سعید کریم پور | شهرآرانیوز، محمود امانی بنی در گفتگو با شهرآرا با اشاره به اینکه اصلاح گام دوم باند فرودگاه مشهد مانند گام اول شامل اصلاح رنگ میشود، اظهار کرد: این موضوع جزو آیتمهایی بود که سازمان هواپیمایی کشوری آن را از ما خواسته بود. درواقع یکی از مسائل مربوط به ترکیدگی لاستیکها را ناشی از وضعیت رنگ آمیزی باند میدانستند.
وی اضافه کرد: براین اساس رنگ آمیزی این باند در دو گام تعریف شد. همچنین اقدامات دیگری مانند بهسازی سامانه روشنایی باند و استریپ سازی (ازبین بردن علفهای هرز کناره باند) آن در دستورکار قرار گرفت.
مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی با بیان اینکه یکشنبه اول آبان ماه، رنگ آمیزی هشتصد متر دوم باند به پیمانکار واگذار شد، اظهار کرد: برای این موضوع به پیمانکار ۱۰ روز فرصت داده شده است. برای این رنگ آمیزی باند بسته شده است. البته اکنون میانگین ترددهای هوایی در مشهد کم است و این مسدودسازی باند خللی در پروازها ایجاد نکرده است.
وی درباره پروژه بهسازی روکش آسفالت فرودگاه مشهد نیز گفت: یکی از پروژههای مهم مربوط به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد بعد از توسعه محل پارک هواپیماها، ترمیم روکش باند آن بوده است و این پروژه سال آینده آغاز خواهد شد.
امانی درباره اعتبار موردنیاز این پروژه خاطرنشان کرد: محل اعتبار این پروژه باید تعیین و بعد باید با برگزاری مناقصه پیمانکار آن جذب شود. تعیین اعتبار موردنیاز برای اجرای این پروژه نیازمند مطالعه است که گام مطالعاتی آن اواخر سال انجام خواهد شد. آن زمان است که میزان اعتبار و مدت اجرای پروژه مزبور نیز برآورد خواهد شد.
به نظر میرسد با یک حساب سرانگشتی مهلت ۱۰ روزه پیمانکار برای رنگ آمیزی هشتصد متر دوم باند فرودگاه مشهد چهارشنبه هفته آینده ۱۱ آبان به پایان میرسد.