معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

نمایی از زمین و ماه از زاویه دوربین فضاپیمای اوریون + ویدئو

  • کد خبر: ۱۳۷۳۲۱
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
نمایی از زمین و ماه از زاویه دوربین فضاپیمای اوریون + ویدئو
فضاپیمای اوریون که در ماموریت «آرتمیس ۱» به سوی کره ماه رهسپار شده است، اکنون با فاصله گرفتن از تنها قمر زمین، از اعماق فضا نمایی زنده از زمین و ماه را به تصویر کشیده است.

به گزارش شهرآرانیوز - فضاپیمای اوریون که در ماموریت «آرتمیس ۱» به سوی کره ماه رهسپار شده است، اکنون با فاصله گرفتن از تنها قمر زمین، از اعماق فضا نمایی زنده از زمین و ماه را به تصویر کشیده است.

تصویری که به تازگی از ماموریت قمری «آرتمیس ۱» منتشر شده است، نمایی از فضاپیمای «اوریون» را در حالی که در مدار برگشتی از ماه به سمت زمین پرواز می‌کند، به نمایش می‌گذارد که در آن می‌توانیم زمین و ماه را همراه با بخشی از فضاپیمای اوریون تماشا کنیم.

ناسا این روز‌ها در حال پخش ویدئو‌های باورنکردنی از ماموریت "آرتمیس ۱" است که توسط فضاپیمای اوریون که در حال حاضر نزدیک به ۴۳۵ هزار کیلومتر از زمین فاصله دارد، است. اوریون در یک مدار برگشتی به دور ماه در حال پرواز است، به این معنی که از ماه دور است و بر خلاف مسیر ماه به دور زمین می‌چرخد.

این نما‌های حماسی فقط جنبه زیبایی و لذت بردن ندارند، بلکه فیلم‌ها و عکس‌های حاصل از این ماموریت همچنین به سرمایه‌گذاری‌های آینده برنامه آرتمیس کمک می‌کند. ناسا می‌خواهد مطمئن شود که این فضاپیما آماده حمل و ارسال انسان‌ها برای ماموریت‌های بعدی به ماه است؛ بنابراین انتظار دارد دو ماموریت بعدی "آرتمیس ۲" در سال ۲۰۲۴ و پس از آن "آرتمیس ۳" بتواند فضانوردان را سرانجام در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ روی سطح ماه مستقر کند.

گفتنی است که این تصویر جدید که ماه و زمین را در یک قاب نشان می‌دهد، با وجود بسیاری از تصاویر مخابره شده از ماموریت‌های برنامه آپولو در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰، بالاترین کیفیت تصویر زنده از آن سوی ماه تا به امروز است.

شاید مشهورترین نمونه از این تصاویر زنده، تصویری سیاه و سفید از ماه در ماموریت "آپولو ۸" بود. پخش زنده این تصاویر در شب کریسمس در تاریخ ۲۴ دسامبر ۱۹۶۸ در حالی انجام شد که فرانک بورمن، جیم لاول و بیل اندرس فضانوردان ناسا، اولین انسان‌هایی بودند که به دور ماه می‌چرخیدند.

تاکنون تعداد زیادی از فضاپیما‌های علمی، زمین را ترک و فواصل دورتری را فتح کرده‌اند، اما تصاویر آن‌ها به صورت زنده پخش نشده است. نمونه‌ای که اغلب به آن اشاره می‌شود، تصویر «نقطه آبی کم‌رنگ» است که توسط کاوشگر "وویجر ۱" ناسا در سال ۱۹۹۰ گرفته شد. این فضاپیما هنگام گرفتن این عکس بالای سطح تراز منظومه شمسی و فراتر از سیاره نپتون بود.

فضاپیمای اوریون قرار است در تاریخ ۱۱ دسامبر در اقیانوس آرام و در سواحل کالیفرنیا به زمین بازگردد.

منبع: ایسنا به نقل از اسپیس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->