آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب
سرخط خبرها

وسایل مورد نیاز برای سفر یک روزه در طبیعت

  • کد خبر: ۱۳۲۲۹۴
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
وسایل مورد نیاز برای سفر یک روزه در طبیعت
وسایل ضروری سفر یک روزه در طبیعت بخش مهمی از آمادگی قبل از تور گردشگری یک روزه است.

گزارش آگهی

در سفرهای یک روزه در طبیعت مانند جنگل یا کوه، حمل تجهیزات مناسب کاملاً حیاتی است. اگر در سفر یک روزه وسیله مهمی را فراموش کرده باشید یا وسیله اضافی و بیهوده‌ای با خود برده باشید، ممکن است سفرتان نتیجه خوبی نداشته باشد. وسایل ضروری سفر یک روزه در طبیعت بخش مهمی از آمادگی قبل از تور گردشگری یک روزه است.

در این مقاله از سفرمارکت در مورد وسایل ضروری طبیعت‌گردی یک روزه صحبت می‌کنیم. مواردی که به آنها اشاره می‌کنیم همه ملزوماتی هستند که می توانید آنها را با خود ببرید، از آب گرفته تا یک ژاکت سبک. با ما همراه باشید تا بیشتر با این ملزومات آشنا شوید.

 

چک لیست ملزومات سفر یک روزه به طبیعت

توصیه می‌کنیم در سفر خود با https://safarmarket.com/trains یا هواپیما یک چک‌لیست از لوازم ضروری سفر داشته باشید که بتوانید هنگام رفتن به طبیعت‌گردی به آن مراجعه کنید، زیرا فراموش کردن یک وسیله ضروری، ممکن است دردسرساز باشد. اگر برای اولین بار است که خودتان را برای چنین سفری آماده می‌کنید، ممکن است بخواهید اقلامی که معرفی می‌کنیم را تهیه کنید تا در هر شرایط آب‌و‌هوایی آماده باشید.

نکته: از شب قبل سفر لوازم ضروری خود را بسته بندی کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که صبح چیزهایی را که بسته‌بندی کرده‌اید را دوباره بررسی کنید و چیز خاصی را فراموش نکنید.

در حالت ایده‌آل، بهتر است تجهیزات شما سبک و حمل آن راحت باشد. در ادامه این اقلام را معرفی می‌کنیم.

 

۱. کوله پشتی

داشتن یک کوله‌پشتی مناسب و راحت برای حمل وسایل مورد نیاز در خانه ضروری است. کوله‌ای را انتخاب کنید که به اندازه کافی برای حمل وسایل ضروری بزرگ و جادار و در عین حال سبک باشد. همینطور بهتر است که کوله شما دسترسی آسانی به بطری آب داشته باشد.

کوله پشتی شما باید محکم، سبک و جمع‌وجور باشد. بهتر است که از کوله‌‌پشتی با کیفیتی استفاده کنید تا هنگام باران و طوفان آسیب نبیند یا پاره نشود.

 

۲. کفش

در هر فصلی که به طبیعت سفر می‌کنید، کفش‌های پیاده‌روی مخصوص بپوشید. از کفش‌هایی استفاده کنید که راحت و سبک هستند و به سرعت هنگام تماس با رطوبت خشک می‌شوند. کفش‌ها باید به گونه‌ای باشند که از تاول زدن پا جلوگیری کنند و انعطاف خوبی داشته باشند. اگر در فصل پاییز و زمستان به تور لحظه‌ آخری یک روزه در طبیعت می‌روید حتما از چکمه‌های مخصوص استفاده کنید.

وسایل مورد نیاز برای سفر یک روزه در طبیعت

۳. تن پوش

اگر به پیاده‌روی در کوه و جنگل می‌روید، به یاد داشته باشید شما باید مناسب آب‌وهوا نیز لباس بپوشید. برای هر تغییر احتمالی در سفر یک روزه باید آماده باشید!

همیشه باید هواشناسی را قبل از حرکت بررسی کنید. همچنین توصیه می‌کنیم اگر به مقصد جنگلی یا کوهستانی می‌روید، یک پانچو یا بارانی ضدآب سبک وزن داشته باشید. چنانچه هوا سرد و برفی بود یک کاپشن اضافی همراه خود داشته باشید. همینطور اگر در یک روز آفتابی به طبیعت‌گردی می‌روید، یک کلاه آفتاب‌گیر با خود ببرید.

لباس‌های سبک مانند ژاکت، به دلیل اینکه کوله شما را سنگین نمی‌کنند، بهترین گزینه هستند. به این ترتیب، در صورت تغییر ناگهانی هوا، یک لباس مناسب در کوله خود خواهید داشت.

 

۴. تجهیزات محافظ آفتاب

محافظت در برابر نور خورشید بخش فوق‌العاده مهمی در هر سفری است، حتی زمانی که هوا ابری به نظر می‌رسد. کرم ضد آفتاب، بالم لب، عینک آفتابی (ترجیحاً پولاریزه)، کلاه لبه‌دار و لباس مناسب باید در هر سفر به طبیعت در نظر گرفته شوند. آفتاب سوختگی بد، خونریزی لب‌های ترک‌خورده و شرایطی مانند برف‌کوری می‌تواند بسیار دردسرساز باشد.

 

۵. تنقلات، خوراک مختصر

 در سفرهای یک روزه به طبیعت، نوع مناسب میان‌وعده می‌تواند انرژی شما را افزایش دهد و حتی خلق‌وخوی شما را حفظ کند.

برای پیاده روی در طبیعت یا کوهنوردی، به مصرف مواد غذایی سالم و مقوی مانند شکلات تلخ، آجیل، بیسکوییت سبوس‌دار، میوه تازه یا میوه‌های خشک فکر کنید. مهم است که اشتهای خود را حفظ کنید. به هر حال، انرژی کافی برای گشت‌وگذار و ماجراجویی نخواهید داشت مگر اینکه برای سوخت گیری توقف کنید!

از دست دادن زمان یا حتی گم شدن در طبیعت آسان است، بنابراین همیشه باید یک ماده غذایی مناسب همراه خود داشته باشید. برای سفرهای یک روزه که فقط چند ساعت بیرون هستید، شاید یک تکه میوه یا کمی آجیل کافی است.

وسایل مورد نیاز برای سفر یک روزه در طبیعت

۶. چراغ قوه

شاید بلیط هواپیما خارجی برای مقصد خارج از کشور تهیه کرده باشید و قصد سفر یک روزه به طبیعت آن کشور را داشته باشید. بهتر است در سفرهای طبیعت‌گردی چراغ قوه یا چراغ پیشانی داشته باشید تا هنگام تاریکی به راحتی به راه خود ادامه بدهید. گاهی اوقات ممکن است سفر به طبیعت، بیشتر از حد انتظار طول بکشد؛ گم شدن در تاریکی هم می‌تواند وضعیت بدی را ایجاد کند. اگر زمانی بطور غیرمنتظره‌ای خود را در یک مکان تاریک پیدا کردید که نور در حال محو شدن است، داشتن چراغ قوه، یک قوت قلب برای شماست. معمولا تلفن‌های همراه نیز چراغ قوه دارند، اما ممکن است در طول مسیر باطری گوشی شما تمام شود. بنابراین حتما یک چراغ قوه محض احتیاط همراه خود داشته باشید.

 

۷. بطری یا قمقمه آب

حتی برای یک پیاده‌روی کوتاه، همیشه مهم است که مقداری آب با خود ببرید، زیرا ممکن است در طول مسیر بدن شما نیاز به هیدراته شدن داشته باشد. در یک پیاده‌روی طولانی در طبیعت، داشتن آب فراوان کاملاً حیاتی است. بنابراین، توصیه می‌کنیم هر زمان که امکانش دارید، بطری یا فلاسک آب خود را دوباره پر کنید.

اگر در اوایل پیاده‌روی شدید یا سفر یک روزه خود آب زیادی نوشیده‌اید و آبتان به اتمام رسیده‌است، همینطور امکان تهیه آب آشامیدنی ندارید، می‌توانید از قرص‌های تصفیه آب استفاده کنید.

 

۸. نقشه راه

شاید فکر کنید تلفن شما می‌تواند برای این کار کافی باشد، اما ممکن است تلفن خود را گم کنید یا باتری آن تمام شود. برای سفرهای کوتاه، یک کتاب راهنمای محلی ممکن است کافی باشد، به خصوص اگر قصد کاوش در یک منطقه را دارید. با این حال، برای پیاده‌روی‌های طولانی‌تر به دور از مسیرهای معمول، یک نقشه و قطب نما ممکن است بسیار مفید باشد. از قبل تمرین کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید نقشه را بخوانید و نحوه استفاده از قطب نما را یاد بگیرید.

 

۹. جعبه کمک های اولیه

اگر ساکن مشهد هستید و قصد طبیعت گردی در تهران را دارید، هنگام رفتن به سفر و تهیه بلیط قطار مشهد تهران هرگز لوازم کمک‌های اولیه را فراموش نکنید. کیت کمک‌های اولیه برای آماده شدن در هر سفری ضروری است. در طول سفر، بخصوص طبیعت‌گردی، رگ به رگ شدن و بریدگی ممکن است در هر جایی از بدن اتفاق بیفتد.

حداقل کیت کمک‌های اولیه شما باید پدهای تاول‌زا داشته باشد تا زمانی که از راه رفتن زیاد پاهایتان تاول زد، از آن استفاده کنید. تاول‌ها می‌توانند ناراحتی قابل توجهی ایجاد کنند و پدهای تاول باعث می‌شود که سفرتان را ادامه دهید.

وسایل مورد نیاز برای سفر یک روزه در طبیعت

۱۰. چادر

اگر به کمپینگ یک روزه می‌روید، از قبل یک سرپناه یا چادر مسافرتی یک نفره و سبک در کوله‌پشتی خود داشته باشید. برای سفرهای طبیعت‌گردی یک روزه، توصیه می‌کنیم یک سرپناه اضطراری کوچک و سبک به همراه داشته باشید. در صورتی که به طور غیرمنتظره مجبور شدید شب را در طبیعت بگذرانید، کیسه خواب مخصوص یا پتوهای مناسب سفر همراه خود داشته باشید.

 

۱۱. ضدعفونی کننده دست

 دست‌های کثیف بزرگ‌ترین عامل بیماری‌های عفونی هستند. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که بسیاری از گردشگران در طول سفر عادات بهداشتی را کنار می‌گذارند. اما به راحتی می‌توان از کثیف شدن دست‌ها اجتناب کرد. یک ژل ضدعفونی‌کننده یا یک اسپری الکل همراه خود داشته باشید، بعد از استفاده از دستشویی و قبل از خوردن غذا از آن استفاده کنید.

 

۱۲. عصای کوهنوردی

عصای کوهنوردی را نباید یک وسیله ضروری در نظر گرفت، اما بسیاری از کوهنوردان و طبیعت‌گردان به دلایل مختلف از آنها استفاده می‌کنند. مزیت اصلی عصای کوهنوردی کاهش فشار بر زانوها و افزایش پایداری است که می‌تواند در سربالایی‌ها یا سراشیبی‌‌های مسیر و هنگام عبور از رودخانه‌ها مفید باشد. علاوه بر این، عصای کوهنوردی را می‌توان به عنوان تکیه‌گاه میله چادر برای چادرهای سبک استفاده کرد.

 

۱۳. دستمال توالت یا حوله مخصوص

 دستمال توالت یا دستمال کاغذی، یکی از رایج‌ترین اقلام سفر است. یکی از بهترین کارها برای حفظ نظافت و پاک کردن آلودگی‌ها داشتن دستمال کاغذی یا دستمال توالت است.

 

۱۴. تجهیزات عکاسی

بعضی از افراد تنها برای عکاسی اقدام به اجاره ویلا ساحلی در شمال می‌کنند و برای سفری یک روزه به جنگل‌های شمال برنامه‌ریزی می‌کنند. برای گرفتن عکس از طبیعت احتمالا گوشی‌های همراه ممکن است کافی باشند اما شاید به دنبال عکاسی حرفه‌‌ای از طبیعت باشید. اگرچه تجهیزات عکاسی ابزار ضروری طبیعت‌گردی نیستند، اما به ثبت زیبایی خیره کننده‌ای که در طول مسیر با آن مواجه می‌شوید کمک می‌کند. کوهنوردان و طبیعت‌گردها تمایل دارند تجهیزات عکاسی سبک و بادوام را انتخاب کنند که بتواند در برابر سختی‌های مسیر مقاومت کند.

 

۱۵. کیف پول و کارت شناسایی

در مواقع اضطراری، مهم است که مشخصات پزشکی و اطلاعات اولیه شخصی خود را در اختیار امدادگران قرار دهید. با این اطلاعات، آنها ایده بهتری در مورد نحوه کمک به شما خواهند داشت. اگر آلرژی جدی دارید، یک نوشته اطلاعات سلامت را در کیف پول خود بگذارید، زیرا این اطلاعات به پزشکان هشدار می‌دهد که از دادن داروها یا مواد غذایی آلرژی‌زا به شما اجتناب کنند.

وسایل مورد نیاز برای سفر یک روزه در طبیعت

کلام آخر

سفرهای یک روزه به طبیعت، در این روزها بسیار رایج شده است. در سفرهای یک روزه دیگر لازم نیست دغدغه رزرو هتل و اقامتگاه را داشته باشید. یکی از مهم‌ترین بخش‌های آمادگی برای این سفرها، همراه داشتن اقلام ضروری مخصوص این سفرها است. در این مقاله از سفرمارکت سعی کردیم شما را با وسایل ضروری سفر یک روزه به طبیعت آشنا کنیم. امیدواریم این راهنما به شما کمک کند تا در سفر بعدی خود در طبیعت ایمن و راحت باشید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->