اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها
امام جمعه مشهد در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی؛

عملیات امروز آمریکا یک کودتا بود

  • کد خبر: ۱۳۵۷۴
  • ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
امام جمعه مشهد گفت: عملیات امروز، یک عملیات حساب شده نظامی یا تسلیحاتی و یک ترور و توطئه نبود بلکه یک کودتا بود، زیرا همه ترور‌ها و توطئه‌ها نسبت به براندازی این سردار رشید اسلام به وسیله اسرائیل و آمریکا نقش بر آب شد، بنابراین کودتا کردند.

به گزارش شهرآرا نیوز،امام جمعه مشهد گفت: عملیاتی که امروز انجام گرفت، یک عملیات حساب شده نظامی یا تسلیحاتی و یک ترور و توطئه نبود بلکه یک کودتا بود، زیرا همه ترورها و توطئه‌ها نسبت به براندازی این سردار رشید اسلام به وسیله اسرائیل و آمریکا نقش بر آب شد، بنابراین کودتا کردند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز 13 دیماه، در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: حادثه جانگداز امروز شهادت سردار رشید و غیور اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به محضر مقدس امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و به شما برادران و خواهران انقلابی دلداده ولایت تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. خداوند متعال ارواح پاک شهدای امروز را با اولیای خود محشور گرداند و انشاالله این عزیزان با شهدای کربلا محشور شوند.

 

وی با بیان اینکه ما همیشه در برابر همه فراز و نشیب‌های سیاسی و اجتماعی که در جریان زندگی به وجود می‌آید باید به سراغ قرآن برویم، عنوان کرد: باید واقعیت‌ها را بر اساس آموزه قرآنی تحلیل کنیم و از آموزه‌های قرآنی مسیر، راهبرد و تکلیف خود را در این شرایط خاص تشخیص دهیم. در جنگ احزاب وضعیت مسلمانان فوق‌العاده ناگوار بود، غیر از اینکه فاقد امکانات تسلیحاتی و جنگی لازم بودند و جز یک ابزار و سلاح جنگ فردی، ابزار دیگری در اختیار نداشتند، از نظر اقتصادی نیز وضعیت مسلمانان در شرایطی بود که حتی قوت لایموت هم برای آنها به سختی فراهم می‌شد.

علم‌الهدی افزود: جابر ابن عبدالله انصاری نقل می‌کند که وقتی پیغمبر با مسلمانان خندق را حفر می‌کردند، رسول‌الله از شدت گرسنگی سنگ به شکم بسته بودند. این وضعیت اقتصادی مسلمان‌ها در جریان جنگ احزاب بود. تمام دشمنان پیغمبر و اسلام در شبه‌جزیره عربستان اعم از یهود و عرب و شرک و اهل کتاب، دست به دست هم دادند و جنگی را به وجود آوردند که پیغمبر را براندازی کنند. از زمان اسحاق و اسماعیل 3 هزار سال می‌گذشت، یهود و عرب و نسل اسحاق و اسماعیل با هم متعهد نشده بودند، اما در جنگ احزاب یهودیان با مشرکان و بت‌پرستان عرب متعهد شده و به جنگ پیغمبر آمدند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در این شرایط لشکر 10 هزار نفره بسیج شده و مجهز غرب و یهود به مدینه حمله کردند. مسلمانانی خندق کنده و آن طرف برای مقابله نابرابر با این دشمن متفق و منسجم صف‌آرایی کرده بودند، وقتی چشم آنها به این لشکر 10 هزار نفره کفر، شرک و یهودیت منسجم و متحد با هم افتاد، بیان کردند که این همان وعده‌ای است که خدا و رسول به ما دادند و خدا و رسول در وعده خود راست گفتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: پیغمبر همیشه به مردم می‌گفت تا جایی که قدرت داریم باید در برابر دشمن خدا بایستیم و مقاومت کنیم، اما اگر به جایی رسیدیم که قدرت ما کفاف و پاسخگوی دشمن ما نبود، آنجاست که امداد غیبی خدا به سراغ ما می آید و کمک می‌کند. مسلمانان خودشان را دیدند، با خندقی که با ضعف اقتصادی اطراف مدینه کندند و توان و امکانات تسلیحاتی دشمن غرق در آهن و مجهز را نیز مشاهده کردند، گفتند این جای تحقق وعده خدا و رسول است که راست گفتند. قرآن بر این مومنان می‌گوید، این دشمن با این سیطره قدرت چیزی اضافه نکرد، جز ایمان در برابر خدا و تسلیم در برابر قدرت و اراده حق.

وی با اشاره به اینکه جنایت امروز نشان داد آمریکا اینگونه است، تصریح کرد: گرگ وقتی به سراغ یک میش می‌آید ممکن است بتواند میش را صید کند اما تا زمانی که چنگ و دندان نشان نداده باشد، وقتی چنگ و دندان نشان داد، میش با هر ضعفی دیگر از گرگ تمکین نمی‌کند. این چنگ و دندانی است که آمریکای جهانخوار درنده به ما نشان داد. آمریکا تا اینجا ایستاده است، آنها که در این مملکت دل به غرب سپردند، چشم به دروازه غرب دوختند و فکر می‌کنند با مذاکره و نشستن با این گرگ درنده با این چنگ و دندان، می‌توانند مشکلات را حل کنند، ببینند چنین گرگ درنده‌ای با چنگ و دندان است.

عملیات امروز یک کودتا بود، نه ترور و توطئه

علم‌الهدی بیان کرد: عملیاتی که امروز انجام گرفت، یک عملیات حساب شده نظامی یا تسلیحاتی و یک ترور و توطئه نبود، یک کودتا بود، زیرا همه ترورها و توطئه‌ها نسبت به براندازی این سردار رشید اسلام به وسیله اسرائیل و آمریکا نقش بر آب شد، بنابراین کودتا کردند. آمریکایی‌ها از بیش از یک هفته قبل بخشی از فرودگاه بغداد را تصرف کردند که در این فرودگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از هواپیمای خود پیاده شد. آنها هنر نکردند که یک بالگرد حمله کند و این ماشین‌ها را به خاک و خون بکشد، این کودتا است که ارزش نظامی و حتی امنیتی و اطلاعاتی ندارد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: یک عملیات کودتاچی‌گری آن هم در فضایی که قبلا تمام نیروهای خود را مجهز کردند که یک نفر را بکشند. اگر مرد بودند در جنگ‌های داعش، سوریه و عراق می‌خواستند براندازی کنند نه در فضای بازی که قبلا محاصره کرده بودند. این کار هیچ ارزش عملیاتی نداشته و دلالت بر ضعف نظامی و اطلاعاتی ما نیز ندارد.

آبروی آمریکا در این عملیات رفت

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: دنیا تماشا می‌کند، پنتاگونی که این همه داد و فریاد و شعار به عنوان قدرت در دنیا برپا کرده، تمام هنرش این است که در یک عملیات که اسمش را آذرخش کبود گذاشتند، بخواهد با سرسخت‌ترین دشمنان خود مقابله کند. آبروی آمریکا در این عملیات نظامی رفت و فهمیدند که چیزی بار آمریکا نیست. اگر بنا شد روزی ابتکارهای عظیم و شدید یک فرمانده قوی مانند مقام معظم رهبری به سراغ برخورد با آمریکا بیاید، آنها اصلا قدرت مقابله با این ابتکارات را نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه داغ یک سرباز رشید و غیور بر قلب نازنین مقام معظم رهبری بسیار سنگین آمد و دل ایشان آزرده شد، عنوان کرد: این امر برای ملت ما بدون ‌تجربه نیست. مردم ما این تجربیات را دارند. روزی که نیمه شب برای امام خبر آوردند که در دفتر حزب، شهید بهشتی و 72 نفر پودر و خاکستر شدند، وجود مقدس امام دلشان بسیار به درد آمد، اما نتیجه آن، صلابت و هیبتی بود که امام در برابر این حادثه شهادت نشان دادند.

علم‌الهدی ادامه داد: فردا صبح جنازه شهید بهشتی روی شانه مردم بود و فریاد می‌زدند «ایران پر از بهشتیه، آمریکا در چه فکریه». آن روزی که مردم این فریاد را می‌زدند، در تصور کسی نبود که در کنار شهید بهشتی، آقای آسیب‌دیده‌ای دو روز قبل که اول خواستند او را براندازی کنند، بعد شهید بهشتی را، روی تخت بیمارستان بوده و ذخیره ارزشمندی برای اسلام است، 32 سال بعد از امام این خط را ادامه می‌دهند و آمریکا را به ذلت می‌کشانند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: نمی‌دانستند دست غیبی و امداد الهی این بزرگواری که فشارش به 4 رسیده و لحظات آخر را طی می‌کند، معجزه خدا او را نجات می‌دهد و نه بهشتی، بلکه بهشتی‌آفرین بیش از 30 سال بر این مملکت رهبری می‌کند و جامعه اسلامی و جهان اسلام بر ولایت و رهبری او تکیه می‌کنند. آن روز کسی نمی‌دانست چنین چیزی در عنایت خاصه بقیه‌الله و در پناه توجه وجود مقدس پروردگار وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مقام معظم رهبری فرموند روز 7 تیر که 72 تن شهید شدند، فشار ایشان به 4 رسیده بود، تمام اطبا ناامید شده بودند که دیگر عافیت ایشان ممکن نیست، اما یک‌باره بدون پیش‌بینی و انجام کاری، فشارشان بالا آمد. ایشان فرمودند وقتی من از بیمارستان خارج شدم اول خدمت امام رسیدم و عرض کردم که چه پیش آمد و برای من ثابت شد خدا با من کاری دارد، بنابراین خدمت شما آمدم تا بگویم هر چه بگویید در این انقلاب انجام می‎‌دهم، زیرا فهمیدم خدا با من کاری دارد.

شهید سلیمانی یک عنصر مقدس راه طی کرده به هدف رسیده است، نه یک نیروی از دست رفته

وی اضافه کرد: آن روز شاید نه امام و نه خود مقام معظم رهبری متوجه نبودند که خدا با آقا چه کار دارد، اما بعد از 32 سال رهبری مقام معظم رهبری، مردم فهمیدند که خدا با ایشان چه کار داشت. برای ما شهید سلیمانی یک عنصر مقدس راه طی کرده به نقطه هدف رسیده است نه یک نیروی از دست رفته‌ای که بگوییم ضایعه‌اش قابل جبران نیست. تا زمانی که پرچم ولایت در نظام و جامعه ما در اهتزاز است، در ترکش جریان ولایت و اراده ولی امر مسلمین، ده‌ها، صدها و هزارها شهید سلیمانی وجود دارد. از کجا معلوم سلیمانی و قوی‌تر از شهید سلیمانی اکنون در نسل جوانی که امروز به عرصه دفاع مقدس رسیده‌اند موجود نباشند که 40 سال آینده آمریکا را به خاک نابودی و ذلت بکشاند.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه این شهید تا زنده بود، با مجاهدات، ابتکارات، فرماندهی‌های غیورانه و متهورانه، نقشه‌ریزی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در هدایت رزمندگان در منطقه، مقاومت را بر آمریکا مسلط نمود، تصریح کرد: آمریکا و آمریکایی‌ها را ذلیل کرد و در شهادت خود نیز حرکتی انجام داد که با هیچ برنامه‌ریزی سیاسی و اجتماعی نمی‌توانستیم این نتیجه را بگیریم. خون مردم ایران و عراق در این شهادت به هم آمیخته شده، زیرا خون شهید سلیمانی و مهندس ابومهدی المهندس، فرمانده حشدالشعبی، به هم آمیخته شد، این به هم‌آمیختگی خون ملت ایران و عراق را به هم آمیخته و بعد از این نه یک صدام، بلکه میلیون‌ها صدام هم نمی‌تواند ایران و عراق را از هم جدا کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->