حواشی چای دبش ادامه دارد | دریافت ۱۴۳ وام فقط از یک بانک دولتی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) گزارش جدید از بحران قطعه‌سازی | بدهی ۱۱ میلیاردی سایپا روی میز ۵ سال بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس | ۳ بار رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان در ۲ سال جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت علت اصلی گرانی گوشت و مرغ، نبود پیش‌بینی در واردات نهاده‌های دامی است
سرخط خبرها

۵۰۰ تن ریل قطار شهری تولید شده در ذوب آهن اصفهان به مشهد رسید

  • کد خبر: ۱۴۷۲۸۴
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
۵۰۰ تن ریل قطار شهری تولید شده در ذوب آهن اصفهان به مشهد رسید
مدیر عامل قطار شهری مشهد گفت:طی قرارداد منعقد شده با  ذوب آهن اصفهان تمام ریل ۶ کیلومتر در خط ۳ قطار شهری مشهد که ۱۱۰۰ تن است تا آخر امسال  تامین  می شود  که  از این تعداد تاکنون ۵۰۰ تن از ریل‌ها وارد مشهد است و ۶۰۰ تن دیگر تا قبل از پایان سال به مشهد ارسال می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، بیش از ۱۳ سال است که تعداد واگن‌های خط یک روی عدد ۶۰ مانده است و هنوزتغییری نکرده است شاید در سال‌های اولی که کلید قطار شهری مشهد زده شد این تعداد واگن برای مشهد معقولانه به نظر میرسید، اما اکنون باتوجه به جمعیت ۵/۳ میلیونی مشهد و جابه جایی روزانه بیش از ۲۰۰ هزار مسافر در خط یک و دو قطار شهری مشهد قطعا جوابگوی جابه جایی این جمعیت و سیل زائرانی که هر ساله به مشهد روانه می‌شوند نخواهد بود.

کیانوش کیامرز  مدیر عامل قطار شهری مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: با توجه به اینکه کشور در بحران تولید واگن قراردارد،دولت اولین اولویت خود را تامین ۶۴۰ دستگاه واگن  برای تهران قرار داده است، ولی باوجود اینکه دو سال از مناقصات آن میگذرد به دلیل تامین منابع مالی، هنوز خروجی نداشته است.

او افزود:بر طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته قطار شهری مشهد، باید ۶ کیلومتر  را  تا سال ۱۴۰۳ ریل گذاری کند لذا برای تامین قطار برای این مسافت، از ۱۰۰ دستگاه واگنی که برای خط ۲ قطار شهری مشهد تدارک دیده  شده که از این تعداد ۷۰ دستگاه را سال گذشته تحویل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد دادیم، و تعداد ۳۰ واگن را هنوزتحویل ندادیم که طی مراسمی تا پایان سال این ۳۰ دستگاه واگن تحویل داده خواهد شد.

مدیر عامل قطار شهری مشهد تصریح کرد:از تعداد ۳۰ دستگاه واگنی که هم اکنون در اختیار داریم تعداد ۱۵ واگن را تحویل بهره برداری می‌دهیم و تعداد ۱۵  واگن را برای خط ۳ در نظر بگیریم  دغدغه‌ای برای دورنمای واگن‌های خط ۳ نداریم.

کیامرز بیان کرد:در خصوص قطار‌های خط ۱ با وجود حمایت‌هایی که از شورای شهر مشهد داشتیم، ولی هنوز به جمع بندی نرسیدیم و دولت اجازه خرید واگن را به هیچ شهری نداده است تامین واگن‌های خط ۱ یکی از بحران‌های ما در سال آینده خواهد بودکه امیدواریم با پیگیری‌های شهردار حداقل ۱۵ واگن را  خریداری کنیم.

او تصریح کرد:حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان  اعتبار برای مدت سه سال، جهت  تامین واگن‌ها پیش بینی شده است، ولی تاکنون این بودجه تامین نشده است.طی قرارداد منعقد شده با  ذوب آهن اصفهان تمام ریل ۶ کیلومتر در خط ۳ قطار شهری مشهد که ۱۱۰۰ تن است تا آخر امسال  تامین  می شود  که  از این تعداد تاکنون ۵۰۰ تن از ریل‌ها وارد مشهد است و ۶۰۰ تن دیگر تا قبل از پایان سال به مشهد ارسال می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->