بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است
سرخط خبرها

از گوشه و کنار شهر مشهد چه خبر؟ (۱۲ دی ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۴۳۰۱۳
  • ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
از گوشه و کنار شهر مشهد چه خبر؟ (۱۲ دی ۱۴۰۱)
انجام بیش از ۳۰۰ هزار سفر رایگان با مترو در روز ۹ و ۱۰ دی‌ماه تا واگذاری مسکن ملی شهر بینالود و برگزاری نشست تخصصی تهیه آلبوم پژوهش و مطالعات سال آینده از جمله خبر‌های امروز کلان‌شهر مشهد است.

به گزارش شهرآرانیوز، سرپرست شرکت بهره‌برداری قطار‌شهری شهرداری مشهد از انجام بیش از ۳۰۰ هزار سفر رایگان در روز ۹ و ۱۰ دی‌ماه توسط ناوگان خط یک و دو مترو خبر داد.
مجتبی زمانیان دراین‌باره گفت: بر اساس آمار، در روز نهم دی‌ماه مصادف با روز بصیرت و میثاق امت با ولایت ۴۶ هزار و ۴۵ سفر از طریق مترو رایگان انجام شد که از این تعداد، ۲۸ هزار و ۳۳۳ سفر از طریق خط یک و ۱۷ هزار و ۷۱۲ سفر نیز از طریق خط دو انجام‌ شده است.

وی افزود: همچنین در روز دهم دی‌ماه نیز مصادف با روز ملی مشهد، ۲۶۳ هزار و ۳۴۸ سفر از طریق مترو به‌صورت رایگان انجام شده است که از این تعداد، ۱۷۷ هزار و ۹۶۱ سفر از طریق خط یک و ۸۵ هزار و ۵۲۴ سفر نیز از طریق خط دو بوده است.

ایمن‌سازی محل تردد عابران پیاده در بولوار حر

علی سمیعی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، از ایمن‌سازی محل تردد عابران پیاده واقع در بولوار حر عاملی مقابل بیمارستان ابن‌سینا خبر داد.

وی با بیان این خبر اظهار کرد: متأسفانه هر سال تعداد زیادی از عابران پیاده در تصادف با وسایل نقلیه مصدوم می‌شوند یا جان خود را از دست می‌دهند. با وجود این، شاهد هستیم برخی شهروندان بدون توجه به خطرات احتمالی، از محل‌های غیرمجاز عبور می‌کنند و باعث بروز حوادث تلخ می‌شوند.

سمیعی افزود: عبور افراد از پل‌ها و گذرگاه‌های عابر پیاده بهترین راهکار برای کاهش تلفات است و ایمن‌سازی محل‌های تردد عابران پیاده در محل‌های حادثه‌خیز نیز به حل این معضل کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: در این راستا و باتوجه‌به وجود پل عابر پیاده در محل، این سازمان اقدام به نصب نرده به طول ۲۰۰ متر در آیلند میانی بولوار حر عاملی مقابل بیمارستان روان‌پزشکی ابن‌سینا کرده است تا از تردد شهروندان از عرض معبر و بروز تصادفات پیشگیری شود.

برگزاری نشست تخصصی تهیه آلبوم پژوهش و مطالعات سال آینده

محسن محمدی، مدیرکل آمار، پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد، از برگزاری نشست تخصصی هماهنگی آلبوم پژوهش و مطالعات سال ۱۴۰۲ شهرداری خبر داد.

وی با بیان این خبر اظهار کرد: این نشست تخصصی با اهداف تبیین فرایند تهیه آلبوم مطالعات سال ۱۴۰۲ روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری و هم‌افزایی و شبکه‌سازی در حوزه پژوهش و مطالعات و با حضور رؤسا و نمایندگان واحد‌های مطالعاتی و برنامه‌ریزی در ستاد، مناطق و سازمان‌های تابعه در روز چهارشنبه ۷ دی‌ماه در‌ کارخانه نواوری مشهد برگزار شد.

وی درباره مهم‌ترین محور‌های ارائه‌شده در این نشست افزود: تبیین نظام‌نامه پژوهش و مطالعات باتوجه‌به اینکه در مراحل پایانی تصویب است، فرایند جدید موافقت‌نامه‌های مطالعاتی، معرفی و توضیح فرم جدید پیشنهاد مطالعه (RFP)، ارائه گزارش مطالعات نیمه‌تمام و طرح‌های ثبت‌شده در سامانه، توضیح تفاهم‌نامه منعقدشده با دانشگاه فردوسی مشهد درباره تدقیق فرم‌های پیشنهاد مطالعه از برانامه‌های این نشست بود و در بخش دوم این نشست سؤالات و پیشنهادهای مهمانان مطرح شد.

اولین مرحله واگذاری مسکن ملی شهر بینالود در مشهد

امروز نیز مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار خراسان رضوی، فرماندار مشهد و جمعی از مدیران برای اولین مرحله واگذاری مسکن ملی شهر بینالود برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، تاکنون ۶۱ هزار قطعه زمین به‌صورت فردی ‌یا انبوه‌سازی برای ساخت مسکن نهضت ملی مسکن در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->