کابوس تکراری قطعی برق قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) | تیگو ۸ پرومکس ۳ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان ۸۰۰ هزار تومان خرج تراشی ماهانه اینترنت خانوار با افزایش ۷۵ درصدی قیمت قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) | پژو ۲۰۷ چند قیمت خورد؟ چطور فروش اقساطی را بدون خطا و با سرعت مدیریت کنیم؟ فروش ویژه سایپا به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، دوشنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) + لینک سایت طرح پیش فروش سایپا ویژه خودرو‌های فرسوده اردیبهشت ۱۴۰۴ اعلام شد + جزئیات مدیرعامل بانک مسکن: مردم توان بازپرداخت وام ۵۵۰ میلیونی نهضت ملی مسکن را ندارند تصویب قیمت ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومانی برای خرید تضمینی گندم تداوم حرکت صعودی شاخص کل | بورس ۳۰ هزار واحد مثبت شد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) بیشترین سهم مصرف آب در خراسان رضوی مربوط به بخش کشاورزی است پنجشنبه‌ها در مشهد و خراسان رضوی تعطیل شد قیمت امروز دلار، طلا، سکه و بیت‌کوین (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) + جدول رقابت نابرابر کارگر ایرانی با ۸.۵ میلیون کارگر افغانستانی واگذاری بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ قطعه زمین به خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت در خراسان رضوی پیش‌بینی کاهش ۱۵۰۰ مگاواتی مصرف برق با تغییر ساعت ادارات تعمیرات نیروگاه‌ها از خروج بیش از ۸ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌کند بررسی قیمت میوه و تره‌بار در مشهد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) | فلفل ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان شناسایی ۶ هزار مشترک برق پرمصرف تجاری در خراسان‌رضوی | قطعی برق ۴۰۰ اداره پرمصرف (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت طلای جهانی امروز (چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعلام شد علت تأثیرپذیری بازارهای مالی از مذاکرات چیست؟ قسط وام ودیعه مسکن ماهانه چقدر است؟ بانک‌ها تا پایان تابستان ۱۴۰۴، در روزهای پنجشنبه تعطیل شدند منتظر افزایش قیمت موبایل و خودروهای وارداتی باشیم؟ | بررسی تأثیر ضمانت‌نامه بانکی بر واردات خودرو و موبایل تأکید وزارت صمت بر ممنوعیت واردات کالا‌های خارجی مشابه تولید داخل شعب کشیک بانک‌ها روزهای پنجشنبه دایر است استاندار خراسان رضوی: گسترش فیبر نوری در مشهد عقب مانده است وزیر نیرو: برق را ۵۰۰۰ تومان می‌خریم ۴۹ یا ۳۹ تومان می‌فروشیم!
سرخط خبرها

۵۰۰ تن ریل قطار شهری تولید شده در ذوب آهن اصفهان به مشهد رسید

  • کد خبر: ۱۴۷۲۸۴
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
۵۰۰ تن ریل قطار شهری تولید شده در ذوب آهن اصفهان به مشهد رسید
مدیر عامل قطار شهری مشهد گفت:طی قرارداد منعقد شده با  ذوب آهن اصفهان تمام ریل ۶ کیلومتر در خط ۳ قطار شهری مشهد که ۱۱۰۰ تن است تا آخر امسال  تامین  می شود  که  از این تعداد تاکنون ۵۰۰ تن از ریل‌ها وارد مشهد است و ۶۰۰ تن دیگر تا قبل از پایان سال به مشهد ارسال می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، بیش از ۱۳ سال است که تعداد واگن‌های خط یک روی عدد ۶۰ مانده است و هنوزتغییری نکرده است شاید در سال‌های اولی که کلید قطار شهری مشهد زده شد این تعداد واگن برای مشهد معقولانه به نظر میرسید، اما اکنون باتوجه به جمعیت ۵/۳ میلیونی مشهد و جابه جایی روزانه بیش از ۲۰۰ هزار مسافر در خط یک و دو قطار شهری مشهد قطعا جوابگوی جابه جایی این جمعیت و سیل زائرانی که هر ساله به مشهد روانه می‌شوند نخواهد بود.

کیانوش کیامرز  مدیر عامل قطار شهری مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: با توجه به اینکه کشور در بحران تولید واگن قراردارد،دولت اولین اولویت خود را تامین ۶۴۰ دستگاه واگن  برای تهران قرار داده است، ولی باوجود اینکه دو سال از مناقصات آن میگذرد به دلیل تامین منابع مالی، هنوز خروجی نداشته است.

او افزود:بر طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته قطار شهری مشهد، باید ۶ کیلومتر  را  تا سال ۱۴۰۳ ریل گذاری کند لذا برای تامین قطار برای این مسافت، از ۱۰۰ دستگاه واگنی که برای خط ۲ قطار شهری مشهد تدارک دیده  شده که از این تعداد ۷۰ دستگاه را سال گذشته تحویل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد دادیم، و تعداد ۳۰ واگن را هنوزتحویل ندادیم که طی مراسمی تا پایان سال این ۳۰ دستگاه واگن تحویل داده خواهد شد.

مدیر عامل قطار شهری مشهد تصریح کرد:از تعداد ۳۰ دستگاه واگنی که هم اکنون در اختیار داریم تعداد ۱۵ واگن را تحویل بهره برداری می‌دهیم و تعداد ۱۵  واگن را برای خط ۳ در نظر بگیریم  دغدغه‌ای برای دورنمای واگن‌های خط ۳ نداریم.

کیامرز بیان کرد:در خصوص قطار‌های خط ۱ با وجود حمایت‌هایی که از شورای شهر مشهد داشتیم، ولی هنوز به جمع بندی نرسیدیم و دولت اجازه خرید واگن را به هیچ شهری نداده است تامین واگن‌های خط ۱ یکی از بحران‌های ما در سال آینده خواهد بودکه امیدواریم با پیگیری‌های شهردار حداقل ۱۵ واگن را  خریداری کنیم.

او تصریح کرد:حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان  اعتبار برای مدت سه سال، جهت  تامین واگن‌ها پیش بینی شده است، ولی تاکنون این بودجه تامین نشده است.طی قرارداد منعقد شده با  ذوب آهن اصفهان تمام ریل ۶ کیلومتر در خط ۳ قطار شهری مشهد که ۱۱۰۰ تن است تا آخر امسال  تامین  می شود  که  از این تعداد تاکنون ۵۰۰ تن از ریل‌ها وارد مشهد است و ۶۰۰ تن دیگر تا قبل از پایان سال به مشهد ارسال می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->