تپسی با اضافه‌کردن «سفارش غذا» و «خرید از سوپرمارکت» به سوپراپلیکیشن تبدیل می‌شود ناسا تصاویری دیده‌نشده از گروه کهکشانی طاووس منتشر کرد + تصاویر سند ملی هوش مصنوعی به نهادهای ذی‌ربط ابلاغ شد + دانلود گلکسی A06 سامسونگ به زودی معرفی می‌شود رمز کیف پول امروز راکی ربیت (سه‌شنبه، ۲ مرداد ۱۴۰۳) چرا همستر کامبت به یکی از ترند‌های داغ ارز‌های دیجیتال تبدیل شده است؟ کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳) کارت‌های امروز راکی ربیت (سه‌شنبه، ۲ مرداد ۱۴۰۳) آموزش حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت (سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳) کدمورس جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳) + آموزش بحران کاهش اکسیژن آب اقیانوس‌ها و خطری که حیات زمین را تهدید می‌کند وعده ایلان ماسک برای به کارگرفتن ربات‌های تسلا از سال ۲۰۲۵ آیا گلکسی رینگ با گوشی‌هایی غیر از سامسونگ هم سازگار است؟ کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (دوشنبه ۱ مرداد) کارت‌های دومیلیونی امروز راکی ربیت (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ۱۱  اتاق فرار در  مشهد | درباره نوع جدیدی از بازی‌های گروهی که  در  میان نوجوانان و  جوانان مخاطب زیادی پیدا کرده است رمز کیف پول امروز راکی ربیت (یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳) راهنمای حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت (دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳) کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳) + آموزش
سرخط خبرها

یک ماهی رباتیک، میکروپلاستیک‌های دریاچه‌های محلی بریتانیا را جمع‌آوری می‌کند

  • کد خبر: ۱۳۳۱۸۴
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
یک ماهی رباتیک، میکروپلاستیک‌های دریاچه‌های محلی بریتانیا را جمع‌آوری می‌کند
یک ماهی رباتیک که میکروپلاستیک‌ها را از آبراه‌ها جمع آوری می‌کند، از یک ایده به یک نمونه اولیه تبدیل شده است. این طرح پس از برنده‌شدن در «مسابقه رباتیک طبیعی» دانشگاه ساری عملیاتی شد.
شهرآرانیوز - این مسابقه که در تابستان ۲۰۲۲ برگزار شد، از عموم مردم دعوت کرده بود تا ایده ساخت یک ربات که از محیط زیست الهام گرفته شده و می‌تواند به جهان کمک کند، ارائه دهند.

یک هیئت بین‌المللی از داوران، طرح النور مکینتاش از ماهی رباتیک را انتخاب کردند، زیرا می‌تواند به کاهش میزان آلودگی پلاستیکی در آب کمک کند. این طرح در مرحله بعد به یک نمونه اولیه کاربردی تبدیل شد.

شرکت‌کنندگان و محققان روباتیک به رهبری دکتر رابرت سیدال، طرح مکینتاش را به نمونه اولیه چاپ سه بعدی در اندازه یک ماهی قزل آلا تبدیل کردند.

یک ماهی رباتیک میکروپلاستیک‌های دریاچه‌های محلی بریتانیا را جمع‌آوری می‌کند

این دستگاه که «گیلبرت» نام دارد از یک سر با دهان باز و یک دم ضد آب تشکیل شده است. این ماهی روباتیک به لطف مجموعه‌ای از آبشش‌ها در کناره‌های خود و دستگاهی بین آن‌ها که می‌تواند ذرات دو میلی‌متری را الک کند، آب را فیلتر می‌کند و در حین شنا، میکروپلاستیک‌ها را در ظرف خود نگه می‌دارد. گیلبرت که قبلاً در آزمایشگاه و دریاچه‌های محلی آزمایش شده است، حتی در تاریکی هم می‌درخشد.

یک ماهی رباتیک میکروپلاستیک‌های دریاچه‌های محلی بریتانیا را جمع‌آوری می‌کند

جالب است که طرح گیلبرت منبع‌باز است می‌توان آن را به صورت رایگان دانلود کرد. یعنی هر کسی که یک چاپگر سه‌بعدی داشته باشد می‌تواند ماهی رباتیک خود را بسازد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->