اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است حاجی‌بگلو: اتفاقات جز با همفکری شکل نمی‌گیرد اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند
سرخط خبرها

شهردار مشهد مقدس: سهم اوراق مشارکت شهرداری‌ها در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند

  • کد خبر: ۱۳۹۹۸۷
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
شهردار مشهد مقدس: سهم اوراق مشارکت شهرداری‌ها در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند
سید‌عبدالله ارجائی، شهردار مشهد مقدس، گفت: درخواست دارم سهم اوراق مشارکت شهرداری‌ها در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید‌عبدالله ارجائی در سی‌امین اجلاس کمیسیون حمل‌و‌نقل مجمع شهرداران کلان‌شهر‌های کشور، ضمن اشاره به اینکه مشهد‌الرضا‌(ع) تفاوتی ویژه‌ با شهر‌های دیگر دارد، اظهار کرد: شهر‌ها در کشور‌ها به دلایل مختلف شکل می‌گیرند؛ برخی از شهر‌ها در کنار عارضه طبیعی، بعضی براساس سیاست‌های دولت، برخی براساس صنایع به وجود آمده‌اند، اما مشهد باغ خصوصی است که در کمتر از ۱۳۰۰ سال به ابرشهر جهانی تبدیل شده است. دلیل این رشد چیست؟ مشهد در مقایسه با کهن‌شهر‌های اطراف بسیار جوان است.

وی افزود: علت جمعیت‌پذیری مشهد، وجود مضجع منور حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا‌(ع) است. هیچ چیز نمی‌تواند از فلسفه ذاتی خود جدا شود. هر اتفاق در هر شهر باید با فلسفه ذاتی هماهنگ شود. مشهد شهر زیارتی است.

شهردار مشهد تصریح کرد: اکنون حرم‌مطهر در مرکز شهر از نظر کالبدی قرار ندارد. بنابراین، باید جهت توسعه را تغییر دهیم. مسائل مشهد مختص خود شهر است و نمی‌توان آن را با دیگر شهر‌ها مقایسه کرد و مقصد تمام حمل‌ونقل ما باید حرم‌مطهر باشد.

ارجائی افزود: از آقای وحیدی، وزیر کشور، تشکر می‌کنم، زیرا بار به زمین مانده را می‌خواهند بلند کنند و پنج هزار اتوبوس و ون به شهرداری‌ها بدهند. در تأمین واگن تهران اقدام جهادی رخ داد و امیدوارم برای شهر‌های دیگر هم رقم بخورد.

وی اضافه کرد: از شما خواهش می‌کنم در اعتبارات ۱۴۰۲ سهم اوراق مشارکت شهرداری‌ها را افزایش دهید تا بتوانند حمل‌ونقل عمومی را توسعه دهند.

شهردار مشهد تصریح کرد: چرا در ۱۲ بند برنامه هفتم توسعه، مدیریت شهری دیده نشده است؟ دلیل اصلی این است که شهرداری‌ها خوب کار کرده‌اند و دیگر برای کشور مسئله نیستند. چند درصد جمعیت کشور در شهر‌ها ساکن هستند؟ اگر مسکن را به مدیریت شهری واگذار کنید، مشکل حل می‌شود.

ارجائی با بیان اینکه سرمایه کشور در خارج از شهر‌ها هزینه می‌شود، در حالی که رضایت مردم را جلب نمی‌کند، گفت: خواهش می‌کنم در اعتبارات ۱۴۰۲ به موضوع حمل‌ونقل عمومی توجه جدی شود. اکنون سهم اوراق مشارکت ۱۲هزار میلیارد تومان است که ۶هزار میلیارد سهم دولت و ۶هزار میلیارد سهم شهرداری است. پیشنهاد من افزایش این مبلغ به ۵۰ میلیارد تومان است که می‌تواند انجام شود، زیرا در شرایط فعلی یک کیلومتر مترو ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->