ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

درباره «الرحله»، توپ هوشمند جام جهانی قطر، و ویژگی‌های نوآورانه‌اش

  • کد خبر: ۱۳۵۵۳۰
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
درباره «الرحله»، توپ هوشمند جام جهانی قطر، و ویژگی‌های نوآورانه‌اش
«الرحله» (Al Rihla) چهاردهمین توپی که آدیداس برای جام جهانی ساخته حداکثر سرعت بازی را به ارمغان می‌آورد، زیرا این توپ در طول پرواز سریع‌تر از هر توپی در تاریخ این مسابقات حرکت می‌کند.

شهرآرانیوز - تمام اجزای «الرحله» با استفاده از داده‌ها و آزمایش‌های دقیق در آزمایشگاه‌های شرکت آدیداس (Adidas) ساخته شده و بعد از آزمایش در تونل‌های باد، توسط خود بازیکنان فوتبال هم امتحان شده است. این توپ به‌دلیل پنل جدید و بافت‌ رویه‌اش بالاترین سطح دقت را در زمین بازی ارائه می‌کند.

  • همکاری مداوم فیفا و آدیداس امسال بهترین توپ جام‌های جهانی تاکنون را به زمین خواهد آورد.
  • آدیداس برای چهاردهمین‌دوره متوالی برای جام جهانی فوتبال توپ می‌سازد و «الرحله»، توپ این دوره، سریع‌ترین توپ تاریخ این مسابقات است.
  • «الرحله» در زبان عربی به معنای «سفر» است و از فرهنگ، معماری، قایق‌های نمادین و پرچم قطر الهام گرفته شده است.
  • رنگ‌های شاداب و حروف پررنگ روی زمینه مرواریدی این توپ نماد کشور قطر و سرعت فزاینده بازی است.

ویژگی‌های توپ «الرحله»

درباره «الرحله»، توپ هوشمند جام جهانی قطر، و ویژگی‌های حیرت‌انگیزش

- قلب این توپ، سرعت، دقت و ثبات حرکت و ریباند را ارائه می‌دهد.

- پوسته ۲۰ تکه‌ای جدید «الرحله» به لطف بافت‌های ماکرو و میکرو، دقت، پایداری پرواز و انحراف را بهبود می‌بخشد، 

-توپ با اولویت پایداری طراحی شده است. در واقع، «الرحله» اولین توپ جام جهانی فوتبال است که منحصرا با جوهر و چسب مبتنی بر آب ساخته شده است.

درباره «الرحله»، توپ هوشمند جام جهانی قطر، و ویژگی‌های نوآورانه‌اش

فرانزیسکا لوفلمن، مدیر طراحی آدیداس، درباره «الرحله» گفته است:

«با این توپ بازی سریع‌تر می‌شود و با افزایش سرعت، دقت و ثبات پرواز اهمیت می‌یابد. طراحی جدید به توپ اجازه می‌دهد تا هنگام حرکت در هوا، سرعت بسیار بالاتری داشته باشد. برای بزرگ‌ترین صحنه جهانی در تمام ورزش‌ها، تصمیم گرفتیم با ایجاد سریع‌ترین و دقیق‌ترین توپ جام جهانی فوتبال، غیرممکن‌ها را با نوآوری ممکن کنیم.»

 

سیستم پیشرفته شناسایی آفساید

درباره «الرحله»، توپ هوشمند جام جهانی قطر، و ویژگی‌های حیرت‌انگیزش

آفساید، یکی از بحث‌برانگیز‌ترین خطا‌های داوری در فوتبال است. بار‌ها دیده‌ایم که طرفداران فوتبال از اشتباه داور در گرفتن آفساید به نفع تیم حریف ناراضی بوده‌اند. قطر برای از بین بردن نگرانی‌های همیشگی طرفداران فوتبال درباره آفساید در جام جهانی ۲۰۲۲ از سنسور‌هایی داخل توپ استفاده می‌کند. اولین‌بار است که در رقابت‌های فوتبال از توپی هوشمند استفاده می‌شود. درواقع سنسوری که در مرکز توپ‌ها قرار داده شده، داده‌ها را ۵۰۰ بار بر ثانیه به اتاق پشت صحنه و برای سیستم کمک داور VAR ارسال می‌کند و با تشخیص دقیق نقطه‌ ضربه، وضعیت آفساید را اطلاع می‌دهد. (زومیت)

توپ هوشمند «الرحله» با فناوری جدید آفساید نیمه‌خودکار فیفا هماهنگ است و داده‌های مرتبط با حرکات همه‌ بازیکنان حاضر در زمین را جمع آوری می‌کند تا موقعیت آن‌ها را در شرایطی مشخص کند که ممکن است آفساید رخ دهد. فناوری تشخیص آفساید خودکار داده‌های بازیکن و داده‌های توپ را ترکیب کرده و با تکیه بر مختصات سه‌بعدی مکان بازیکنان و تکنیک‌های هوش مصنوعی، به داوران ویدیویی (VAR) هشدار‌های لازم را ارسال می‌کند.


در ادامه ببینید و بخوانید

استفاده از فناوری جدید در جام جهانی ۲۰۲۲ + فیلم

درباره فناوری آفساید نیمه‌خودکار و VAR در جام جهانی قطر

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->