آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟
سرخط خبرها

قالیباف: شرایط اجرای داوطلبانه شفافیت در مجلس فراهم شد

  • کد خبر: ۱۴۲۸۰۵
  • ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
قالیباف: شرایط اجرای داوطلبانه شفافیت در مجلس فراهم شد
رئیس مجلس با اشاره به تأیید بخش مرتبط با مجلس طرح شفافیت قوای سه‌گانه توسط شورای نگهبان گفت: نمایندگان داوطلب می‌توانند نسبت به اجرای شفافیت اقدام کنند، مرکز انفورماتیک نیز شرایط را فراهم کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد نیک‌بین در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۱۱ دی‌ماه) مجلس در جریان بررسی پیشنهادات الحاقی به طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب ۲۹/۱/۱۳۸۹ با اصلاحات و الحاقات بعدی در اخطاری به استناد اصل ۷۵ قانون اساسی ضمن گرامیداشت سالروز حماسه بزرگ و ماندگار ۹ دی و ۱۰ دی ماه به عنوان روز مشهد گفت: پیشنهاداتی که در این زمینه به عنوان الحاق به مواد این طرح مطرح شده عموماً بار مالی دارد لذا از طرح آن‌ها باید خودداری کرد، در این طرح نیز قرار است سنوات خدمات پزشکان کاهش پیدا کند تا کسانی که وارد این طرح می‌شوند تا سن پیری در این طرح متعهد نمانند.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس در ادامه به موضوع طرح شفافیت قوای سه‌گانه اشاره کرد و افزود: تشکر می‌کنم از رئیس مجلس که این طرح را از یک ماه و نیم قبل که در دستور بود، گفتند با توجه به تأیید بخش شفافیت مجلس در طرح مذکور توسط شورای نگهبان، می‌توانیم آن را به صورت داوطلبانه در پارلمان اجرا کنیم و در سامانه مجلس این موضوع اجازه داده شده لذا خواهشمندیم تا هر چه سریعتر آن را عملیاتی کنند تا سایر قوا نیز نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

وی یادآور شد: اگر شفافیت باشد مشخص می‌شود گرانی ارز به چه دلیل است و سود آن به جیب چه کسانی می‌رود، همچنین مشخص می‌شود کدام شرکت دخانی مانند BAT یا GTI  چقدر ارز از کشور خارج کردند و پول آن به جیب چه کسانی می‌رود. همچنین اگر شفافیت تحقق پیدا کند قوانین اجرا و مشخص می‌شود که عدم ورود خودرو به چه دلیل بوده و چه کسانی در این زمینه سود یا ضرر کرده‌اند. خواهمشندم بر اساس ماده ۲۲ آیین‌نامه به دولت تذکر دهید که قانون را رعایت کند چرا که قرار بود واردات خودرو در بخش زیادی آزاد تا آرامشی در بازار خودرو ایجاد شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار و تذکر نیک‌بین گفت: طرح شفافیت قوای سه‌گانه به جهت رفع ابهام به کمیسیون امور داخلی کشور ارجاع شده تا ابهامات بخش مربوط به شورای عالی نظارت مرتفع شود. شورای نگهبان اشکالی به بخش شفافیت مجلس نگرفته لذا اگر سایر مباحث نیز تعیین تکلیف شود این طرح به قانون تبدیل خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به تأیید بخش شفافیت مرتبط با مجلس ما در پارلمانی مجازی مجلس که راه‌اندازی شده گفتیم شفافیت برای دوستانی که داوطلب هستند می‌تواند اجرا شود. مرکز انفورماتیک نیز این کار را انجام می‌دهد بنابراین مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سلمان اسحاقی نیز در جریان بررسی الحاقات طرح مذکور اخطاری به استناد اصل ۸۴ قانون اساسی مطرح کرد و گفت: لایحه اصلاح ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو در مجلس تصویب شده و منتظر تصویب در شورای نگهبان است. این قانون می‌تواند مشکل معیشت بیش از ۱۵ هزار خانواده را حل کند لذا درخواست پیگیری ویژه داریم. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->