آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ | رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کلاهبرداری‌های آنلاین | وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟ از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند
سرخط خبرها

آیا مهاجرت به کانادا با تولد فرزند در کانادا امکان پذیر است؟

  • کد خبر: ۱۳۱۶۷۴
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
آیا مهاجرت به کانادا با تولد فرزند در کانادا امکان پذیر است؟
در قوانین دریافت ویزای اقامت موقت کانادا، برای زنان باردار این امکان وجود دارد که فقط با هدف زایمان در کانادا، به این کشور سفر کنند.

گزارش آگهی

در قوانین دریافت ویزای اقامت موقت کانادا، برای زنان باردار این امکان وجود دارد که فقط با هدف زایمان در کانادا، به این کشور سفر کنند. این ویزا، زنان را فقط به دلیل اینکه باردار هستند؛ از ورود به کانادا, منع نمی‌کند و مقاماتی که درخواست ویزا را ارزیابی می‌نمایند، بارداری را در نظر می‌گیرند اما از آن به عنوان معیاری برای رد کردن ویزای افراد استفاده نمی‌کنند. در این مقاله به بررسی ویزای اقامت موقت برای افرادی که قصد ورود به کانادا را به منظور تولد فرزند دارند و اطلاعات مربوط به آن، می‌پردازیم.

مزایای زایمان در کانادا

اگر شخصی در کانادا متولد شود، مانند هر شهروند دیگر کانادا، از تمام حقوق و امتیازات یک فرد کانادایی برخوردار  می‌گردد، از جمله:

  • حق زندگی در کانادا یا سفر به کانادا در هر زمانی بدون نیاز به دریافت ویزا
  • کودک، حق دریافت و بهره‌مندی از مزایایی مانند مزایای مراقبت‌های پزشکی رایگان , آموزش رایگان و تامین اجتماعی رایگان را خواهد داشت.

معنای تولد گردشگری چیست و آیا این امر در کانادا قانونی است یا خیر؟ 

عمل سفر به کشور دیگر برای به دنیا آوردن کودک و در نتیجه گرفتن تابعیت آن کشور، برای کودک، حتی اگر والدین نه ساکن آن کشور باشند و نه شهروند آن، به عنوان گردشگری نوزاد یا تولد گردشگری شناخته می‌شود .

فقط تعداد معدودی از کشور‌های پیشرفته، اجازه چنین کاری را می‌دهند؛ و کانادا یکی از این کشورها است؛ و این کار در کانادا کاملا قانونی می‌باشد.

مانند دیگر مسافران و یا افرادی که ویزای توریستی کانادا را دریافت می‌نمایند، زن باردار، باید ثابت کند که توانایی مالی دارد و پس از زایمان به کشور خود باز خواهد گشت. زن باردار می‌تواند از پزشکی که نوزاد را در کانادا به دنیا می‌آورد نامه‌ای دریافت نماید و مدارکی را مبنی بر خدماتی که پزشک ارائه می‌دهد؛ داشته باشد؛ تا فرآیند دریافت ویزا آسان‌تر شود.

اگر می‌خواهید فرزندتان را در حالی که در کانادا به عنوان مسافر، توریست یا غیر‌مقیم به سر می‌برید، به دنیا بیاورید؛ باید برای مراقبت‌های پزشکی خود هزینه اضافی پرداخت کنید. سیستم بهداشت و درمان کانادا این هزینه را پوشش نخواهد داد .  اگر نمی‌خواهید این هزینه را به تنهایی پرداخت کنید، باید بیمه پزشکی بین المللی دریافت نمائید.

والدین کودک متولد شده، به دلیل به دنیا آمدن فرزندشان به عنوان شهروند کانادا، نه مجوز اقامت در کانادا را دریافت می‌نمایند و نه اینکه شهروندی کانادا را می‌گیرند؛ اما، هنگامی که کودک آن‌ها به سن 18 سالگی رسید، می‌تواند از والدین خود حمایت مالی کند تا برای همیشه در کانادا زندگی کنند.

معیار‌های اخذ ویزا برای تولد در کانادا چیست؟

برای واجد شرایط بودن برای دریافت ویزایی که به یک زن اجازه می‌دهد که برای زایمان به کانادا برود , الزامات خاصی وجود دارد که او باید آن‌ها را برآورده نماید .  این الزامات با الزامات ویزای مسافر تفاوتی ندارد.

دلیل این امر این است که سفارت کانادا، زنان باردار را به عنوان موارد خاص برای درخواست ویزا در نظر نمی‌گیرد؛  این امر، که متقاضی ویزا، باردار است، نمی‌تواند یک زن را واجد شرایط ویزای کانادا کند؛ مگر اینکه شرایط پزشکی خطرناکی داشته باشد؛  به همین دلیل، الزامات این امر به شرح زیر است:

  •  واجد شرایط بودن کلیه موارد دریافت ویزای اقامت موقت.
  •  داشتن بودجه کافی برای پرداخت هزینه اقامت در بیمارستان برای زایمان.
  • در صورتی که سفارت کانادا از شما درخواست کرد، آماده انجام معاینات پزشکی باشید. انجام این آزمایشات، معمولا درخواست نمی‌شود؛ مگر اینکه حاملگی پرخطری داشته باشید.

اگر شرایط پزشکی خاصی نداشته باشید، سفارت کانادا نیاز به مدارک بیشتری برای دادن ویزا به شما را دارد و به شما این فرصت را می‌دهد تا مدارک بیشتری را برای متقاعد کردن آن‌ها، ارائه کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کانادا برای تولد  کودک چیست؟

در برگه درخواست ویزای خود، باید مدارک پشتیبان زیر را ارسال کنید:

  •  مدارک اجباری برای دریافت ویزای کانادا
  •  مدارک بانکی یا سایر تائیدیه‌های مالی شما، برای اثبات اینکه پول کافی برای سفر به کانادا و اقامت در بیمارستان برای زایمان را دارید.
  • اگر قبلا بلیط هواپیما خود را رزرو کرده‌اید، برنامه سفرتان، یا فقط شرحی از کاری که قصد دارید در کانادا انجام دهید، را ارائه دهید؛ می‌توانید بیان کنید که به قصد زایمان سفر می‌کنید.
  • دعوتنامه از خانواده یا دوستانتان در کانادا، در صورت امکان
  •  نامه‌ای از طرف شما به دولت کانادا که در آن توضیح می‌دهید که چرا باید به منظور تولد در کانادا به شما ویزا بدهند.
  •  دو  قطعه عکس، مطابق با الزامات عکس برای ویزای کانادا

علاوه بر این، اگر اسنادی به زبان‌های دیگر به جز انگلیسی یا فرانسوی دارید، باید آن‌ها را ترجمه کنید. اسناد شما باید توسط یک مترجم رسمی معتبر، ترجمه شده‌ باشد.

چگونه برای دریافت ویزا برای تولد کودک در کانادا، درخواست دهیم؟

آیا مهاجرت به کانادا با تولد فرزند در کانادا امکان پذیر است؟

اگر قصد مهاجرت به کانادا را برای تولد فرزندتان دارید، باید برای دریافت ویزا اقدام کنید. فرآیند درخواست ویزا تفاوت چندانی با ویزای گردشگری ندارد، اما چندین مرحله وجود دارد که باید آن‌ها را دنبال نمائید.

  1. تایید صلاحیت شما برای دریافت ویزای کانادا به منظور تولد فرزند.
  2. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کانادا برای زایمان را ارسال کنید.
  3. ارسال درخواست
  4. منتظر بررسی مدارک خود بمانید و به درخواست‌های اضافی برای اطلاعات مورد نیاز، پاسخ دهید.
  5. پاسپورت خود را برای مهر زدن ارسال کنید.

توصیه می‌شود که در برگه درخواست خود بگوئید که باردار هستید. اگر سعی کنید بارداری خود را پنهان کنید چون نمی‌دانید که آیا به شما ویزا خواهند داد یا نه، سفارت کانادا می‌تواند درخواست ویزای شما را رد کند زیرا از نظر آن‌ها، شما صادق نیستید . آن ها این کار را به عنوان دادن اطلاعات نادرست درباره خود، در نظر می‌گیرند.

بنابراین، در برگه اظهارنامه یا هر جای دیگری در فرم‌های درخواستی که از شما دلیل رفتن به کانادا را می‌پرسند؛ می‌توانید بیان کنید که می‌خواهید به کانادا سفر کنید اما باردار هم هستید. همچنین، در فرم‌هایی که از شما می‌پرسد که آیا شرایط پزشکی خاصی دارید یا خیر ، می‌توانید  گزینه "خیر"  را انتخاب کنید زیرا بارداری، طبق نظر دولت کانادا، به عنوان شرایط پزشکی، در نظر گرفته نمی‌شود. پس از ارسال تمامی مدارک , می‌توانید نسبت به ارسال درخواست اقدام کنید؛ و پس از آن، باید هزینه درخواست ویزا را پرداخت نمائید و سپس درخواست شما تکمیل خواهد شد.

هزینه و روش  اخذ ویزای تولد در کانادا

آیا مهاجرت به کانادا با تولد فرزند در کانادا امکان پذیر است؟

اگر به عنوان یک گردشگر و یا مسافر به کانادا سفر می‌کنید و تصمیم دارید که کودک خود را در کانادا به دنیا آورید تا ویزای تولد فرزند را دریافت نمایید؛ هزینه‌ای در حدود ۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار کانادا را خواهید پرداخت.

این هزینه‌ها براساس عوامل مختلفی تعیین می‌گردند؛ مانند:

  •  هزینه‌های درمان در استانی که تصمیم می‌گیرید فرزندتان را به دنیا آورید (برخی استان‌ها هزینه‌های درمانی بالاتری نسبت به سایر استان‌ها دارند).
  •  مرکز پزشکی که مراقبت‌های پزشکی را برای شما انجام می‌دهد (بیمارستان و یا زایشگاه).
  •  نوع زایمان (زایمان طبیعی و یا سزارین)

پدر و مادر کودکی که در کانادا متولد می‌شود، واجد شرایط دریافت هزینه‌های زایمان و تولد فرزند تحت پوشش مراقبت‌های بهداشتی کانادا نیستند. مادر کودک باید تمام هزینه‌های درمانی و صورتحساب‌های مربوط به تولد کودک را پرداخت کند .  این کار اجباری است زیرا پدر و مادر ساکن کانادا نیستند.

اگر به طور موقت ساکن کانادا هستید ( مانند دانش آموز , کارگر و غیره )، بسته به مدت زمانی که در یک استان خاص زندگی کرده‌اید، معمولا از طریق موسسه آموزشی یا محل کار  استانی خود، تحت پوشش پزشکی قرار خواهید گرفت. به عنوان مثال، اگر شما یک دانشجوی بین المللی هستید که در بریتیش کلمبیا تحصیل می‌کنید، موسسه آموزشی شما معمولا از طریق یک بیمه‌گر خصوصی برای 3 ماه اول قبل از اجرایی شدن پوشش مراقبت‌های بهداشتی استانی شما برنامه‌ریزی می‌کند .

بهترین بیمارستان برای تولد کودک در کانادا

اگر شما گردشگری هستید که به فکر به دنیا‌ آوردن فرزندتان در کانادا می‌باشید؛ ممکن است از خود بپرسید کدام بیمارستان بهترین مکان برای زایمان است. هر استان و شهرستانی، بیمارستان‌های مختلفی دارد که سطوح مختلفی از مراقبت را ارائه می‌دهند، بنابراین تشخیص اینکه کدام یک برای شما مناسب است می‌تواند دشوار باشد.

در ادامه 10 بیمارستان برتر کانادا با بیشترین تعداد تولدهای افراد غیر ساکن کانادا را مشاهده می‌کنید:

  1. بیمارستان سنت ماری، کبک
  2. سنت پائولوس و مونت سنت جوزفف بریتیش کلمبیا
  3. بیمارستان ریچموند، بریتیش کلمبیا
  4. مکنزی - ریچموند هیل، انتاریو
  5. مک گیل، کبک
  6. تریلیوم میسوگا, انتاریو
  7. سنت جوزف هلث، انتاریو
  8. بیمارستان مونت سینایی، انتاریو
  9. نیویورک جنرال، اونتاریو
  10. دره تریلیوم - ویت، انتاریو

البته در نظر داشته باشید که لیست بالا لزوما، لیست بهترین بیمارستان‌ها نیست؛ هر استان و منطقه‌ای چندین بیمارستان عالی برای انتخاب دارد؛  بنابراین اگر بیمارستان دلخواه خود را در لیست بالا پیدا نکردید؛ نگران نباشید، شما هنوز انتخاب‌های خوبی در پیش رو دارید.

چگونه  تولد فرزند خود را در کانادا ثبت کنید؟ 

هر منطقه یا استان درکانادا ، فرآیند خاص خود را برای ثبت زایمان دارد .  برای مثال اگر شما فرزند خود را در انتاریو به دنیا بیاورید؛ باید ظرف 30 روز اول، تولد نوزاد را ثبت کنید .  بنابراین باید با مقامات محلی، برای به دست آوردن طلاعات خاص استانی که در آن هستید تماس بگیرید.

هنگامی که تولد فرزندتان را به صورت آنلاین ثبت می‌کنید، می‌توانید برای مزایای تولد فرزندتان در کانادا نیز ثبت نام کنید؛ برای گواهی تولد فرزندتان و شماره بیمه اجتماعی او ثبت نام کنید.

آیا می‌توانم پس از زایمان به عنوان پدر و مادر خارجی در کانادا بمانم؟

کودکی که در کانادا از والدین خارجی به دنیا می‌آید، حق شهروندی کانادا را از بدو تولد دارد، از سوی دیگر، اگر پدر و مادر کودک در حال حاضر اقامت دائم کانادا یا شهروندی کانادا را نداشته باشند، پدر و مادر باید با فرزند خود به کشور خود بازگردند، علی رغم این واقعیت که کودک در کانادا به دنیا آمده است .

اگر والدین بخواهند شهروند کانادا شوند، معمولا پس از اینکه کودک به سن ۱۸ سالگی برسد؛ راه‌های قانونی برای به دست آوردن اجازه اقامت با یک کودک متولد کانادا برای آن‌ها وجود دارد.

منبع: /https://www.abrangsafar.com

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->