ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد کریمدادی: چشم انداز ۲۵ ساله در مدیریت آب مشهدمقدس ترسیم شده است فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه‌های سطحی فاصله بگیریم
سرخط خبرها

اقدامات لازم برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور‌ها و لوله‌های آب

  • کد خبر: ۱۴۴۱۸۰
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
اقدامات لازم برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور‌ها و لوله‌های آب
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: شهروندان در صورت بروز یخ‌زدگی انشعاب حتما با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند و از رفع یخ‌زدگی غیر‌اصولی پرهیز کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین اسماعیلیان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با تأکید بر کاهش دما در هفته جاری و امکان یخ‌زدگی کنتور‌ها و لوله‌های آب، گفت: شهروندان در صورت بروز یخ‌زدگی انشعاب حتما با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند و از رفع یخ‌زدگی غیر‌اصولی پرهیز کنند.

به گفته وی، در مجاورت سرما، لوله‌ها و شیر‌های آب را که در مجاورت فضای باز قرار دارند، با عایق مناسب بپوشانید و در زمان بروز یخ‌زدگی، از ریختن آب داغ ‌روی کنتور ‌یا از روشن‌کردن آتش در حوضچه کنتور پرهیز شود. همچنین داخل حوضچه کنتور آب را با عایق‌های ایزوله استاندارد، کیسه‌های حاوی پشم شیشه‌ یا پوشال کولر پر کنید.

راه‌های‌ پیشگیری از یخ‌زدگی کنتورها

۱- کنتور و لوله‌های آب که در مجاورت سرما قرار دارند، با استفاده از پشم شیشه عایق‌کاری شوند. تأکید می‌شود در دمای زیر ۱۰ درجه سانتی‌گراد هیچ پوششی غیر از پشم شیشه نمی‌تواند مانع از یخ‌زدگی شود.

۲-برای پیشگیری از یخ‌زدگی کنتور و لوله‌ها توصیه می‌شود یکی از شیر‌های آب ساختمان به مقدار خیلی کم باز باشد تا جریان مداوم آب مانع از یخ‌زدن لوله‌ها شود.

۳- در صورتی که کنتور و لوله‌های آب دچار یخ‌زدگی شد، برای رفع مشکل هرگز از حرارت مستقیم و ریختن آب جوش بر قسمت‌های یخ‌زده استفاده نشود، چرا‌که موجب ترکیدگی لوله‌ها می‌شود.

۴- برای رفع مشکل یخ‌زدگی توصیه می‌شود با صبر و حوصله از آب ولرم، حرارت غیر‌مستقیم و سشوار استفاده شود.

۵-در اولین تماس شما با مرکز ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب، مشکل شما ثبت و برای رسیدگی در دستور‌کار عوامل اجرایی قرار می‌گیرد. بنابراین، برای پیگیری مشکل نیاز به تماس مجدد نیست، چرا‌که این موضوع موجب افزایش شدت ترافیک تماس‌ها ‌می‌شود و امکان ارتباط دیگر شهروندان با سامانه ۱۲۲ ناممکن می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->