کدمورس جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳) + آموزش بحران کاهش اکسیژن آب اقیانوس‌ها و خطری که حیات زمین را تهدید می‌کند وعده ایلان ماسک برای به کارگرفتن ربات‌های تسلا از سال ۲۰۲۵ آیا گلکسی رینگ با گوشی‌هایی غیر از سامسونگ هم سازگار است؟ کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (دوشنبه ۱ مرداد) کارت‌های دومیلیونی امروز راکی ربیت (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ۱۱  اتاق فرار در  مشهد | درباره نوع جدیدی از بازی‌های گروهی که  در  میان نوجوانان و  جوانان مخاطب زیادی پیدا کرده است رمز کیف پول امروز راکی ربیت (یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳) راهنمای حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت (دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳) کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳) + آموزش کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (یکشنبه ۳۱ تیر) کارت‌های امروز راکی ربیت، یکشنبه ۳۱ تیر چگونه شکستن قفل گوشی عامل تیراندازی به ترامپ فقط ۴۰ دقیقه زمان برد؟ کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳۱ تیر) + آموزش راهنمای حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت (یکشنبه ۳۱ تیر) کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (شنبه ۳۰ تیر) همه‌چیز درباره بازی تلگرامی «راکی ربیت» Rocky Rabbit + آموزش دریافت سکه بیشتر راهنمای حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت کدمورس جدید همستر کامبت (شنبه ۳۰ تیر) + آموزش عامل اختلال گسترده در سیستم‌های رایانه‌ای جهان مشخص شد کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (جمعه ۲۹ تیر)
سرخط خبرها

با گجتی جدید کاربر در دنیای واقعیت مجازی هم می‌تواند حس لامسه داشته باشد

  • کد خبر: ۱۴۰۵۵۱
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
با گجتی جدید کاربر در دنیای واقعیت مجازی هم می‌تواند حس لامسه داشته باشد
محققان نوعی گجت پوشیدنی از هیدروژل لاستیک‌مانند و مجهز به الکترود ابداع کرده‌اند که در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده حس لامسه را کف دست کاربر شبیه‌سازی می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز - هم اکنون تعداد زیادی دستگاه های پوشیدنی طراحی شده اند که به کاربران اجازه می دهند اشیای مجازی را کنترل کنند و بازخورد لمسی از آن‌ها دریافت کنند. اما بیشتر اوقات این دستگاه ها حجیم و سنگین و نیازمند تنظیمات پیچیده تر و انبوهی از سیم ها هستند.

اما به نظر می رسد سیستم WeTecیکی از تمیزترین نسخه های ساخته شده براساس این ایده است. دستگاه مذکور از نوعی هیدروژل لاستیک مانند ساخته شده که روی کف دست و جلوی انگشتان می چسبد و به یک باتری کوچک متصل است. همچنین ابزار مجهز به سیستم بلوتوث است که در یک وصله ۵ سانتیمترمربعی روی ساعد قرار می گیرد. باتری دستگاه را می توان به طور بی سیم شارژ کرد.

درک حس لامسه در دنیای واقعیت مجازی ممکن شد

هیدروژل دستگاه دارای ۳۲ الکترود است که روی کف دست، شست و انگشتان قرار می گیرند. جریان الکتریکی از طریق این الکترودها ارسال می شود تا حس لامسه را ایجاد کند.

به گفته محققان سیستم WeTech با شبیه سازی ترکیب هایی از این الکترودها با قدرت های مختلف، می تواند تجربیات متفاوتی را شبیه سازی کند. این تجربیات آزمایش شد و شامل گرفتن توپ تنیس با دست یا آن بود که کاربر حس کرد موشی روی دستش راه می رود. حساسیت حس لامسه را می توان تا حد زیاد و دردناکی بالا برد تا بازخوردهای منفی مانند لمس کردن یک کاکتوس دیجیتال را ایجاد کند.

محققان معتقدند این سیستم را می توان با واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده یکپارچه کرد تا کاربردهای جالبی برای آن یافت.

این پژوهش در ژورنال «نیچر ماشین اینتلیجنس» منتشر شده است. محققان دانشگاه سیتی در هنگ کنگ آن را انجام داده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->