دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

محمدمهدی کرمی چگونه سیدروح‌الله عجمیان را به شهادت رساند؟+ فیلم

  • کد خبر: ۱۴۳۹۲۹
  • ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
  • ۲
محمدمهدی کرمی چگونه سیدروح‌الله عجمیان را به شهادت رساند؟+ فیلم
محمد مهدی کرمی یکی از عوامل اصلی جنایتی که منجر به شهادت مظلومانه، سیدروح‌الله عجمیان شد صبح امروز ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش شهرآرانیوز، روز پنجشنبه ۱۲ آبان ماه در جریان اغتشاشات و ناامنی‌های آزاد راه کرج – قزوین در محدوده بهشت سکینه (س) کرج شهید سید روح‌الله عجمیان، متولد ۲۰ بهمن سال ۱۳۷۳ از بسیجیان حوزه ۴۱۷ شهدای کمالشهر کرج با ضربات چاقو برخی اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد و ۱۴ آبان ماه و ۲ روز بعد از این حادثه  تعدادی از اراذل و اوباش که با استفاده از چاقو، قمه، پنجه بوکس و سنگ در به شهادت رساندن این بسیجی نقش داشتند شناسایی و بازداشت شدند.

۲۱ آبان ماه و ۹ روز بعد از این جنایت کیفرخواست متهمان پرونده شهادت روح الله عجمیان صادر شد و اتهامات قید شده در کیفرخواست، «افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرایم متعدد علیه امنیت کشور و حمله به مامورین نیروی مقاومت بسیج و فراجا و جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب اخلال شدید در نظم عمومی و ناامنی در کشور و منتهی به شهادت بسیجی حافظ امنیت، سید روح الله عجمیان شد»، «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور» است.

بیشتر بخوانید:

محمدمهدی کرمی و سیدمحمد حسینی اعدام شدند+ جزئیات و فیلم اعترافات ۲ عامل اصلی شهادت سیدروح‌الله عجمیان

محمدمهدی کرمی کیست و چرا به اعدام محکوم است؟+ فیلم

«سیدمحمد حسینی» کیست و چرا اعدام شد؟+ جزئیات و فیلم اعترافات

۱۸ روز پس از صدور کیفرخواست در روز ۹ آذرماه اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ۱۵ نفر در شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز با حضور قاضی، نماینده دادستان، مستشاران دادگاه، وکلای متهمان، متهمان و همچنین پدر، مادر و بستگان بسیجی شهید سید روح الله عجمیان برگزار شد و به اتهامات ۹ نفر از متهمان رسیدگی شد دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده صبح  روز دهم آذر ماه و جلسه سوم رسیدگی به پرونده صبح روز «۱۲ آذر» برگزار شد.

در جلسه دادگاه نماینده دادستان با اشاره به وقایع روز حادثه گفت در مورخ ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱ به دنبال فراخوان‌های شبکه‌های معاند و ضد انقلاب، جهت تجمع در مراسم چهلم خانم حدیث نجفی و برنامه ریزی اراذل و اوباش و حضور سایر افراد، اغتشاشگران مبادرت به انسداد مسیر اتوبان کرج – قزوین کردند که منجر به اختلال شدید در عبور و مرور و درگیری با مامورین انتظامی و مقاومت بسیج و سردادن شعار‌های هنجارشکنانه به قصد مقابله با حکومت و ایجاد ناامنی شد. در این بین شهید مدافع امنیت آقای سید روح الله عجمیان جهت کنترل تجمعات و بازگشایی مسیر اتوبان و بدون هیچ ادوات و بدون اینکه، کسی چنین ماموریتی به وی محول کند، در راستای کمک به رفع انسداد اتوبان در محل حضور می‌یابد، اما اغتشاشگران به نحو بسیار فجیع و ناجوانمردانه وی را با ضربات متعدد و با استفاده از چاقو و جسم سخت از قبیل سنگ، لگد و مشت به شهادت می‌رسانند.

در این جلسه دادگاه، قاضی از پدر شهید روح الله عجمیان خواست با حضور در جایگاه به بیان اظهارات خود بپردازد و وی در محضر دادگاه گفت که من این افراد و متهمین را به قانون می‌سپارم. ما در برابر قانون تسلیم هستیم. بنده از دادگاه مجازات قطعی این افراد را درخواست می‌کنم و می‌خواهم این افراد در محل شهادت پسرم مجازات شوند.

پدر شهید روح‌الله عجمیان گفت: این افراد باید بگویند چرا چنین کار‌هایی را انجام داده‌اند. این افراد باید بگویند برای چه  کسانی کار می‌کنند و از چه کسانی دستور می‌گیرند.

وی افزود: ما به قانون احترام می‌گذاریم و تشخیص این حادثه را به قانون وا‌گذار می‌کنیم.

پس از بیان اظهارات پدر شهید نماینده دادستان به معرفی متهم محمد مهدی کرمی پرداخت و گفت که این متهم فرزند ماشاالله به اتهام افساد فی الارض از طریق جرایم‌علیه امنیت کشور، حمله به ماموران بسیجی، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، انتشار فراخوان علیه نظام در فضای مجازی بازداشت شده است.

تعداد بازدید : 1167

محمد مهدی کرمی در دادگاه گفت: شب یازدهم آبان ماه بود که یکی از دوستانم به من پیام داد و گفت فردا دوازدهم آبان روز چهلم حدیث نجفی است و ما هم برای ابراز همدردی در آن مراسم آماده می‌شویم لذا من هم قصد کردم که در این مراسم حاضر شوم. در روز ۱۲ آبان نزدیک ۱۱ صبح بود که به ترافیک اتوبان رسیدم. از ماشین پیاده شدم و با افراد حاضر در صحنه شعار دادم و به سمت مأمورین سنگ پرتاب کردم. در ادامه به سمت زیرگذر که رفتم مشاهده کردم که جمعی از افراد در آنجا تجمع کرده‌اند؛ لذا در ادامه من هم به این جمع پیوستم و شنیدم که فردی فریاد می‌زند بسیجی بسیجی. در ادامه دیدم که بسیجی روی زمین افتاده و دو الی سه نفر بالای سرش ایستاده‌اند و با سنگ و چوب به سر و صورتش ضربه می‌زنند..

وی تأکید کرد: ۳۰ الی ۴۰ نفر بالای سر بسیجی شهید تجمع کرده بودند و به آن ضربه می‌زدند.

متهم در ادامه گفت: در محل صحنه حادثه شاهد این بودم که برخی افراد سلاح سرد اعم از چاقو و پنجه‌بوکس و سنگ دردست داشتند. افرادی که در آن صحنه حاضر بودند هرکاری می‌کردند.

متهم درباره صحنه واقعه توضیح داد و گفت: شهید عجمیان زیر سه دقیقه به شهادت رسید. من با دست چپم دستم را روی شانه شهید انداختم و با یک سنگ به سرش ضربه زدم. سنگ وقتی به سرش خورد خرد شد. بعد از اینکه سنگی به سر شهید زدم سه ضربه با مشت به سرش کوبیدم و دیدم که با چاقو و سنگ شهید را می‌زنند و در ادامه دیدم شهید روی زمین افتاده است.

وی افزود: همچنین در صحنه حادثه مشاهده کردم که فردی روی پهلو و شکم شهید عجمیان می‌پرید. من هم وقتی وضعیت خلوت شد یک ضربه به شهید زدم و فرد دیگری با چاقو به دنده چپ شهید ضربه وارد کرد. بعد سید محمد حسینی سه ضربه چاقو به ناحیه شکم و پهلوی شهید وارد کرد  من ضربات چاقوی وی را با چشم خودم مشاهده کردم و من بعد از مشاهده این صحنه شهید را روی زمین کشیدم و بعد یک ضربه به سر و صورت شهید وارد کردم.

محمدمهدی کرمی چگونه سیدروح‌الله عجمیان را به شهادت رساند؟+ فیلم

در جلسات دادگاه، فیلم و تصاویر اقدامات محکوم علیه کرمی نسبت به شهید عجمیان نیز به نمایش درآمد.

سرانجام در تاریخ ۱۳ دی ۱۴۰۱ رای دیوان عالی کشور در خصوص فرجام خواهی ۵نفر از متهمان پرونده شهید عجمیان صادر شد.

براساس احکام صادرشده اولیه ۵ نفر از متهمان پرونده، به اتهام افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، حمله به مامورین حافظ امنیت و جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب اخلال شدید در نظم عمومی و ناامنی در کشور و منتهی به شهادت سید روح الله عجمیان گردید به اعدام محکوم شدند.

بر اساس این گزارش احکام صادره پس از اعتراض متهمان در دیوان عالی کشور مورد بررسی مجدد قرار گرفت و رای دیوان عالی کشور پس از بررسی دقیق پرونده درخصوص فرجام‌خواهی ۵ نفر از متهمان پرونده شهادت سیدروح‌الله عجمیان صادر شد.

در این بررسی، فرجام‌خواهی محکومان محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی وارد و موجه تشخیص داده نشد و حکم صادره شده از دادگاه به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آئین دادرسی کیفری تایید و ابرام شد و این دو نفر محکوم به اعدام می‌باشند.

برهمین اساس و پس از طی تمام مراحل قانونی و تایید رای از سوی دیوان عالی کشور، حکم اعدام محکومان محمد مهدی کرمی صبح امروز اجرا شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
Germany
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
0
0
چرا مامورانی که معترضان را به شهادت رساندن محاکمه نمیشن؟
ز.م
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
0
به کجا بچه هایمان رسانده‌اند که جزتوحش یاد نگرفتند قسی القلب شده اند وحیوانیت را زیرسوال
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->