«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

تحریم اپلیکیشن Google Chat برای کاربران ایرانی برداشته شد

  • کد خبر: ۱۲۷۰۳۱
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
تحریم اپلیکیشن Google Chat برای کاربران ایرانی برداشته شد
بررسی‌ها نشان می‌دهد به تازگی اپلیکیشن Google Chat برای کاربران ایرانی در دسترس قرار گرفته است؛ اما از تیغ تیز فیلترینگ در امان نمانده است و بدون ابزارهای تغییر آی‌پی نمی‌توان از آن استفاده کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، گوگل چت بستری برای ارتباط هوشمند و ایمن بوده که برای گروه‌ها و کسب‌وکار‌ها ارائه شده است. ارسال پیام‌های مستقیم، تشکیل اتاق‌های گفتگوی گروهی و... از جمله امکانات گوگل چت است این اپلیکیشن به علت تحریم‌های آمریکا علیه ایران در دسترس نبود و کاربران ایرانی امکان استفاده از آن را نداشتند.

اما پس از اقدام جدید آمریکا جهت کاهش تحریم‌های ارتباطی، شاهد خدمت دهی این سرویس گوگل به کاربران ساکن ایران هستیم. اگرچه تحریم‌های این حوزه رفع شده، اما سایه فیلترینگ بر روی Google Chat نیز افتاده و در حال حاضر تنها با استفاده از ابزار‌های تغییر آی‌پی می‌توان از آن بهره برد. فیلترینگی که این روز‌ها بسیار گسترده شده و پلتفرم‌های ارتباطی همچون اینستاگرام، واتس‌اپ، اسکایپ و حتی بازی کلش آو کلنز از تیغ تیز آن در امان نماندند.

همان طور که ذکر شد، رفع تحریم گوگل چت در راستای مجوز‌های جدید آمریکا برای کاهش تحریم‌های حوزه ارتباطی است. وزارت خزانه‌داری آمریکا اول مهرماه امسال به شرکت‌های تکنولوژی این کشور اجازه داد تا فعالیت خود در ایران را که تحت تاثیر تحریم‌های گسترده است، افزایش دهند.

این وزارتخانه یک مجوز عمومی را آپدیت کرده که به شرکت‌های تکنولوژی اجازه می‌دهد خدمات مربوط به شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های اداری، ویدیو کنفرانس و از همه مهم‌تر، «خدمات ابری» را در ایران ارائه دهند.

آنطور که آسوشیتدپرس گزارش داده، در سال ۲۰۱۴ نیز آمریکا مجوز ارائه نرم‌افزار‌هایی که باعث تبادل رایگان ارتباطات در ایران می‌شدند را داده بود؛ اما شرکت‌های تکنولوژی از ترس مرز باریک تحریم‌ها و مواجهه با جریمه‌های مالی علاقه‌ای به سرویس‌دهی به ایران نداشتند. اما به نظر می‌رسد اکنون شرایط فرق کرده و گوگل در این زمینه پیش قدم شده است.

روز گذشته نیز با اعلام یکی از مهندسان ایرانی گوگل، قابلیت Real-time Location Sharing گوگل مپس ‎ برای کاربران ایرانی فعال شد. توسط این قابلیت کاربران می‌توانند موقعیت خود را به صورت زنده و تا مدت زمانی که می‌خواهند، با افراد مدنظر به اشتراک بگذارند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->