شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد در دهه فجر ۱۴۰۴ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد بودجه حفظ و مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی کمتر از نیازها | مرمت می کنیم اما به اندازه اعتبار یادمان «رستم و رخش» مشهد به دلیل اجرای پروژه چپ‌گرد شاهنامه جمع شد | نصب مجدد مجسمه پس از اتمام پروژه آلودگی شدید هوای مشهد طی روزهای آینده هم ادامه دارد | هوای امروز شهر، ناسالم برای همه شهروندان (چهارشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۴) ضرورت توسعه فضا‌های شهری ویژه بانوان در مشهد مقدس
سرخط خبرها

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد: دولت پای حرف‌هایش در خصوص تامین اعتبار مترو نبوده است

  • کد خبر: ۱۳۴۵۰۳
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
  • ۱
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد: دولت پای حرف‌هایش در خصوص تامین اعتبار مترو نبوده است
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد از تحویل ریل‌های ملی به متروی مشهد تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تا به امروز متاسفانه دولت پای حرف هایش در خصوص تامین اعتبار مترو نبوده است.
مهدی بی باک
خبرنگار مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش کیامرز ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: شرکت ذوب آهن اصفهان برای فاز نخست خط ۳ متروی مشهد باید ۲۴ کیلومتر ریل تحویل دهد که این اقدام تا پایان سال جاری صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه اگر دولت به موضوع حمل و نقل ریلی ورود نکند نمی‌توان مترو ساخت، اظهارداشت: برای متروی مشهد تا کنون ۱ هزار میلیارد تومان اعتبار تامین شده است و متاسفانه تا به امروز دولت پای حرف‌هایش نبوده است.

کیامرز تاکید کرد: دولت طبق قولی که داده باید تا پایان سال جاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان اوراق بدهد که تا کنون فقط ۸۰۰ میلیارد تومان داده است. اگر اعتبارات به درستی نرسد، تا پایان سال دچار چالش خواهیم بود.

به گفته مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد، ساخت متروی مشهد در حال حاضر با اعتبارات محلی و اوراقی که از گذشته دریافت شده، در دست ساخت است و متاسفانه سرعت دلخواه‌مان را نداریم.

وی گفت: قرارگاه خاتم در گذشته اعتبار مورد نیاز را از حساب خودش پرداخت می‌کرد، اما امروز اعلام کرده‌اند که ۳۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارند. امروز دیگر پیمانکاران دولتی هم مانند پیمان کاران خصوصی هستند و از ابتدا پول می‌خواهند.

کیامرز با اشاره به وضعیت حفاری در خط سه متروی مشهد گفت: با ۴۰۰ متر حفاری دیگر به سیدی خواهیم رسید. همچنین از ابتدای سال آینده دستگاه حفاری از امامت ۴۹ به سمت غرب مشهد حرکت و حفاری را آغاز خواهد کرد.

به گفته وی، در خط ۴ مترو نیز مشکلی وجود ندارد و دستگاه حفاری به خوبی فعالیت خود را انجام می‌دهد. در حال حاضر قصد داریم تونل خط ۴ را به پایان برسانیم و مانند تهران در سال‌های بعد ایستگاه‌ها توسط آینده‌گان ساخته شود.

وی ادامه داد: در خط ۴ مترو تا پایان سال جاری به میدان امام حسین (ع) خواهیم رسید و یکی از مهمترین چالش‌ها و مشکلاتی که در پیش داریم، عبور از زیر میدان امام حسین (ع) است که امیدواریم با حفظ امنیت دستگاه از این نقطه نیز عبور کند.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد به وضعیت خط ۲ مترو مشهد اشاره کرد و گفت: باقی مانده خط ۲ نیز با اعتبارات شهرداری در حال انجام است. ایستگاه فکوری که در شهرک سلامت واقع است نیز در حال ساخت است که تا ۲ سال آینده به پایان خواهد رسید.

کیامرز وضعیت اقتصادی را وضعیت مناسبی ندانست و گفت: متاسفانه از نظر اقتصادی در شرایط خوبی قرار نداریم. به عنوان مثال ۳۰ میلیارد تومان میلگرد خریداری کردیم که ظرف ۲ هفته به پایان رسید. وضعیت ما در ساخت متروی مشهد نسبت به سایر شهر‌ها بهتر است.

وی گفت: عملیات ساخت مترو در شهر‌های کرمانشاه، قم و اهواز تعطیل شده است. از دید بعضی از افراد ما در مشهد سردم دار سازندگی هستیم، اما این اتفاق تا شرایط مطلوب ما فاصله زیادی دارد.

عملیات ساخت مترو مشهد به هیچ وجه تعطیل نخواهد شد

کیامرز تصریح کرد: عملیات ساخت مترو مشهد به هیچ وجه تعطیل نخواهد شد و اگر روزی چنین اتفاقی بیفتاد بدانید من استعفا خواهم داد. امروز اگر نسبت به شهر‌های دیگر در موضوع ساخت مترو پیش رو هستیم به این دلیل است که هرچه اعتبار داریم خرج می‌کنیم.

وی درباره وضعیت مترو مشهد-گلبهار گفت: مترو مشهد-گلبهار مربوط به راه و شهرسازی است و ما نیز در حد توان کمک و مشورت می‌دهیم. آنچه من اطلاع دارم این است دورنمای مترو مشهد-گلبهار خوب نیست و هیچ چیزی ندارد. چینی ها نیز در این زمینه قراردادی داشتند که آن قراردادهم عملیاتی نشده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
0
0
دکی فکر چی کی دولت پای حرفش بوده که حالاباشه جناب مدیر افتادهشمت فردوس
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->