وقوع انفجار در کابل (۹ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان هشدار‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل در ۱۵ استان افغانستان امضای تفاهمنامه میان سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای اتباع خارجی
سرخط خبرها

سخنگوی وزارت خارجه: امیدوارم بتوانیم به زودی راه آهن خواف- هرات را تکمیل کنیم

  • کد خبر: ۱۳۲۳۰۳
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
سخنگوی وزارت خارجه: امیدوارم بتوانیم به زودی راه آهن خواف- هرات را تکمیل کنیم
سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه اجرای پروژه‌ راه آهن خواف- هرات به دلیل شرایط داخلی افغانستان موقتا متوقف شده گفت: امیدوارم شرایطی شکل بگیرد که بتوانیم این پروژه را تکمیل کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه، ۹ مهر ) در نشست هفتگی با خبرنگاران به سوالات اهالی رسانه پاسخ داد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به سؤالی درباره خط آهن خواف - هرات و عدم پایبندی افغانستان به تعهدات خود در بخش مربوط به این کشور نیز اظهار داشت: این راه آهن جزو اولویت‌های ایران برای تقویت مناسبات و تسهیل همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور بوده، ولی به دلیل شرایط داخلی افغانستان، اجرای پروژه‌های از قبل تعریف شده دچار خلل و نقصان است.

کنعانی ادامه داد: همواره آشفتگی‌ها و نابسامانی‌های سیاسی در روند همکاری‌های ملت‌ها تاثیر فوری می‌گذارند و این هم خسارتی برای افغانستان و هم ایران است. امیدوارم شرایطی شکل بگیرد که بتوانیم این پروژه را تکمیل کنیم.

کنعانی در پاسخ به سؤال خبرنگار اسپوتنیک درباره اخبار منتشر شده در خصوص پناهنده شدن تعدادی از کماندوهای افغانستان تحت تعلیم آمریکا به ایران و اینکه قرار است ایران اینها را برای جنگ در اوکراین به روسیه اعزام کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران مستقیم و غیرمستقیم عضو کمپین جنگ در اوکراین نیست.

وی تاکید کرد: ایران عضو کمپین و اردوگاه صلح و رویکرد سیاسی برای حل و فصل این بحران است. اینکه عده‌ای سعی می‌کنند با هر وسیله‌ای زمینه توجه اذهان را به سمت جمهوری اسلامی ایران فراهم کنند، تلاشی است ناشیانه برای اینکه نقش مستقیم خودشان را که یک طرف جنگ هستند کتمان کرده و اذهان عمومی را به سمت طرف دیگر معطوف کنند. این مطلبی که اشاره کردید سندیت ندارد و خبرسازی با اهداف و انگیزه‌های سیاسی علیه ایران است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->