انتخاب اعضای هیات‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده | آیت‌الله جنتی به‌عنوان دبیر شورای نگهبان ابقا شد آیا ادارات و بانک‌های استان کرمانشاه فردا (۲۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ منابع خبری از تمایل چند عضو اتحادیه اروپا برای بازگشایی سفارت خود در کابل خبردادند واکنش ضرغامی به احتمال حضورش در کابینه دولت چهاردهم رئیس سازمان ثبت احوال: روند تعویض نام و نام‌خانوادگی تغییر می‌کند بذرپاش: قانون ساماندهی بازار املاک و مسکن ابلاغ شد و سقف اجاره‌بها مشخص شد | تبعات حقوقی در انتظار مشاوران املاک متخلف سید حسن نصرالله: هرگز از حمایت غزه دست نمی‌کشیم | رژیم صهیونیستی در بدترین روز‌های خود بسر می‌برد گنابادی‌نژاد: دولت سیزدهم، هیچ‌گاه دچار حواشی نشد | حمایت از صنایع فرهنگی باید استمرار یابد کرامت انسانی در گرو الگوگیری از سیره و آموزه‌های معصومین(ع) است اعتراض زاکانی به انتقادات اعضای شورای شهر تهران؛ «کاملاً نادرست است» لایحه متناسب‌سازی حداقل‌بگیرها هم به مجلس ارائه شد | تصویب آیین‌نامه واردات خودروی مدل ۲۰۱۹ به‌بالا برای همه ایرانیان + فیلم شایسته‌سالاری معیار رئیس‌جمهور در انتخاب مدیران باشد شلیک پدافند هوایی در جاده قم، ارتباطی با سایت هسته‌ای نداشت اسماعیلی انتصابات جدید در وزارت فرهنگ را رد کرد + فیلم ویدئو | ظریف امشب به تلویزیون می‌رود (۲۷ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کار: رکورد تاریخی کاهش نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۳ شکست باقری در دیدار با لاوروف آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای را بررسی کرد گفت‌وگوی تلفنی امیر قطر و ماکرون درباره تحولات غزه اردوغان: اسرائیل را وادار به آتش‌بس می‌کنیم | به دنبال تقویت روابط با روسیه و چین هستیم رئیس‌جمهور پیشین روسیه: پیوستن اوکراین به ناتو یعنی اعلان جنگ
سرخط خبرها

واردات نفت آلمان از روسیه متوقف شد

  • کد خبر: ۱۴۳۱۳۷
  • ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
واردات نفت آلمان از روسیه متوقف شد
آلمان همان طور که پیش‌تر وعده داده بود، از اول ژانویه، واردات نفت روسیه از طریق خط لوله را متوقف کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، این اقدام آلمان با وجود معافیت واردات نفت روسیه از طریق خط لوله از تحریم‌های اتحادیه اروپا انجام شد. تحریم‌های اتحادیه اروپا که از پنجم دسامبر اجرایی شدند، واردات نفت روسیه که از طریق دریا حمل می‌شود را ممنوع کرد، اما کشور‌های عضو این بلوک که در خشکی محصور هستند، اجازه یافتند از طریق خط لوله به واردات نفت روسیه ادامه دهند.

با این حال، آلمان و لهستان اعلام کردند واردات نفت روسیه از طریق خط لوله دروژبا را از اول ژانویه متوقف خواهند کرد.

توقف واردات نفت از طریق خط لوله، به فعالیت پالایشگاه‌ها در شودت، در ایالت براندنبورگ، لوینا و ساکسونی آنهالت که سوخت شرق آلمان را تامین می‌کند، تاثیر خواهد گذاشت.

طبق گزارش خبرگزاری دی‌پی‌ای، دولت آلمان اعلام کرده است خوراک جایگزین برای این پالایشگاه‌ها تامین شده است.

دولت آلمان، دارایی‌های غول نفتی روس‌نفت را در سپتامبر مصادره کرد و کنترل پالایشگاه شودت را به رگولاتور بازار انرژی کشور سپرد. شودت چهارمین پالایشگاه بزرگ در آلمان است که ۵۴ درصد آن متعلق به شرکت دولتی روس‌نفت است. این پالایشگاه که ۹۰ درصد از سوخت برلین را تامین می‌کند، نفت مورد نیازش را از خط لوله دروژبا دریافت می‌کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه هفته گذشته گفته بود یافتن منابع جایگزین برای نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه پس از اجرای کامل تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا، برای این بلوک دشوار خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->