برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد اختصاص داده شد | سهم هر محله ۱۵ میلیارد تومان سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: گسترش ورزش در مناطق کم‌برخوردار این شهر الگویی مناسب برای کشور است کوره‌پزخانه‌ها در مشهد احیا می‌شود تاکید استاندار خراسان رضوی بر فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت امداد اورژانسی به آثار میراثی | رئیس کمیسیون اصل‌۹۰: با احضار وزیر میراث‌فرهنگی، متخلفان تخریب سنگ‌نگاره‌های تاریخی دیزدر را به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم ترافیک صبحگاهی مشهد سنگین و پرحجم است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: پاسخ پاسداران به رژیم صهیونیستی، دل هر ایرانی که دل در گرو استقلال کشور دارد را شاد کرد تقاطع غیرهمسطح شاهنامه، گامی مؤثر در جهت توسعه منطقه منفصل توس مدیریت آلودگی هوا با توسعه زیر ساخت های مراکز معاینه فنی شهرداری مشهد پروژه های گره‌گشا در اولویت مدیریت شهری | رضایت مردمی از پروژه تازه افتتاح شده پل دهرود مشهد + فیلم بازار شیرخشک دوباره بحرانی می‌شود؟ | بدهی بیمه به داروخانه‌ها، بازار شیرخشک را تحت تاثیر قرار می‌دهد استاندار خراسان رضوی از افزایش یک متری سرانه فضای آموزشی در مشهد خبرداد + فیلم
سرخط خبرها

«آموزگار»، بدون پل عابر بدون سایه بان

  • کد خبر: ۱۲۵۵
  • ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۸
«آموزگار»، بدون پل عابر بدون سایه بان
گزارش تریبون مردمی شهرآرا از محله‌ای نسبتا جدید در شهرداری منطقه ۱۱

هانیه حسین زاده - در ابتدای ورود‌مان خانمی که در حاشیه بولوار آموزگار متصدی یک نانوایی است، با اشاره به زمینی که رها شده است، می گوید: وجود این زمین در کنار مغازه نانوایی مشکلاتی را به وجود آورده؛ از جمله اینکه محلی برای انباشت زباله شده است.
وی ادامه می دهد: زباله هایی که در این زمین ریخته می شود، با تجمع موش ها، سوسک ها و پشه ها همراه است که از نظر بهداشتی وجود این حشرات در کنار نانوایی مشکلات بهداشتی را به همراه دارد.
علی حسنی فر، معاون اجرایی شهرداری منطقه 11 در پاسخ به گلایه این شهروند می گوید: اگر زمینی با چهاردیواری محصور شده باشد، در حیطه کاری شهرداری نیست؛ اما درخصوص زمینی که این شهروند درخواست رسیدگی را دارد، شهرداری به مالک اخطارهای لازم را می دهد و پیگیری دوباره برای تعیین تکلیف این زمین نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.


درب منازل نباید در حاشیه خیابان باشد
اشرفی نیز که در حاشیه بولوار آموزگار دفتر مشاور املاک دارد، با بیان اینکه درب ورودی خانه های اطراف مغازه اش از سوی شهرداری پلمب شده است، می گوید: وقتی مالکان برای رفع پلمب درب ورودی منازلشان به شهرداری مراجعه کردند، شهرداری در پاسخ به آن ها اعلام کرد که با توجه به اینکه این خیابان تندرو است، مالکان باید درب منازلشان را در معابر فرعی قرار دهند.حسنی فر با تأیید این موضوع و اشاره به منازل کوچه های زوج، اظهار می کند: اگر ساکنان به خانه های روبه رو توجه داشته باشند، می‌بینند که بیشتر آن ها از معابر فرعی و خیابان های پشت منازل استفاده می کنند.
وی خاطرنشان می کند: اگر منزلی صرفا دارای یک در باشد، به طوری که شرایط رفت وآمد از خیابان فرعی را نداشته باشد، برای تردد این منازل لاین کندرو در نظر گرفته می شود تا شرایط عبور شهروندان آسان شود.
وی با بیان اینکه شهرداری مجوز تجاری املاک را صادر نمی کند، می افزاید: با توجه به اینکه این خیابان در راستای کاهش ترافیک بولوار معلم احداث شده است، اگر مجوز تجاری برای ملکی صادر شود، این خیابان با مشکل ترافیک مواجه خواهد شد.
معاون اجرایی شهرداری منطقه 11 تأکید می کند: املاکی که در حاشیه خیابان آموزگار دارای مجوز تجاری هستند، املاکی است که در توافقات گذشته بین شهرداری با مالک انجام شده و طی آن مالک پس از عقب نشینی برای بخش زیادی از زمین، مجوز تجاری دریافت کرده است.


سرعت زیاد خودروها و تصادفات خطرناک
مجتبی که یکی از ساکنان خیابان های فرعی بولوار آموزگار است، می گوید: در این بولوار سرعت خودروها بسیار زیاد است؛ به طوری که بعضی مواقع کنترل خودرو توسط راننده مشکل می شود. با توجه به سرعت بالایی که خودروها در این بولوار دارند، هر روز شاهد تصادفات خطرناکی هستیم.
وی ادامه می دهد: برخی از این تصادفات در برخی موارد منجر به فوت عابر پیاده می شود. چرا در این بولوار پل عابر پیاده احداث نمی شود؟ این بولوار به سرعت گیر نیاز دارد اما نمی دانم چرا برای نصب آن اقدام نمی شود؟


پیگیری برای احداث 3 پل عابر
حسنی فر در پاسخ به پرسش های این شهروند می گوید: نصب سرعت گیر در خیابان های تندرو امکان پذیر نیست، اما اگر شهروندان درخواست نصب سرعت گیر را داشته باشند و به شهرداری مراجعه کنند، شهرداری با ارسال درخواست به سازمان ترافیک و تأیید این سازمان، زمینه را برای نصب سرعت گیر فراهم خواهد کرد.
وی درخصوص احداث پل عابر پیاده نیز خاطرنشان می کند: با توجه به اینکه اجرا و ساخت پل های عابر پیاده بر عهده سازمان سامان دهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی و نیز سازمان ترافیک است، شهرداری در این زمینه پیگیری هایی کرده است.معاون اجرایی شهرداری منطقه‌11 اضافه می کند: نظر به اینکه این خیابان تندرو و از عرض زیادی برخوردار است، شهرداری درخواست احداث 3 پل عابر پیاده را به سازمان ترافیک ارائه داده است.
مصطفی که در حال خروج از یک سوپر مارکت است، وجود ما را غنیمت می شمارد و مشکلات محله را این گونه مطرح می کند: در انتهای بعضی از خیابان های فرعی که به بزرگ راه مشرف است، زمین های رهاشده وجود دارد که به محلی برای ریختن نخاله های ساختمانی تبدیل شده، ضمن اینکه تعداد سگ های ولگرد نیز در این بولوار زیاد است.حسنی فر با بیان اینکه تا به حال گزارشی مبنی بر وجود موش در کوچه و خیابان ها به شهرداری اعلام وصول نشده است، ادامه می دهد: در توافقاتی که با یکی از پیمانکاران در شهرداری منطقه 10 انجام شده است، این پیمانکار به جمع آوری سگ های ولگرد اقدام می کند.


جمع آوری ناقص زباله ها
میثم که همراه دختر خردسالش جلو فروشگاهی ایستاده است، می گوید: زباله ها ساعت مشخصی جمع آوری نمی شوند و بیشتر اوقات ممکن است 2 یا 3 روز جلو درب منازل بماند.حسنی فر در پاسخ و با اشاره به بنری که برای اطلاع ساکنان در مورد ساعت جمع آوری زباله ها به ستون برق نصب شده است، می گوید: هر شب خودرو زباله گیر برای جمع آوری زباله ها به خیابان ها مراجعه می کند.
وی ادامه می دهد: به دلیل اینکه جمع آوری زباله در شب انجام می شود، ممکن است در برخی موارد ساکنان زباله ها را خارج از منزل قرار ندهند و خروج زباله از منزل در روز اتفاق بیفتد.


انتهای خیابان فرعی، محل تجمع آب های سطحی
سروش هم که در حال خروج از خودرو است، می گوید: محلی برای جمع آوری و هدایت آب های سطحی وجود ندارد و تمام آب های حاصل از بارش های اخیر و آب های سطحی بدون مسیری مشخص وارد «کال» حاشیه بزرگ راه امام علی(ع) می شود.
در ادامه صحبت ها برای مشاهده محلی که آب های سطحی جمع می شوند، همراه با معاون اجرایی شهرداری منطقه 11، به محل «کال» و زمین های رهاشده می رویم.حسنی فر با اشاره به فواصل منظم جمع آوری زباله از مقابل منازل، می گوید: بیشتر نیرو های شهرداری مسئولیت خود را به خوبی انجام می دهند اما اگر نیرویی کم کاری کند و مسئولیت خود را به خوبی انجام ندهد، شهروندان می توانند در این باره به شهرداری منطقه اطلاع رسانی کنند.
وی با اشاره به مسیر ورود آب باران و آب های سطحی بیان می کند: مسیر ورود آب به داخل کال است و مشکلی را متوجه ساکنان نمی کند.
سروش ادامه می دهد: چرا برای زمین هایی که در حاشیه کال قرار دارد، تصمیمی گرفته نمی شود؟ آیا برای این زمین ها برنامه خاصی وجود ندارد؟
حسنی فر بیان می کند: این زمین ها در تملک سازمان های مختلفی است که پس از توافق شهرداری با مالکان، مرحله 2 و 3 پارک چهل بازه در آن اجرا خواهد شد.


تاریکی معابر پیاده رو
مسعود که در یکی از خیابان های فرعی مغازه کفاشی دارد، با اشاره به انتهای خیابان بیان می کند: این خیابان آن قدر تاریک است که افراد به خصوص خانم ها در شب با هراس در آن تردد می کنند، ضمن اینکه برخی معابر حاکی و نابسامان است.
محمد که کمی آن طرف تر ایستاده است، نگاهی به لامپ های خیابان می اندازد و ادامه می دهد: روشنایی خیابان به اندازه کافی وجود دارد اما پیاده روها حتی در حاشیه خیابان آموزگار از روشنایی کافی برخوردار نیست.معاون اجرایی شهرداری منطقه 11 درباره با روشنایی معابر پیاده رو در این خیابان اضافه می کند: روشنایی معابر پیاده رو در اولویت اجرایی شهرداری نیست.


ایستگاه های اتوبوس بدون سایه بان
سعید نیز می گوید: در این خیابان برای ایستگاه های اتوبوس نیمکت و سایه بان در نظر گرفته نشده و این ایستگاه ها فقط با یک تابلو نشان داده شده است. این درحالی است که در این مسیر اتوبوس با فواصل طولانی وارد ایستگاه می شود.عباس اتحادی، سخن گوی سازمان اتوبوس رانی نیز در پاسخ کوتاهی به این دغدغه می گوید: سایه بان ها بر اساس اولویت و میزان برداشت مسافر نصب می شود. 

 

مهم ترین دغدغه ها

وجود زمین های رهاشده در حاشیه بولوار در کوچه های فرعی
انباشت زباله و تجمع موش و حشرات در زمین های خالی
تاریکی معابر و پیاده روها
پلمب درِ خانه های ساخته شده در حاشیه بولوار
سرعت بالای خودروها در معابر اصلی
نبود پل عابر پیاده و سرعت گیر
فراوانی سگ های ولگرد در محل
جمع آوری نامنظم زباله ها
نبود محلی برای مدیریت و خروج آب های سطحی
نبود نیمکت و سایه بان برای ایستگاه های اتوبوس

 

نمای نزدیک

بولوار آموزگار، محله ای نسبتا جدید در شهرداری منطقه 11 و در غرب مشهد قرار دارد. این بولوار طولانی که از جنوب به بزرگ راه آزادی و میدان قائم و از غرب به بولوار امامت، جلال آل احمد، سیدرضی، دانش آموز، دانشجو و معلم متصل است، از شرق نیز با بزرگ راه امام علی(ع) همسایه است، ضمن اینکه امتداد شمالی ترین نقطه این بولوار به بولوار شهید ستاری متصل می شود. مسیرهای دسترسی به این بولوار راحت است، به گونه ای که از منطقه قاسم آباد، بزرگ راه شهید چراغچی و بزرگ راه آزادی، به راحتی و با طی کمترین زمان ممکن می توان به این بولوار رسید. برای گفت وگو با مردم خون گرم این محله، مسیر تریبون مردمی این شماره را به سمت این بولوار انتخاب کردیم تا با همراهی علی حسنی فر، معاون اجرایی شهرداری منطقه 11، پای حرف های مردم این محله بنشینیم.

 

وعده ها

پیگیری شهرداری برای ساخت 3 پل عابر پیاده
پیگیری برای اجرایی شدن نصب سرعت گیر در معابر اصلی
اخطارهای جدید به مالکان زمین های رهاشده برای تعیین تکلیف
توافق با پیمانکار برای جمع آوری سگ های ولگرد
اجرای بخشی از مرحله 2 و 3 پارک چهل بازه در زمین های رهاشده حاشیه کال

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->