نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

کار سخت مراکش برای توقف فرانسه

  • کد خبر: ۱۴۰۰۰۵
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
کار سخت مراکش برای توقف فرانسه
تیم شگفتی‌ساز جام جهانی قطر امشب مأموریت سختی برای رسیدن به دومین فینال پیاپی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تیم‌ملی فرانسه که بهترین گل‌زن مسابقات تا اینجای کار، یعنی کیلیان امباپه، را در ترکیب خود دارد، امشب در نیمه‌نهایی جام‌جهانی باید به مصاف مراکشی برود که مهم‌ترین ویژگی‌اش تا به اینجای جام، گل‌نخوردن بوده و در پنج بازی قبلی‌اش، چهار بار توانسته است دروازه‌اش را بسته نگه دارد. روی کاغذ فرانسوی‌ها برنده مسلم این بازی هستند، اما بدون‌شک مدافع عنوان قهرمانی در عمل کار دشواری را مقابل شیر‌های اطلس در پیش خواهد داشت، آن‌هم در ورزشگاهی که بدون‌شک لبریز از طرف‌داران مراکشی خواهد بود. این تاریخی‌ترین بازی فوتبال مراکش به شمار می‌رود و آن‌ها در یک‌قدمی فینال جام قرار دارند.

در همه بازی‌های قبلی، مراکشی‌ها به‌دلیل حضور پرتعداد هوادارانشان، حکم میزبان را داشته‌اند و امشب نیز وضعیتی مشابه حاکم خواهد بود. طبق ادعای اکیپ، فدراسیون فوتبال مراکش ۱۳ هزار بلیت رایگان در اختیار هواداران قرار داده است تا امشب به‌راحتی بازی را در ورزشگاه البیت تماشا کنند. اما فرانسوی‌ها به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی می‌خواهند با رسیدن به فینال و قهرمانی دوباره، نامشان را به‌عنوان سومین کشوری که توانسته است دو بار پیاپی جام‌جهانی را به‌دست آورد، جاودانه کنند.

فرانسه به‌دنبال گل‌زنی به متخصص کلین‌شیت

مهم‌ترین دغدغه فرانسوی‌ها برای بازی امشب، احتمال غیبت اورلین شوامنی و دایو اوپامکانو خواهد بود. این دو بازیکن در آخرین تمرین خروس‌ها حضور نداشتند. علت غیبت شوامنی احساس درد در ناحیه ساق پا و علت غیبت اوپامکانو هم گلودرد گزارش شده است. گریزمان، دمبله و تئو هرناندز هم سه بازیکن تأثیرگذار فرانسوی‌ها هستند که به‌دلیل یک‌کارته بودن، احتمالا با احتیاط بیشتری در دیدار امشب بازی خواهند کرد تا فینال احتمالی تیمشان را از دست ندهند.

دیدیه دشان، مربی فرانسه، پیش از این دیدار با اشاره به اینکه مراکش تیمی است که به‌سختی گل می‌خورد، گفت: امشب می‌خواهیم این روند را تغییر دهیم. آن‌ها عالی دفاع می‌کنند، ولی نقاط قوت دیگری هم دارند. مراکش توانسته است به همه حریفانش ضربه بزند و ما بازی‌های این تیم را به‌خوبی تجزیه و تحلیل کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم به آن‌ها گل بزنیم. دشان درباره تفاوت فرانسه نسبت به دوره گذشته هم گفت: از مقایسه خوشم نمی‌آید. اکنون که مثل دوره قبل به نیمه‌نهایی رسیده‌ایم و می‌خواهیم به فینال برویم و بازهم قهرمان شویم.

برخی بازیکنان دیگر در تیم حضور ندارند. تا به اینجا عالی و کامل نبوده‌ایم، ولی افتخار می‌کنم که مربی این تیم هستم. سرمربی فرانسه درباره جو ورزشگاه که به سود مراکش خواهد بود، گفت: می‌دانم که ورزشگاه در اختیار مراکشی‌ها خواهد بود و به‌شدت تیمشان را تشویق خواهند کرد. البته برای ما تفاوتی با بازی‌های قبل ندارد و کاملا آماده‌ایم. جو ورزشگاه بر ضد ما خواهد بود و به‌خوبی از این قضیه آگاهیم. ما بازی خودمان را خواهیم کرد.

هوگو لوریس، دروازه‌بان و کاپیتان خروس‌ها، هم درباره جدال امشب تیمش با مراکش گفت: کاری که مراکش انجام داده، تحسین‌برانگیز است و برایشان احترام زیادی قائلیم. توانسته‌اند تا این مرحله بالا بیایند و همه پیش‌بینی‌ها را برهم‌بزنند. مراکش حریف دشواری است و باید به جو ورزشگاه هم اشاره کرد که کاملا به سود آن‌ها خواهد بود و این کار را برای ما دشوارتر می‌کند. مراکش تیمی متحد است و البته به‌خوبی هم از دفاع به حمله می‌روند. در خط میانی هافبک‌های پرتلاشی دارند و روی توپ‌های ارسالی بسیار خوب کار می‌کنند. معتقدم باید صبور باشیم، ضمن اینکه باید مداوم حمله کنیم و از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببریم. این یک بازی نیمه‌نهایی جام‌جهانی است و ما کارمان را بلدیم.

جنگندگی، مهم‌ترین سلاح شیر‌های اطلس

مراکشی‌ها درحالی پا به بازی امشب می‌گذارند که ولید چدیرا، مهاجمشان، را به‌دلیل گرفتن کارت قرمز در دیدار قبلی در اختیار نخواهند داشت. همچنین سوفیان آمرابات، هافبک جنگنده آن‌ها، در صورت گرفتن کارت در این بازی، دیدار بعدی تیمش را از دست خواهد داد. در چنین وضعی ولید رکراکی، سرمربی تیم شگفتی‌ساز این تورنمنت که توانست با هدایت شاگردانش اسپانیا و پرتغال را از گردونه رقابت‌ها در مرحله حذفی کنار بزند و تیمش را به جمع چهار تیم پایانی جام برساند، هنوز کارش را در این جام تمام‌شده نمی‌داند و پیش از این دیدار گفت: هرچه جلوتر می‌رویم، همه‌چیز پیچیده‌تر می‌شود.

ما قرار است برابر مدافع عنوان قهرمانی بازی کنیم که بازیکنانی بزرگ و بهترین مربی دنیا را دارد. به صعود باور داریم و چرا نباید رؤیای قهرمانی در جام‌جهانی را داشته باشیم؟ ما خسته نیستیم و با همه وجود تلاش خواهیم کرد. به‌خوبی ریکاوری کرده‌ایم، پزشکان خوبی داریم و همه‌چیز خوب بوده است. هیچ بازیکنی خط نخورده است و جایگاه هیچ بازیکنی امن نیست.

باید ببینیم چه پیش خواهد آمد و چطور باید بهترین بازی را از بازیکنان بگیریم. احتمالا در بازی امشب روحیه جنگندگی مهم‌ترین سلاح شیر‌های اطلس خواهد بود؛ موضوعی که سرمربی مراکشی‌ها درباره آن گفت: من به بازیکنان گفتم که ما اینجا هستیم تا ذهنیت و روحیه یک قاره را عوض کنیم. ما شانسی به اینجا نرسیده‌ایم. به آن‌ها گفتم که نباید قانع باشیم. ما اعتمادبه‌نفس داریم و سخت‌ترین مسیر را طی کرده‌ایم. بسیاری معتقد بودند که ما بار‌ها حذف خواهیم شد، اما حالا اینجا هستیم. قرار است بجنگیم و پیش برویم. باید برای کشور‌های آفریقایی و عربی بجنگیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->