تصادف مرگ‌بار کامیونت با موتورسیکلت در محور چناران-مشهد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) صدور بیش از ۱۵۹ هزار مجوز بهره‌برداری از غرف بازار‌های سیار شهرداری مشهد اعلام نرخنامه مصوب عکس پرسنلی اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مشهد تأمین ۱۰۰ لیتربرثانیه آب موردنیاز فضای سبز مناطق غربی مشهد در یکصدوهفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۱۱ تیر ۱۴۰۳) | تقدیر شورا از عملکرد شهرداری مشهد در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری درباره کوچه تاریخی «وحدت» مشهد | عبور از تاریخ کوچه شرکت «کانتور» ترافیک سنگین در اطراف میدان آزادی و بزرگراه شهید چراغچی | سرعت بالا، جان راکب موتورسیکلت را گرفت (۱۱ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۱ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۳۴۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۰ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۱ تیر ۱۴۰۳) بررسی گلایه‌های مشهدی‌ها درباره وضعیت پروژه‌های ناتمام پایانه مسافربری مراسم چهلم شهدای خدمت در مشهد | برگزاری مراسم چهلم شهدای خدمت، فرصتی برای تبیین دستاورد‌ها و خدمات شهید جمهور ضارب نگهبان بوستان خورشید مشهد روانه زندان شد رونمایی از گواهینامه بین‌المللی مدیریت زیست‌محیطی ایزو ۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ توسعه کارخانه نوآوری و مراکز نوآوری شهری از اهداف زیرساختی این حوزه مدیریت شهری مشهد است شهروند خبرنگار | درخواست بازگشایی سرویس بهداشتی بوستان شقایق مشهد + پاسخ سلیمی: سایت بانوان بوستان «وحدت» مشهد بازطراحی می‌شود شهردار مشهد: ۱۳۵ میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی اختصاص یافته است مطالبه شهروندان برای دیواره‌سازی حاشیه کانال آب سیس‌آباد مشهد ابلاغ برنامه عملیاتی برش منطقه‌ای ویژه منطقه ۳ مشهد تعریف و کلنگ‌‎زنی چندین پروژه ترافیکی در بزرگراه‌های امام‌علی(ع) و شهید چراغچی (صدمتری) مشهد پرداخت وام نوسازی به ناوگان تاکسی‌رانی با مشارکت شهرداری مشهد مقدس
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

قیمت‌های نجومی برای «آپشن»‌های مختلف

گلایه شهروندان از افزایش بی‌رویه و بی‌ضابطه قیمت در باشگاه‌های ورزشی

  • کد خبر: ۱۲۷۳۷
  • ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۸
گلایه شهروندان از افزایش بی‌رویه و بی‌ضابطه قیمت در باشگاه‌های ورزشی
تکتم جاوید - «خیلی طول کشید تا توانستم این فرهنگ را در خانواده ام جا بیندازم تا همگی به صورت روزانه و مرتب ورزش کنند. اما نمی‌دانستم که باشگاه رفتن چه دردسر‌هایی دارد. هریک از بچه‌ها با مشکلی روبه رو شده اند. انگار اصلا کسی به باشگاه‌های ورزشی توجهی ندارد و اسم ورزش بر روی این مکان ها، سرپوشی شده است بر مشکلات متعددی که دارند.» گله‌های مشابه دیگری هم درباره باشگاه‌های ورزشی و تناسب اندام شهر وجود دارد که برخی از آن‌ها به شهریه‌های نجومی و برخی دیگر به برخی تخلفات و مسائل بهداشتی باشگاه‌ها مربوط می‌شود. از طرفی تعدد باشگاه‌های ورزشی این مکان‌ها را به بخشی از زندگی روزمزه مردم تبدیل کرده است، از این رو به برخی گله‌های شهروندان در این باره می‌پردازیم.

قیمت‌های نجومی برای «آپشن»‌های مختلف
«شهریه باشگاه‌ها نجومی است. برای ۸ جلسه تمرین باید ۷۰۰ هزار تومان بپردازم، تقریبا برابر با کرایه خانه ام.» این را مهدوی زاده، از شهروندان بولوار‌هاشمیه، بیان می‌کند و می‌گوید: وقتی برای ثبت نام به باشگاهی در نزدیکی محدوده زندگی ام رفتم، گفتند شهریه رشته ورزشی مدنظرم ۴۰۰ هزارتومان است. با خودم فکر کردم زیاد است و به باشگاه دیگری رفتم. اینجا هم که آمده ام می‌گویند باید ۷۰۰ هزار تومان بپردازم. دلایل جالبی هم برای این اختلاف قیمت می‌آورند. حتی از مربیان باشگاه قبلی بد گفتند تا در باشگاه خودشان ثبت نام کنم. فکر می‌کنم هیچ نظارتی روی قیمت باشگاه‌های ورزشی و تناسب اندام نیست. سالاری، از شهروندان محدوده ابوطالب، نیز با بیان اینکه در برخی باشگاه‌ها به بهانه مربی خصوصی شهریه‌های بالایی می‌گیرند می‌گوید: وقتی برای ثبت نام به باشگاه رفتم گفتند شهریه ۸ جلسه بدنسازی ۱۵۰ هزار تومان است، اما توصیه کردند که بهتر است جلسات با مربی خصوصی را انتخاب کنم، چرا که در غیر این صورت ممکن است آسیب ببینم و مسئولیتش با خودم است، بنابراین توانستند مرا راضی کنند تا با یک برنامه غذایی ماهیانه ۶۰۰‌هزارتومان شهریه بدهم. نمی‌دانم این گزینه‌هایی که در هر باشگاه می‌گذارند و در نهایت با تهدید به آسیب دیدن، فرد را راضی می‌کنند شهریه بالایی بپردازد، قانونی است یا نه.

هزینه بالا برای خدمات معمولی
محمد یکی از شهروندانی است که مدتی در یک باشگاه در مرکز شهر که چندان هم مشهور و معروف نیست، تمرین می‌کرده،  اما خیلی زود عطای ورزش و سلامتی را به لقایش بخشیده و از آنجا خارج شده است. او درباره مشکلات باشگاه می‌گوید: وضعیت سالن‌های ورزشی در بالا و پایین شهر به شدت فرق می‌کند. به همین دلیل خیلی‌ها دوست دارند به باشگاه بالای شهر بروند، اما هزینه‌ای که برای هر خدمت در باشگاه‌های بزرگ و معروف می‌گیرند به شدت گران است. از هزینه پارکینگ بگیرید تا خدمات کافی شاپ و دیگر هزینه‌ها در این باشگاه‌ها بسیار بالاتر از دیگر مکان‌هایی است که همین خدمات را ارائه می‌دهند.
«چرا به باشگاه‌ها اجازه می‌دهند در زیرزمین‌های نمور و بدون تهویه مناسب کار کنند؟ چنین فضا‌هایی برای بانوان مناسب نیست. فضای آنجا به طوری است که وقتی ۱۰ یا ۲۰ نفر ورزش گروهی انجام می‌دهند دیگر نفس کشیدن هم سخت می‌شود.» این گله قائمی، از شهروندان بولوار‌صیاد شیرازی، است که مدت هاست در باشگاه بانوان ورزش می‌کند. او معتقد است برخی فضا‌ها اصلا مناسب باشگاه نیستند و مردم برای اینکه هزینه کمتری بپردازند ناچارند از چنین باشگاه‌هایی استفاده کنند. به گفته او در چنین باشگاه‌هایی نه تنها دارو‌های غیرمجاز و مکمل‌های ورزشی توسط برخی مربیان فروخته می‌شود که حتی نظافت هم به خوبی رعایت نمی‌شود. انگار چنین باشگاه‌هایی از دید بازرسان هم دور مانده است.

تشکیل تیم فوق العاده بازرسی
«اکنون ۴۱۰ یا ۴۲۰ باشگاه بدنسازی مجوزدار داریم و نزدیک به ۳۰۰ باشگاه هم درحال طی کردن مراحل گرفتن مجوز هستند.» رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان خراسان رضوی با بیان این مطلب با اعلام خبر تشکیل تیم‌های فوق العاده بازرسی می‌افزاید:‌در پی اتفاقات اخیر اقتصادی و گرانی، هزینه بسیاری از باشگاه‌های ورزشی به صورت بی برنامه و غیراصولی افزایش یافت. ازاین رو در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان داشتیم طرح بازدید فوری برنامه ریزی شد. برمبنای آن مقرر شد ۱۰ تیم بازدید به علاوه گروه‌های بازدید قبلی (یعنی معاونان اداره کل و مسئولان حوزه ها، نماینده هیئت بدنسازی، نماینده حراست و نماینده‌ای از بازرسی باشگاه ها) به باشگاه‌ها سر بزنند و به وضعیت گران فروشی و دیگر تخلفات احتمالی رسیدگی کنند.
به گفته سروش پورآزاد کار این تیم‌ها در همین یکی دو روز آینده آغاز می‌شود و به مدت ۲ ماه ادامه خواهد داشت. چند سال بود که چنین طرحی نداشتیم و اکنون اجرای آن به کاهش تخلفات و اصلاح مشکلات کمک شایانی می‌کند. او ادامه می‌دهد: در حقیقت مسئولیت بازرسی باشگاه‌ها برعهده اداره ورزش و جوانان شهرستان هاست که تیم‌های بازرسی متشکل از نماینده بهداشت و اداره اماکن به شکل مداوم در گروه‌های مختلف به باشگاه‌ها سر می‌زنند و براساس میزان تخلف از اخطار تا پلمب پیش می‌روند. به گفته او کسانی که شکایتی دارند می‌توانند از طریق مراجعه به اداره ورزش و جوانان مشهد یا بازرسی اداره کل جوانان موارد را گزارش دهند یا از طریق تماس با شماره ۳۷۶۸۰۵۳۷ تخلف را اطلاع رسانی کنند.

تعیین شهریه براساس رتبه بندی سالانه
او درباره شهریه‌ها نیز می‌گوید: خود باشگاه نمی‌تواند مبلغ را تعیین کند. باشگاه‌های بدنسازی براساس ویژگی‌ها و معیار‌هایی همچون وسعت باشگاه، تعداد مربیان، نوع دستگاه‌ها و دیگر خدماتی که به مشتریان می‌دهند در سطوح یک، ۲ و ۳ درجه بندی می‌شوند. این درجه بندی ابتدای هرسال از سوی وزارت ورزش و جوانان مشخص و قیمت مصوبه باشگاه‌های ورزشی به کل کشور ارسال می‌شود و باشگاه‌ها براساس آن ثبت نام می‌کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->