پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

جریان تولید در خراسان رضوی نباید دچار چالش شود

  • کد خبر: ۱۲۶۶۳۰
  • ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
جریان تولید در خراسان رضوی نباید دچار چالش شود
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: هر مشکلی که در رابطه با واحدهای صنعتی از جمله مشکل شعاع، مالکیت و... در مشهد یا استان داریم، باید برای حلش اقدام شود. پیشنهاد می‌شود مواردی که به‌صورت استانی قابل پیگیری است، انجام شود. نباید جریان تولید در استان دچار چالش شود و مجوزی که لازم است، باید پیگیری و سپس صادر شود.

گروه اقتصاد | شهرآرانیوز؛ یعقوبعلی نظری صبح امروز ۳۱ شهریورماه در نودوهفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی درباره حل مشکل پارک صنعتی مهتاب اظهار کرد: هر مشکلی که در زمینه واحد‌های صنعتی از جمله مشکل شعاع، مالکیت و... در مشهد یا استان داریم، باید برای حلش اقدام شود. پیشنهاد می‌شود مواردی که به‌صورت استانی قابل پیگیری است، انجام شود. نباید جریان تولید در استان دچار چالش شود و مجوزی که لازم است، باید پیگیری و سپس صادر شود. در زمینه تصمیم‌گیری‌ها خارج از استان اگر واحد‌ها و مجموعه‌های صنعتی مشکلی مشابه در زمینه فاصله، مالکیت و... دارند، باید به‌صورت تجمیعی درخواست بدهند تا مشکل حل شود. قرار شد از ظرفیت‌های استان استفاده شود تا مشکل حل شود. با اصل موضوع و رفع مشکل مخالفتی نیست، ولی باید توانایی تصمیم‌گیری در اختیار ما باشد.

همچنین علی‌اکبر لبافی، رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی، اظهار کرد: در این جلسه سه دستورکار بررسی می‌شود. اولین مسئله بررسی مشکلات ناشی از صادرنشدن مجوز بهره‌برداری برای پارک صنعتی مهتاب و تبدیل‌شدن آن به شهرک صنعتی غیردولتی است. سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و جهاد کشاورزی استان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان به این مسئله مرتبط هستند. این پارک در جاده فریمان است و از سال ۱۳۸۵ مجوز فعالیت گرفته است. همچنین ۱۸ شهرک به‌صورت فعال و نیمه‌فعال در پارک حضور دارند که هر کدام سندی جداگانه دارند. تاکنون پیگیری‌هایی شده، ولی به رفع مشکل منجر نشده است. خواسته اصلی صدور مجوز بهره‌برداری و تبدیل آن به شهرک صنعتی غیردولتی است.

وی افزود: آنچه شرکت شهرک‌های صنعتی استان بیان می‌کند، این است که باید واحد‌ها یک سند به‌نام شرکت واحد یا پارک ثبت کنند، زیرا هر کدام از شرکت‌ها یک سند دارند. در این پارک زیرساخت‌ها و همچنین شرکت خدماتی وجود دارد. برای عبور از وضعیت موجود همه راه‌ها پیگیری شده، ولی نتیجه‌ای حاصل نشده است.

رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تصریح کرد: به‌تازگی در خرداد ماه سال جاری مصوبه‌ای برای سامان‌دهی لکه‌های صنعتی اطراف تهران صادر شده است. ۳۸ لکه صنعتی در اطراف تهران شناسایی شده است. بر اساس این مصوبه آمده که وزارت صمت مجاز است در اجرای قانون اصلاح تبصره (۵) بند (الف) ماده (۳) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل‌وچهارم قانون اساسی و الحاق دو تبصره به آن به منظور سامان‌دهی فعالیت‌های کارگاهی صنفی و صنعتی در چهارچوب قانون نسبت به صدور پروانه بهره‌برداری شهرک صنعتی غیردولتی برای ۳۸ لکه صنعتی در شعاع ۱۲۰کیلومتری حداکثر ظرف ۲ سال اقدام کند. در تأکید دوم آمده که وزارت صمت مکلف است از طریق صاحبان صنایع مستقر در هر یک از لکه‌های صنعتی نسبت به معرفی اعضای شرکت خدماتی آن لکه صنعتی برای ارائه درخواست ایجاد شهرک صنعتی غیر دولتی و تحقق سایر اهداف این تصویب‌نامه اقدام کند.

لبافی ادامه داد: این دو ظرفیت است که برای شهر اصفهان و تهران صادر شده است. پیشنهاد ما این بود که شرکت شهرک‌های صنعتی از همه ظرفیت‌های خود برای رفع این مشکل استفاده کند؛ یعنی مجوز چه به صورت تجمیع یا انفرادی و... ارائه دهد. اگر در تحقق و رفع مشکل بند یک مصوبات به صورت استانی امکان‌پذیر نشد، از طریق بند ث مصوبه هیئت وزیران مورخ ۱۴۰۱/۳/۲۳ اقدام و عین این قانون به مشهد تسری پیدا کند.

اشرفی، نماینده پارک صنعتی مهتاب گفت: مجوز پارک صنعتی در سال ۸۵ صادر شده است. در آن زمان برخی شرکت‌ها مستقر شدند و بعضی شرکت‌ها بعد از این زمان در آنجا مستقر شدند. در حال حاضر ۱۸ شرکت در آنجا حضور و بالغ بر ۵۰۰ نفر اشتغال دارند که اگر این موانع رفع شود، این اشتغال ۳ برابر می‌شود. بخش خصوصی خودش تمام امکانات و زیرساخت‌ها را ایجاد کرده است. به‌تازگی تصفیه‌خانه فاضلاب را نیز ایجاد کرده است و بخش خصوصی فقط مجوز می‌خواهد. این زمین‌ها از نوع زمین منابع طبیعی و دولتی نبوده است. در این راستا تحمیلی نشده است و تنها خواسته این است که پروانه بهره‌برداری و مجوز برای واحد‌های پارک صادر شود. برای آن باید عوارض تغییر کاربری نیز پرداخت شود.

جعفر فرشچی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، اظهار کرد: برای صدور پروانه بهره‌برداری این آمادگی وجود دارد. سند مالکیت برای پروانه بهره‌برداری لازم است و پارک مهتاب آن را ندارد. ۳۵ لکه در تهران هم وجود داشت که در هیئت وزیران بررسی شد. در کل اگر دوستان سند مالکیت را صادر کنند، پروانه بهره برداری صادر می‌شود و اگر امکان‌پذی نیست، اخذ مصوبه هیئت وزیران را نیاز دارد.

امیررضا رجبی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، بیان کرد: در طول سال‌ها در تهران امکان استقرار واحد‌های صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری وجود نداشته است. دولت ورود پیدا کرد و مصوبه را داد. پارک صنعتی مهتاب مشکل دیگری دارد و مشمول شعاع و... نمی‌شود. درخواست این مصوبه عینا برای مشهد کارشناسی شده نیست. این مصوبه بهتر است برا‌ی محور غرب و... و برای حل مشکلاتی واحد‌ها در شعاع ۳۰ کیلومتری درخواست شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->