دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین علیه اسرائیل (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح تجمع حامیان فلسطین در پایتخت پاکستان و ابراز همبستگی با دانشجویان آمریکا + تصاویر خانواده نظامیان اسرائیلی هم به معترضان جنگ پیوستند زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم + فیلم عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادران خود را از دست می‌دهند چهار موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا شلیک شد گانتس: تا این لحظه پاسخ رسمی درباره توافق تبادل دریافت نکرده‌ایم ملاقات امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در گامبیا قرار گرفتن نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه آخرین خبرها از توافق حماس و رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس در غزه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سفیر ایران در عراق: بسیاری از مقامات برای عملیات «وعده صادق» به ما تبریک گفتند ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد آیت‌الله علم‌الهدی: امامت سیاسی، دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود | ضرورت واکاوی فلسفه مظلومیت ائمه اطهار (ع) تصاویری از ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد وزیر خارجه آمریکا: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم اردوغان: هدف ما از توقف تجارت با اسرائیل، مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان بازدید کرد
سرخط خبرها

روسیه به ارسال خودروهای زرهی برادلی توسط آمریکا به اوکراین واکنش نشان داد

  • کد خبر: ۱۴۳۸۳۲
  • ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
روسیه به ارسال خودروهای زرهی برادلی توسط آمریکا به اوکراین واکنش نشان داد
سفیر روسیه در واشنگتن با اشاره به تداوم حمایت تسلیحاتی ایالات متحده از کی‌یف، کاخ سفید را مسئول طولانی شدن جنگ اوکراین اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، آناتولی آنتونوف در واکنش به ارائه خودروهای زرهی برادلی از سوی آمریکا به اوکراین، گفت: این اقدام تأییدی است بر این که مقامات ایالات متحده نمی خواهند هشدارهای روسیه درباره پیامدهای خطرناک احتمالی چنین اقداماتی را در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد: دیگر کسی درباره مسئول طولانی شدن جنگ اوکراین، تردیدی ندارد. همه اقدامات دولت آمریکا حاکی از فقدان اراده برای حل سیاسی بحران است.

این دیپلمات روس گفت: خیلی وقت است که صحبت از دفاعی بودن تسلیحات ارائه شده به اوکراین دیگر بی معنی شده است.

آنتونوف، روی کار آمدن نیروهای طرفدار غرب و کودتا علیه دولت طرفدار روسیه در سال ۲۰۱۴ را جنگ نیابتی واشنگتن علیه مسکو با حمایت از جنایتکاران نازی در کی‌یف ارزیابی کرد.

وی گفت: اقدامات دولت آمریکا برای انتقال تسلیحات به اوکراین، رادیکال‌های اوکراینی را تشویق می‌کند تا با احساس مصونیت بیشتری به اعمال وحشتناک خود ادامه دهند.

سفیر روسیه در آمریکا تصریح کرد: غرب پیش از شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین، تضعیف مسکو را در دستور کار قرار داده بود.

وزارت دفاع آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد که دولت این کشور روز جمعه بسته سه میلیارد دلاری جدیدی از کمک های نظامی به اوکراین را رونمایی خواهد کرد. خودروهای زرهی برادلی نیز در قالب این بسته کمکی جدید به کی یف ارائه خواهد شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال گذشته، پوتین عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->