جدیدترین وعده سازندگان شیائومی ۱۳ در خصوص قابلیت گیمینگ این گوشی آخرین وضعیت اختلال در پیام‌رسان «ایتا» (۱۷ آذر) سونی مشکلات موجودی پلی استیشن ۵ برای سال آینده را حل کرده است اینستاگرام شدوبن یا حذف پست‌ها از سیستم پیشنهاد محتوا را به کاربران اطلاع‌ می‌دهد نامه ایران به اینستاگرام و واتساپ + شرح درخواست هدیه همراه اول به خاطر اشتباه فنی در ارسال پیام هشدار زلزله + جزئیات خطای رخ داده حالا دیگر بدون سیم‌کارت هم می‌توانید در تلگرام ثبت نام کنید + ویژگی‌های آپدیت ۱۶ آذر نحوه نمایش و اسکرول نتایج جستجو در گوگل تغییر می‌کند DLC «الدن رینگ» رقابت در استادیوم‌ها را به بازی می‌آورد + تریلر دانشمندان سرانجام دلیل افزایش سرماخوردگی و آنفولانزا در زمستان را یافتند جزئیات به‌روزرسانی جدید بازی God of War Ragnarok درباره شبکه اجتماعی «ویراستی»، نسخه بومی توئیتر + لینک دانلود تریلر جدید بازی I.G.I. Origins | بازگشت یک بازی خاطره‌انگیز وزارت ارتباطات مصوبه ستاد تنظیم بازار برای افزایش تعرفه ثابت تلفن را تصویب و ابلاغ کرد نحوه محافظت از عکس و فیلم‌های شخصی در گوشی موبایل تعداد گوشی‌های اپل ۲۰ درصد کاهش یافت نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد رفتار‌های مجرمانه آنلاین در میان جوانان تقریباً عادی شده است قدرت شگفت‌آور چت‌بات شرکت OpenAI در نوشتن مقاله سخنان رهبری درباره تولید علم، پیشرفت فناوری، اقتدار علمی و نهضت نرم افزاری | به مناسبت هفته پژوهش و فناوری
خبر فوری
نسل بعدی کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس کی عرضه می‌شود؟
طبق اسناد جدید منتشر شده، انتظار نمی‌رود که مایکروسافت و سونی تا سال ۲۰۲۸ میلادی نسل بعدی ایکس باکس و پلی استیشن را عرضه کنند.

به گزار شهرآرانیوز - هر دو شرکت در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، به عنوان بخشی از تحقیقات جاری سازمان رقابت و بازار در بریتانیا درباره خرید پیشنهادی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، درباره زمان‌بندی احتمالی عرضه کنسول‌های جدید صحبت کردند.

CMA نسبت به تأثیری که قرارداد ۶۸.۷ میلیارد دلاری می‌تواند بر توانایی پلی استیشن برای رقابت داشته باشد، ابراز نگرانی کرده است، زیرا این ادغام باعث می‌شود مایکروسافت مالکیت سری Call of Duty را به دست آورد.

به گفته رگولاتور، «این تاثیر احتمالاً در زمان عرضه نسل بعدی کنسول‌ها احساس می‌شود، جایی که گیمر‌ها تصمیمات جدیدی در مورد خرید کنسول می‌گیرند.»

سونی و مایکروسافت هر دو کنسول‌های نسل فعلی خود، PS۵ و Xbox Series X/S را در نوامبر سال ۲۰۲۰ عرضه کردند.

مایکروسافت در پاسخ به نگرانی‌های CMA گفت که نسل بعدی کنسول‌ها سال‌ها فاصله دارد و ادعا کرد که تأثیر قرارداد اکتیویژن، کاملا گمانه‌زنی است. در این بیانیه آمده است:

طرفین [مایکروسافت و اکتیویژن]انکار نمی‌کنند که برخی از گیمر‌ها احتمالاً مالکیت کنسول خود را در آغاز نسل جدید ارزیابی می‌کنند. اما این تصمیم تقریباً هر هشت سال یکبار اتفاق می‌افتد. در واقع انتظار نمی‌رود کنسول‌های نسل جدید تا پیش از پاییز ۲۰۲۸ عرضه شوند.

بر اساس استدلال سونی، یک تهدید بسیار واقعی وجود دارد که مایکروسافت Call of Duty را به انحصار ایکس باکس در بیاورد، در حالی که رقیبش ادعا می‌کند انگیزه تجاری کمی برای انجام این کار دارد.

بیانیه مایکروسافت همچنین تایید می‌کند که پیشنهاد قراردادی به سونی ارائه کرده است که Call of Duty را حداقل تا پایان سال ۲۰۲۷ روی پلی‌استیشن حفظ می‌کند (در حالی که فیل اسپنسر ادعا کرده بود پیشنهاد قرارداد ۱۰ ساله را دادند).

به طور فرضی، حتی اگر قصد حذف Call of Duty از پلتفرم‌های پلی استیشن را پس از سال ۲۰۲۷ داشته باشد، مایکروسافت استدلال می‌کند که «سونی زمان کافی برای تطبیق استراتژی تجاری خود دارد».

سونی در بیانیه‌ای که تا حدی ویرایش شده، به پیشنهاد مایکروسافت برای در دسترس نگه داشتن بازی Call of Duty تا سال ۲۰۲۷ روی پلی استیشن اشاره می‌کند و این که چگونه می‌تواند بر بخت و اقبال کنسول بعدی‌اش تأثیر بگذارد.

مایکروسافت پیشنهاد داده که بازی‌های اکتیویژن را فقط تا سال ۲۰۲۷ روی پلی استیشن در دسترس قرار دهد… زمانی که SIE نسل بعدی کنسول پلی استیشن خود را عرضه کند، دسترسی به Call of Duty و دیگر عناوین اکتیویژن را از دست داده و آن را در برابر تغییر مصرف‌کننده و متعاقباً کاهش رقابت‌پذیری بسیار آسیب‌پذیر می‌کند.

حتی با فرض اینکه SIE توانایی و منابعی برای توسعه یک فرنچایز موفق مشابه Call of Duty داشته باشد، سال‌های سال و میلیارد‌ها دلار صرف می‌شود تا چالشی برای کال آو دیوتی ایجاد شود و نمونه بتلفیلد از EA نشان می‌دهد که چنین تلاش‌هایی به احتمال زیاد ناموفق خواهد بود.

سونی در جای دیگری در بیانیه خود مدعی شد اگر مایکروسافت کنترل محتویات «غیر قابل تعویض» اکتیویژن را به دست آورد، می‌تواند به افزایش قیمت سخت افزار، نرم افزار و اشتراک ایکس باکس منجر شود.

سونی همچنین ادعا کرد که «استراتژی واقعی» مایکروسافت در معامله اکتیویژن بلیزارد این است که پلی استیشن مانند نینتندو شود و در فضای شوتر با رده‌بندی سنی بالای ۱۸ سال رقابت نکند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}