استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص
سرخط خبرها

جدال منچستریونایتد و چلسی برنده ندارد!

  • کد خبر: ۱۳۱۰۲۷
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
جدال منچستریونایتد و چلسی برنده ندارد!
به‌بهانه تساوی شیاطین سرخ و شیرهای استمفوردبریج که پنجمین‌بار پیاپی رخ داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در سال‌های نه‌چندان دور داستان تساوی‌های پی‌درپی در شهرآورد پایتخت به ماجرایی تکراری بین طرف‌داران استقلال و پرسپولیس تبدیل شده بود و انگار زور هیچ‌کدام از این دو تیم به دیگری نمی‌رسید. اما انگار این داستان فقط مخصوص فوتبال ما نیست و در فوتبال انگلیس و در منازعه شیر‌های لندنی و شیاطین سرخ هم نه کسی حاضر است تسلیم شود و نه کسی می‌تواند برتری‌اش را بر دیگری اثبات کند.

در رقابت‌های این هفته لیگ‌برتر انگلیس، آبی‌های لندن و سرخ‌های منچستر بازهم در یک مسابقه حساس و سرنوشت‌ساز دیگر به تساوی رضایت دادند تا جدول لیگ‌برتر در رده‌های پنجم و چهارم هم دستخوش اتفاقی خارق‌العاده نشود. چلسی با هدایت گراهام پاتر دومین تساوی پشت‌سرهمش را گذراند تا عملا دوران خوب روز‌های شروع برای این سرمربی تازه‌وارد به پایان برسد. منچستر در ادامه عملکرد خوب خط دفاعی‌اش در مقابل چلسی هم فقط از روی نقطه پنالتی گل خورد تا تنهاخ هم ثابت کند در این مدت شناخت خوبی از تیمش و لیگ‌برتر انگلیس به‌دست آورده است.

چلسی و بیشترین تساوی مقابل یونایتد

آبی‌پوشان پایتخت انگلیس بیش از هر تیمی در تاریخ باشگاهشان مقابل منچستریونایتد به میدان رفته‌اند. آن‌ها این هفته صدوپنجاه‌ویکمین بازی خود را مقابل منچستری‌ها انجام دادند و جالب اینکه بیش از هر تیم دیگری در مصاف با یونایتد و اورتون به تساوی رسیده‌اند. تا پیش از بازی روز گذشته این اورتون بود که با ۴۴ تساوی مقابل چلسی در تاریخ این باشگاه لندنی بیشترین تساوی را در کارنامه داشت، اما با گل دقایق پایانی کاسمیرو، منچستر هم در کنار اورتون صاحب بیشترین نتیجه تساوی مقابل چلسی شد.

بااین‌حال نکته جالب‌تر نتیجه بازی دیروز لیگ انگلیس این است که دو تیم پرهوادار انگلیسی پنجمین‌بار پیاپی مقابل هم مساوی کردند. نتایج برابر میان تیم‌های منچستر و چلسی به یک فرم ثابت رسیده است و بازی آخر آن‌ها سومین یک‌یک پی‌درپی دو تیم به‌شمار می‌رود. این اولین‌بار در تاریخ رقابت‌های این دو قدرت لیگ‌برتر است که پنج مسابقه پیاپی هیچ برنده‌ای ندارد.

جالب است بدانیم در تاریخ طولانی رویارویی‌های آبی‌های لندن و شیاطین سرخ فقط یک‌بار پنج بازی پشت‌سرهم با یک نتیجه ثبت شده که به برد‌های پی‌درپی چلسی بین سال‌های ۱۹۶۸ و ۱۹۷۰ مربوط است. جدال میان این تیم‌ها همواره عرصه کشمکش و برتری‌جویی یک سمت میدان بوده است و هیچ‌کدام موفق نشده‌اند یک دوره طولانی برنده این نبرد نام بگیرند. با وجود این، تقسیم امتیاز‌ها و صلح در سایه تساوی ظاهرا توافقی است که دو قدرت بزرگ لیگ به آن دست یافته‌اند و همین که بازنده میدان نباشند، برایشان قابل قبول به‌نظر می‌رسد.

تساوی‌های سرنوشت‌ساز

فصل گذشته و در هفته‌های نخست لیگ‌برتر انگلیس، پیش از شروع و داغ‌شدن رقابت میان پپ گواردیولا و یورگن کلوپ برای قهرمانی، این چلسی بود که با یک شروع خوب و اختلاف سه‌امتیازی صدر جدول را در اختیار داشت. شاگردان توماس توخل در آن مقطع و در هفته سیزدهم لیگ، زمانی که سیتی درحال کسب حداکثر امتیازات ممکن بود، مقابل یونایتد با یک تساوی لغزیدند و دو هفته پس از آن صدر جدول را از دست دادند. درواقع این تساوی به‌نوعی زمینه‌ساز بی‌ثباتی آبی‌ها در نتیجه‌گیری بود که به دورشدن آن‌ها از رقابت برای قهرمانی انجامید.

فصل ۲۱-۲۰۲۰ هم چلسی با یک تساوی مقابل یونایتد در پایان فصل با همان یک امتیازی که از بازی سخت مقابل رقیبش به‌دست آورده بود، به رتبه چهارم جدول رسید و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به‌دست آورد؛ بنابراین نمی‌توان به‌سادگی از کنار این تقسیم امتیازات گذشت و به‌نظر می‌رسد هر دو سوی این مسابقه می‌دانند یک امتیاز ارزشمند را از مسابقه در مقابل یکدیگر به‌دست آورده‌اند. با این حساب، می‌شود انتظار داشت بازهم نتیجه درحال تکرار میان چلسی و منچستر اتفاق بیفتد و شاید ششمین تساوی متوالی آن‌ها رقم‌زننده سرنوشت متفاوت و مهم هرکدام در یک رقابت حساس باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->