سفارت ایران در کابل شرایط دریافت ویزای رایگان برای زائران افغانستانی اربعین را اعلام کرد سازمان ملل: کودکان افغانستانی قربانیان اصلی مین‌های عمل‌نکرده هستند خلاصه بازی تیم‌های جوانان میهن و ظاهر اسد در لیگ برتر فوتبال افغانستان + فیلم افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیط قطار شامل اتباع خارجی ساکن ایران نمی‌شود! نگاهی به وضعیت کامیون‌های ایرانی حامل سوخت عراقی در مرز دوغارون توضیحات مقام طالبان درباره زمان توزیع شناسنامه الکترونیکی در تهران + مدارک موردنیاز آخرین اخبار از فصل سوم لیگ برتر فوتسال افغانستان + فیلم و عکس جای خالی دختران | نتیجه کنکور پسرانه افغانستان اعلام شد ۲۵۰۰ مغازه فروش قطعات خودرو در آتش‌سوزی قندهار از بین رفت کمک‌های بشردوستانه ایران به سیل‌زدگان ننگرهار رسید پلیس ترکیه متهم به بدرفتاری با مهاجران افغانستانی شد در سال ۲۰۲۴ سیل به ۱۴۵ هزار نفر در افغانستان آسیب زده است کمیته بررسی جنگ آمریکا در افغانستان آغاز به کار کرد سازمان بین‌المللی مهاجرت از بازگشت بیش‌از ۸۵۸ هزار مهاجر به افغانستان خبر داد کشف بمب ۴۰۰کیلوگرمی در سرپل افغانستان (۲۸ تیر ۱۴۰۳) ۳ میلیارد دلار مبادلات سالانه ایران و افغانستان از طریق دوغارون سیل در ننگرهار افغانستان ۱۳۰ کشته و ۴۱۰ زخمی برجای گذاشت طالبان برای مهاجران افغانستانی ساکن ایران شناسنامه الکترونیکی توزیع می‌کند کمبود بودجه؛ کمک‌های برنامه جهانی به نیازمندان افغانستان را کاهش داد
سرخط خبرها

شهروندان افغانستان امروز در ۹۰ شهر جهان در حمایت از هزاره‌ها تظاهرات می‌کنند

  • کد خبر: ۱۲۸۵۴۰
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
شهروندان افغانستان امروز در ۹۰ شهر جهان در حمایت از هزاره‌ها تظاهرات می‌کنند
افغانستانی ها در ده ها شهر جهان در اعتراض به حملات خونین به شيعيان از جمله حمله به مرکز آموزشی کاج در کابل تظاهرات می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ افغانستانی‌ها در ده ها شهر جهان در کارزار «نسل‌کشی هزاره‌ها را متوقف کنید»، گردهم می آیند.

قرار است امروز ۸ اکتبر شهروندان افغانستانی در ده‌ها شهر جهان گردهمایی اعتراضی برای حمایت از کارزار «نسل‌کشی هزاره‌ها را متوقف کنید» برگزار کنند.

حمله خونین به مرکز آموزشی کاج در کابل در منطقه دشت برچی که عمدتا هزاره و شیعه نشین است، اعتراضات شهروندان افغانستان را در داخل و خارج از  کشور به دنبال داشته است. «توقف نسل‌کشی هزاره‌ها» مهمترین خواست آنهاست.

تاکنون تجمع‌هایی در شهرهای مختلف از جمله، زوریخ ، وین، دهلی، پاریس، چند شهر آلمان و اسلام آباد پاکستان برگزار شده است.

در داخل افغانستان نیز زنان از جمله دانشجویان در شهرهای کابل، هرات، مزار شریف و غزنی تجمعاتی را راه‌اندازی کردند.

در کنار این تجمعات و راهپیمایی‌ها، کارزار بی‌سابقه‌ای بین کاربران افغانستان با هشتگ «نسل‌کشی هزاره‌ها را متوقف کنید» در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته شده است.

حمله به آموزشگاه کاج به اساس آخرین آمار منتشر شده دفتر سازمان ملل در افغانستان دست‌کم ۵۳ کشته و ۱۱۰ زخمی داشته است.

هزاره‌های افغانستان در حکومت پیشین افغانستان نیز بارها هدف حملات خونین قرار گرفتند که این حملات پس از قدرت گرفتن طالبان همچنان ادامه یافت. مسئولیت اکثریت این حملات را گروه داعش برعهده گرفته است.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->