واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برگزاری مراسم روز جهانی معلولان در آب و هوای سخت برفی

  • کد خبر: ۱۳۸۱۵۵
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
برگزاری مراسم روز جهانی معلولان در آب و هوای سخت برفی
مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در حالی توسط آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد که به علت بارش برف تردد معلولان به‌سختی انجام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، این مراسم که به کوشش اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی و در تالار همایش ابن‌هیثم دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، با حضور جمعی از مدیران آموزش و پرورش، خیران مدرسه‌ساز و دانش‌آموزان دارای معلولیت همراه با خانواده‌شان برپا شد.

جواد روحانی، رئیس اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی، در این مراسم گفت: آموزش و پرورش استثنایی بر این باور است که عدالت تربیتی با توجه به تفاوت‌ها در آموزش یک امر لازم برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه است.
وی ادامه داد: بر این اساس و در خراسان رضوی تعداد ۱۸ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در ۲۸۰ مرکز در قالب ۷ گروه معلولیتی مشغول تحصیل هستند که از این بابت، خراسان رضوی رتبه نخست شناسایی و پذیرش دانش‌آموز را در کشور دارد.

روحانی اضافه کرد: با توجه به حضوری‌شدن کلاس‌های درس ویژه دانش‌آموزان استثنایی، شاهد رشد ۱۲‌و‌نیم درصدی فضا‌های آموزشی و افزودن ۷۰ کلاس درس به کلاس‌های درسی استان بوده‌ایم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: از آنجا که بیشتر مخاطبان ما از مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر هستند، لزوم تجهیز کلاس‌های درس، تعمیر وسایل گرمایشی، تأمین وسایل آموزشی و کمک‌آموزشی و مناسب‌سازی محیط‌های کلاسی از جمله برنامه‌های ماست.

گفتنی است شهرداری مشهد به مناسبت روز جهانی معلولان تعداد ۶ دستگاه ماشین تحریر بریل به مدارس مخصوص نابینایان و کم‌بینایان اهدا کرده است.

برودت هوا و مناسب‌نبودن سالن همایش

مراسم روز جهانی معلولان در حالی صبح امروز (۱۳ آذر ۱۴۰۱) برگزار شد که از ساعاتی پیش از آغاز مراسم، اولین برف پاییزی مشهد فضای شهر را زیبا و سپیدپوش کرده بود. اما این برف زیبا، تردد مهمانان دارای معلولیت‌های جسمی‌حرکتی و بینایی را با اختلال مواجه کرده بود و ترافیک جمعیت در ورودی‌های سالن همایش، کار را برای ورود ویلچر سخت‌تر می‌کرد.

سالن همایش «ابن‌هیثم» دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی به‌عنوان میزبان این مراسم فاقد دسترس‌پذیری و مناسب‌سازی در ورودی، استیج و مسیر‌های تردد ویلچر بود و همین مسئله برای معلولان، آن هم در روز نکوداشت مقام شهروندان معلول، سبب تعجب بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->