ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

وزیر ارتباطات: کاربران فعال ایتا به ۱۹ میلیون رسید | این آمار نتیجه حمایت‌های وزارت ارتباطات است

  • کد خبر: ۱۴۶۸۸۴
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
وزیر ارتباطات: کاربران فعال ایتا به ۱۹ میلیون رسید | این آمار نتیجه حمایت‌های وزارت ارتباطات است
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، در گفتگویی جدید گفته پیام‌رسان ایتا طی سه ماه اخیر به ۱۹ میلیون کاربر فعال رسیده است و این آمار را نتیجه حمایت‌های وزارت ارتباطات دانسته است.

به گزارش شهرآرانیوز -  زارع‌پور به شکل مشخص نگفته منظورش کدام حمایت است اما می‌توان حدس زد رشد کاربران ایتا نتیجه فیلترینگ واتس‌اپ و اینستاگرام بوده است.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گفتگویی جدید با خبرگزاری فارس، درباره افزایش پهنای باند پیام‌رسان ایتا گفته است:

«اینکه پیام‌رسان ایتا توانست از سه میلیون کاربر فعال در طی سه ماه اخیر به ۱۹ میلیون کاربر فعال برسد، نتیجه حمایت‌های ما بوده است و ان‌شاءالله این حمایت‌ها ادامه خواهد داشت. هر قدر که پیام‌رسان‌های داخلی که به مردم خدمت می‌کنند و مردم میلیونی به آن‌ها اقبال کرده‌اند، به زیرساخت اعم از تجهیزات، پهنای باند و حمایت‌های مادی و معنوی نیاز داشته باشند، ما در خدمت‌شان هستیم و این مسیری است که آن را دنبال می‌کنیم.»

زارع‌پور ۱۹ آذر اعلام کرده بود ایتا به ۱۵.۲ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است و حالا بعد از گذشت یک ماه و نیم، این رقم ۲۵ درصد رشد داشته و به ۱۹ میلیون رسیده است.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود به ساز و کار و شرایط حمایت از پیام رسان‌های داخلی اشاره کرد و گفت: «ما یک‌سری شرایط و ضوابطی داریم که تعداد کاربران پیام‌رسان‌ها از یک حدی که بیشتر شود، از آن‌ها حمایت می‌کنیم و تمام زیرساخت‌های مورد نیازشان را تأمین می‌کنیم.»

به گفته وی اکنون وزارت ارتباطات تمام توان خودش را به کار می‌گیرد تا از چهار پیام‌رسان ایتا، بله، سروش‌پلاس و روبیکا که به مردم خدمت‌رسانی می‌کند و کاربر بالای سه الی چهار میلیون نفر در روز دارند، حمایت کند: «هر چقدر هم لازم باشد ما حمایت‌های خودمان را در این مسیر ارتقا می‌دهیم.»

شایان ذکر است که احتمالا طی روز‌های آینده، وزارت ارتباطات از پروژه‌ای رونمایی خواهد کرد که در آن بتوان از هر یک از این پیام‌رسان‌ها، به پیام‌رسان دیگری پیام فرستاد و یا حتی تماس برقرار کرد. این پروژه که «یکپارچه سازی تبادل پیام بین پیام رسان‌ها» نام دارد ظاهرا با کمک تیم «گپ» پیش می‌رود که اخیرا یک نسخه شبیه‌سازی‌شده از توییتر بومی با نام «ویراستی» را نیز عرضه کردند. این پروژه قرار بود در دهه فجر رونمایی شود و هنوز تاریخ دقیق رونمایی از آن، اعلام نشده است. ناگفته نماند برخی پیام‌رسان‌های مانند آی‌گپ از این موضوع حمایت نکردند و به نظر می‌رسد دلیل اینکه نامشان در بین پیام‌رسان‌های تخت حمایت وزارت ارتباطات نیست، به همین موضوع برگردد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->