مشترکان برق خانگی خراسان رضوی ۲۷ میلیارد ریال پاداش گرفتند افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تفاوت شاهین G و شاهین S چیست؟ + قیمت خودرو

  • کد خبر: ۱۴۶۹۹۶
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
تفاوت شاهین G و شاهین S چیست؟ + قیمت خودرو
شاهین G نسخه آپشنال است و نسبت به مدل‌های معمولی در بازار آزاد ۱۰ تا ۱۵ میلیون گران‌تر معامله می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، تفاوت شاهین G و شاهین S در یک جمله خلاصه می‌شود؛ شاهین G همان نسخه آپشنال مدل‌های معمولی است وگرنه از لحاظ فنی هیچ فرقی بین این دو خودرو وجود ندارد. سایپا از سال ۱۴۰۰ تصمیم گرفت شاهین G را با امکانات بیشتری مثل سقف سانروف و مانیتور به بازار بفرستد که همین چندتا آپشن باعث شده در بازار ۱۰ تا ۱۵ میلیون گران‌تر از نسخه‌های معمولی یا همان شاهین S معامله شود. در بازار مدل‌های دست‌دوم تقریبا همین تفاوت قیمت در ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها به‌چشم می‌خورد.

تفاوت آپشن‌های شاهین S و شاهین G
شاهین G نسبت به شاهین S از آپشن‌های بیشتری برخوردار است و می‌توانیم این امکانات را در چهار بخش بررسی کنیم. از نظر ظاهری شاهین G سانورف مجهز شده و این را باید اولین آپشن درمقایسه با شاهین S بدانیم. سیستم تهویه اتوماتیک که روی نسخه‌های ابتدایی شاهین (یعنی همان شاهین S) وجود داشت، حالا حذف شده و این آپشن هم فقط در نسخه آپشنال یا همان شاهین G دیده می‌شود. از طرفی اضافه شدن مانیتور به داشبورد و دکمه‌های کنترلی روی فرمان دیگر آپشن‌هایی محسوب می‌شوند که سایپا روی نسخه‌های آپشنال قرار داده و در شاهین S خبری از آن‌ها نیست. به‌جز همین چند‌تا آپشن و چیز‌هایی مثل کنسول وسط داخل اتاق، فرق زیادی بین شاهین G و شاهین S وجود ندارد و از نظر مشخصات فنی تفاوتی باهم ندارند. مثلا هر دو مدل از موتور M۱۵ معروف سایپا که البته به سیستم توربوشارژ مجهز شده، بهره می‌برند و در سایر آیتم‌های فنی مثل مصرف سوخت و حداکثر سرعت و ... تفاوتی ندارند.

تفاوت قیمت شاهین S و شاهین G
قیمت شاهین G در کارخانه تقریبا به ۳۴۵ میلیون تومان رسیده و تولید شاهین S یا همان نسخه پایه شاهین توسط سایپا متوقف شده است. در طرح فروش اینترنتی بهمن‌ماه سایپا، از متقاضیان شاهین G قرار است ۳۴۴ میلیون و ۷۴۷ هزار تومان دریافت کنند. همین مدل اولین روز‌های بهمن امسال در بازار آزاد کمی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان دست به دست می‌شود و در سایت‌های معروف اقتصادی قیمت شاهین G در بازار آزاد درحال حاضر به ۵۱۵ میلیون تومان رسیده است. البته این رقم را می‌توانیم میانگین قیمت اعلام شده توسط فروشنده‌های شاهین G بدانیم. چون با نگاهی به جدید‌ترین آگهی‌های فروش شاهین علاوه بر ارقام بالای ۵۱۵ میلیون، برخی از فروشنده‌ها در ازای ۵۰۰ میلیون حاضر به فروش هستند. در طرف مقابل شاهین S صفرکیلومتر را معمولا ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان کمتر از شاهین G می‌فروشند. مثل فروشنده‌هایی که الان قیمت شاهین S صفرکیلومتر را بین ۴۹۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان درنظر گرفتند.

تفاوت قیمت شاهین S و شاهین G صفرکیلومتر

مدل

شاهین S

شاهین G

قیمت کارخانه

-

۳۴۴ میلیون و ۷۴۷ هزار تومان

قیمت بازار

۴۹۰ تا ۵۰۰ میلیون

۵۰۰ تا ۵۲۰ میلیون

تفاوت شاهین S و شاهین G در بازار مدل‌های دست‌دوم
قیمت شاهین G در بازار آزاد حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان بیشتر از نسخه شاهین S است و تقریبا همین اختلاف را در معاملات بازار مدل‌های دست‌دوم شاهد هستیم. مثلا یک شاهین G مدل ۱۴۰۰ را با کارکرد تقریبا ۲۰ هزار کیلومتر و قیمت ۴۹۰ میلیون تومان می‌فروشند و خرید شاهین معمولی که با همین مشخصات آگهی شده، ۴۸۰ میلیون تومان بودجه می‌خواهد. بین مدل‌هایی که کارکرد بالاتری دارند می‌شود به شاهین G مدل ۱۴۰۰ اشاره کرد که در این مدت ۵۰ هزار کیلومتر راه رفته و فروشنده آن رقم پیشنهادی را ۴۵۰ میلیون تومان اعلام کرده است. در طرف مقابل قیمت شاهین S مدل ۱۴۰۰ با کارکرد ۵۰ هزار کیلومتر در یک آگهی دیگر ۴۴۰ میلیون تومان اعلام شده است.

مقایسه شاهین S و شاهین G دست‌دوم

مدل

کارکرد

قیمت

شاهین G

۲۰ هزار کیلومتر

۴۹۰ میلیون تومان

شاهین S

۲۰ هزار کیلومتر

۴۸۰ میلیون تومان

شاهین G

۵۰ هزار کیلومتر

۴۵۰ میلیون تومان

شاهین S

۵۰ هزار کیلومتر

۴۴۰ میلیون تومان

منبع: فرارو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->