر اینکه فردی در مشهد تصاویری از لوازم خانگی تهیه می‌کند.
وی گفت: بعد از تهیه تصاویر، آن‌ها در وبگاه‌های واسطه‌گر بارگذاری می‌شدند و بلافاصله بعد از پذیرش سفارش و دریافت وجه به‌عنوان بیعانه، همه اطلاعات حذف می‌شد تا کالایی منتقل نشود.
رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طبق تجربه کارشناسان ما، معمولا افرادی که این‌گونه کلاهبرداری می‌کنند، برای نقدکردن وجوه دریافتی به صرافی‌ها یا طلافروشی یا فروشگاه‌های بزرگ یا پمپ بنزین‌ها مراجعه می‌کنند.
به‌گفته سرهنگ جهانشیری، همه افراد مدنظر توجیه شدند و با هوشیاری افرادی که سفارش شده بودند، فرد مدنظر برای وصول وجوه دریافتی از مردم به پمپ بنزین مراجعه کرد و باهماهنگی مدیر مجموعه زمان حضور وی برنامه‌ریزی و در یک عملیات غافل‌گیرانه دستگیر شد. در بازرسی از مخفیگاه این فرد، تعداد زیادی سیم‌کارت بدون هویت و وجوه نقد کشف شده است. همچنین کارت‌های بانکی زیادی که به‌صورت اجاره‌ای از افراد مختلف دریافت کرده بود نیز به دست می‌آید.
وی تصریح کرد: بیش از سیصد شاکی در این پرونده وجود دارد که تاکنون شناسایی شده‌اند. امیدواریم بتوانیم اموالی را که به‌دست آمده است برای جبران خسارت مال‌باختگان به آن‌ها برگردانیم. این فرد در هر کلاهبرداری بین ۵۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان بیعانه دریافت کرده بود و هنوز در حال ارزیابی مبلغ نهایی هستیم.
رئیس پلیس فتای خراسان رضوی تأکید کرد: از مردم که به‌نوعی مدارک هویتی‌شان را در اختیار کلاهبرداران قرار می‌دهند، مانند سیم‌کارت یا کارت‌های بانکی، می‌خواهیم چنین اقدامی نکنند؛ زیرا در بستر جرم قرار دارند و در پرونده‌ها شریک و مجازات خواهند شد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->