اختصاص تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی به درخواست‌های بهره‌برداری تجاری خدمات شهرداری مشهدمقدس در نجف اشرف ستودنی است + فیلم استقرار آتش‌نشانان در خیابان‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع)، هم‌زمان با روز اربعین ۱۴۰۳ اعمال‌قانون ۳۵۳۵ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۸ خودروی متخلف توقیف شدند (۳ شهریور ۱۴۰۳) فعالیت گشت‌های جمع‌آوری متکدیان مشهد، تا پایان ماه صفر، در سه شیفت خواهد بود حمل‌ونقل عمومی مشهد در روز اربعین (۴ شهریور ۱۴۰۳) رایگان شد ترافیک سنگین در میدان جمهوری، بولوارهای ملک‌آباد و امام‌خمینی(ره) مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) فعالیت چهار پایگاه نظارتی ویژه ایام پایانی ماه صفر در حومه حرم امام‌رضا(ع) تلاش پاکبانان برای نظافت خیابان های اطراف حرم مطهر علوی ستودنی است ورود ۳ هزار و ۴۰۰ زائر افغانستانی اربعین به مرز دوغارون خراسان رضوی مشهد میزبان موکب‌های خدمت رسان از سایر کشور‌های اسلامی آماده‌سازی خیابان امام رضا (ع) مشهد برای برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین مدیریت شهری مشهد از ایده‌های نوجوانان در برپایی مراسم دهه آخر صفر استفاده می‌کند نجات دو محبوس تصادف در بزرگراه پیامبر اعظم (ص) مشهد (یکم شهریور ۱۴۰۳) سرویس‌دهی رایگان مترو مشهد در روز اربعین و سه روز پایانی صفر ۱۴۰۳ بدایعِ «بدایع‌نگار» در عرصه روزنامه‌نگاری | ۱۰۴ سال پیش اولین نشریه دینی خراسان به همت میرزا فضل‌الله آل‌داوود منتشر شد فرماندار مشهد: مصوبات مرتبط با سامان‌دهی کشف‌رود به صورت مستمر پیگیری می‌شود ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی، میدان فلسطین و پیرامون حرم مطهر رضوی (یکم شهریورماه ۱۴۰۳) سرویس‌دهی صلواتی ۴۱۰ دستگاه اتوبوس در مشهد، همزمان با اربعین حسینی تقدیر فرمانده قرارگاه اربعین در مرز چذابه از خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد
سرخط خبرها

شهرداری مشهد پای کار زائران اربعین حسینی

  • کد خبر: ۱۲۴۸۹۹
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
شهرداری مشهد پای کار زائران اربعین حسینی
موج خدمت رسانی به زائران شهر امام رضا (ع) در ماه صفر، امسال کمی زودتر از موعد مرسومش و به نوعی متفاوت‌تر از سال‌های قبل آغاز شده است. این روز‌ها پایانه مسافربری امام رضا (ع) میزبان زائرانی است که به علت کم کاری یا بی برنامگی شرکت‌های حمل و نقل جاده ای، یا مرکبی برای بازگشت به خانه پیدا نمی‌کنند یا با وجود داشتن بلیت اتوبوس از چند ساعت تا چند روز باید در سالن انتظار پایانه منتظر بمانند.

بنیامین یوسف‌زاده | شهرآرانیوز، عمق این مسئله آنجاست که برخی مسافران به مقاصد تهران، اصفهان و یزد بین چهار تا شش روز در مشهد فقط در انتظار رسیدن یک اتوبوس هستند؛ موضوعی که پای فرماندار مشهد را نیز به بزرگ‌ترین پایانه مسافربری شرق کشور باز کرده و به عنوان نماینده ویژه استاندار خراسان رضوی برای ایجاد هماهنگی در رفت وآمد زائران حسینی، دفتر کارش را موقت و تا رتق وفتق مشکل زائران جاده‌ای به این محل تغییر داده است. حالا خادمان شهری مشهد که این روز‌ها هم زمان به خدمت رسانی در مشهد و نجف مشغول اند، رسالت خود را در این دیده اند که به شکلی مناسب از زائران درراه مانده امام رضا (ع) پذیرایی کنند.

به گفته مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد، در همین دوسه روز گذشته بیش از ۳ هزار نفر از زائران شهر امام هشتم در پایانه مسافربری امام رضا (ع) به صورت اضطراری اسکان داده شده اند و به علت بدعهدی شرکت‌های حمل و نقل جاده ای، این خدمت رسانی همچنان ادامه دارد.
مهدی کمالی در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه این مجموعه همه ظرفیتش را برای خدمت رسانی به زائران پای کار آورده است، اظهار کرد: دراین راستا، نمازخانه پایانه مسافربری امام رضا (ع) با فضای چهارصد متر، مهمان سرای این مجموعه با ظرفیت چهارصد نفر و فضای سالن‌های «ایوان سلام» به صورت کامل و فرش شده در خدمت مسافران درحال انتظار قرار گرفته است.

وی با اشاره به توزیع دو وعده غذایی رایگان صبحانه و شام به مسافرانی که مجبورند برای رسیدن اتوبوس‌ها در پایانه بمانند، ادامه داد: با استقرار یک موکب در داخل پایانه امام رضا (ع) و دو ایستگاه صلواتی در ورودی این پایانه و ارائه بلیت شهربازی مسقف به کودکان، سعی کرده ایم فضایی مطلوب برای زائران شهر مشهد فراهم کنیم.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد با گله از اقدامات شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای که منتهی به نارضایتی مردم می‌شود، گفت: دراین میان، زائران و مسافران این بدقولی‌ها را از جانب پایانه‌ها می‌بینند که به هیچ وجه در حوزه مسئولیتی آن‌ها نیست. شهرداری مشهد و به تبع آن سازمان پایانه‌های مسافربری این شهر، وظایف مشخصی در این حوزه دارند و فروش بلیت به هیچ عنوان در زمره آن نیست.
وی اضافه کرد: پایانه‌ها و ایستگاه سوار‌ها به هیچ وجه فضایی برای اسکان و نگهداشت مسافران به شمار نمی‌آیند و باید از این ظرفیت برای رفت وآمد استفاده کرد.

کمالی با اشاره به خدمت رسانی پایانه مسافربری امام رضا (ع) به بیش از ۲۵۰ هزار نفر در روز‌های اوج سفر بیان کرد: در این روز‌ها به طور متوسط هر بیست ثانیه یا یک اتوبوس به پایانه وارد یا از آن خارج می‌شود. این عدد به خوبی نشان دهنده حجم خدمت رسانی سازمان پایانه‌های شهرداری است.
وی ادامه داد: به عنوان مثال در روز چهارشنبه ۱۶ شهریور امسال، ۱۴ هزارو ۴۰۰ دستگاه اتوبوس به پایانه‌های شهرداری وارد و ۱۴ هزارو ۶۰۰ اتوبوس از این مجموعه‌ها خارج شده اند. میزان ورودی و خروجی مینی بوس‌ها هم به ترتیب ۴۸۰۰ و ۴۹۰۰ دستگاه بوده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد به نکته دیگری هم اشاره کرد و آن افزایش ۴۶ درصدی میزان مسافر در این تاریخ نسبت به مدت مشابه پارسال و کاهش ۱۴ درصدی تعداد وسایل نقلیه‌ای است که این حجم زیاد مسافران و زائران را در مسیر‌های مواصلاتی مشهد جابه جا می‌کنند؛ موضوعی که نشان دهنده ریشه مشکلات این روز‌های صنعت حمل و نقل جاده‌ای کشور و پیرو آن استان و شهر مشهد است و باید برای حل آن اقدامی اساسی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->