افزایش ۲۵.۵ درصدی میزان ورود زائر در دهه پایانی صفر امسال به مشهدالرضا(ع) «۱۰ دی» روز ملی مشهد شد میدان آزادی و بلوارسجاد پرترافیک‌ترین نقطه مشهد امروز؛ تعیین‌تکلیف روز مشهد دلجویی تولیت آستان قدس رضوی از خانواده شهید و جانباز اغتشاشات قوچان| مسببان اغتشاشات دشمن امنیت مردم هستند ورود سامانه بارشی به خراسان‌رضوی| کاهش دمای هوا از شنبه (۹ مهر ۱۴۰۱) تقدیر آیت‌الله علم‌الهدی از خدمات شهرداری مشهد به زائران دهه آخر صفر| پیک زیارتی مشهد مسئله «ملی» است نه «استانی» شهردار مشهد مقدس: آشوبگران اگر ادعای حمایت از مردم دارند، چرا اموال عمومی را به آتش کشیدند؟ تاکسیرانی مشهد: والدین صاحب خودرو به کمک سرویس‌های مدارس بیایند رئیس کمیسیون اصل نود مجلس از محله مهر و مادر مشهد بازدید کرد چمران: آتش نشانان در صف اول خدمت هستند آیت‌الله علم‌الهدی: پرداخت مالیات، یک دین شرعی بر ضمه هر ایرانی است ارجائی: اختیارات شهرداری مشهد نیازمند بازنگری جدی است آتش نشانان؛ فرشتگان نجات و عاشقان خدمت در دهه آخر ماه صفر ۱۶۰ هزار خدمت پرستاری به زائران رضوی ارائه شد رونق آتش نشانی مشهد به روایت سرلشکر محمد دیلمقانی گذری بر تاریخ تأسیس آتش‌نشانی نوین در مشهد به روایت اسناد و مطبوعات
خبر فوری
گلایه شهروندان مشهدی از سرقت‌های پی‌در‌پی کابل‌های مخابراتی|کابل دزدان مشغول کارند!
سناریوی جدیدی نیست و مدام تکرار می‌شود؛ سارقانی که در حاشیه امن دزدی می‌کنند، با خیالی آسوده کابل‌های مسی را‌ می‌فروشند و در یک لحظه، کسب وکار مردم را آجر کرده و شهروندان را با قطعی تلفن، دچار سردرگمی می‌کنند.

فاطمه غلامی|شهرآرانیوز، شهروندان هم بار‌ها سرقت را به کلانتری‌ها اعلام می‌کنند و گزارش می‌دهند، اما گویا سودی ندارد. مخابرات پاسخ درستی نمی‌دهد و انگار این اعتراض‌ها و شکایت‌ها برایش عادی شده است. جمله معروف «کابل نداریم؛ زیرا هزینه تأمین تجهیزات و کابل‌ها بسیار گزاف است» تنها پاسخ تکراری اداره مخابرات استان در جواب مصائب و مشکلات شهروندان بعد از قطعی تلفنشان است.

گویا مخابرات برای وصل مجدد ارتباط‌های قطع شده، به تجهیزات جدید و جایگزین نیاز دارد که به دلیل زیادبودن میزان سرقت‌ها و گران بودن کابل ها، در تأمین این تجهیزات با مشکل روبه رو شده و همین موضوع، مدت قطعی و انتظار شهروندان را برای رفع قطعی بسیار طولانی کرده است، تا جایی که گاه این انتظار از یک سال نیز می‌گذرد.
خانم سلامی در پیامکی برای ستون «حرف مردم» نوشته است: «حدود یک سال است که به علت سرقت کابل تلفن در طبرسی شمالی۱۳ تلفن ما قطع است. چرا برای تلفنی که قطع است، قبض ارسال می‌کنند، اما آن را وصل نمی‌کنند؟»

آقای زنده دل نیز با ارسال پیامکی به شهرآرا با گلایه از پاسخ گو نبودن مخابرات نوشت: «درباره سرقت کابل و تجهیزات تلفن ثابت، هیچ کس پاسخ گو نیست. مخابرات خود را بدون مسئولیت جلوه می‌دهد و پلیس و کلانتری‌ها هم کار ویژه‌ای انجام نمی‌دهند. این طور نمی‌شود که مردم به خاطر دزدان در مضیقه و مشکل باشند و نتوانند از اینترنتی که با هزینه گزاف خریداری کرده اند، استفاده کنند.»
همچنین شهروند دیگری نوشته است: «کاش مخابرات پاسخ گوی گلایه‌های کابل‌های سرقت شده باشد. الان ۱۰ماه است که همه کابل‌های تلفن و حتی جعبه تقسیم تلفن در پنجتن۶۰ سرقت شده و مخابرات پاسخ گو نیست.»

جواد مبینی، مدیرفنی یکی از شهرک‌های صنعتی، نیز در تماس با تحریریه شهرآرا می‌گوید: قطعی‌های مکرر و گاه همه روزه تلفن و اینترنت، تماس با بازار‌های خارج از استان را مشکل و فروش محصول، بازاریابی و برگزاری ویدئو کنفرانس شرکت را غیر ممکن کرده است؛ دو ماه است تلفن اینجا قطع است و این قطعی موجب شده اعتبار این واحد صنعتی زیر سؤال برود.

خانم دلاور که یکی از مخاطبان روزنامه شهرآراست، می‌گوید: حدود هشت سال است که ساکن محله شهرک شهیدرجایی هستم. معضل دزدی کابل‌های تلفن ثابت در محلات ما همیشگی شده است. در این دو سال شیوع کرونا که کلاس‌های درس، مجازی بود، همه دانش آموزان محله از درس و مشق افتادند، چون اینترنت تلفن ثابت به دلیل قطعی کابل تلفن متصل نمی‌شد. خیلی از اهالی این محله توان خرید تلفن همراه هوشمند نداشتند و فقط با تلفن ثابت به اینترنت وصل می‌شدند.

این شهروند در ادامه گلایه خود می‌افزاید: امسال هم مجددا کابل تلفن قطع شد. چند بار با سامانه ۲۰۱۱۱۷ تماس گرفتم. این سامانه، تلفن گویاست و اپراتور ندارد که بتوانیم مشکلمان را پیگیری کنیم. در مرحله دوم هم معمولا پاسخ مخابرات این است: «چون چند بار کابل گذاشته ایم و دزدیده شده است، باید خودتان از کابل‌ها محافظت کنید.» این عبارت یعنی چه؟ برای نصب کابل جدید باید خودمان اقدام کنیم؟ آیا این قانونی است که،  چون کابل‌ها چند بار سرقت شده اند، باید خودمان مجدد آن را نصب کنیم؟»

سرقت کابل، معضلی فراگیر

قصه پر غصه شهروندان از کابل دزدی باعث می‌شود برای پیگیری موضوع به سراغ مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان رضوی برویم. حسن اروجی می‌گوید: افزایش سرقت کابل‌ها و تجهیزات مخابرات متأسفانه معضلی است که شرکت مخابرات را کاملا درگیر کرده است.

او با بیان اینکه میزان سرقت تجهیزات و کابل‌های مخابراتی در نقاط مختلف استان متفاوت است، می‌افزاید: در راستای جلوگیری از سرقت تجهیزات و کابل‌های مخابراتی، جلسات گوناگون متعددی با نیروی انتظامی و قوه قضائیه استان برگزار کردیم و با تلاش عوامل نیروی انتظامی و همچنین حراست مخابرات، تعدادی از سارقان کابل‌های مخابراتی شناسایی و دستگیر شدند.

مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان رضوی با بیان اینکه تدابیر مخابرات برای جلوگیری از این سرقت‌ها اجرایی شده است، ادامه می‌دهد: ایمن سازی بخشی از شبکه، به کارگیری تجهیزات جایگزین از جمله فیبر نوری و رادیو در مجتمع‌های مرتفع و شهرک‌های جدید، ازجمله این اقدامات است. اروجی با بیان اینکه در مواقعی که کابل تلفن سرقت می‌شود، مشترکان باید موضوع خرابی تلفن خود را در سامانه ۲۰۱۱۷ ثبت کنند، می‌افزاید: بعد از اعلام ثبت خرابی تلفن، نیروی‌های فنی مخابرات به محل مراجعه می‌کنند و برای رفع ایراد، اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

او بیان می‌کند: درباره مدت رسیدگی، شرکت مخابرات، متعهد به برقراری ارتباط شهروندان در اسرع وقت است و همه تلاش خود را برای رفع مشکل مشترکان به کار می‌گیرد تا ارتباط آن‌ها برقرار شود. مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان رضوی می‌گوید: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی در استان با توجه به منابعی که دراختیار دارد، قطعا از وظایف مخابرات است، اما نگهداری از زیرساخت‌های مخابراتی، یک وظیفه ملی است که همه باید در این راستا حداکثر تلاش را انجام دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}