وزیر آموزش و پرورش: هزار هنرستان در ۵ سال آینده ساخته می‌شود خزعلی: در زمینه حجاب به‌دنبال فرهنگ سازی هستیم جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی وزیر اقتصاد: بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی تا سال ۱۴۰۲ صفر شد اعمال قانون ۱۶۰۱ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند ( ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | بازتاب تنبیه موشکیِ صهیونیست‌ها در سفر رئیس‌جمهور به پاکستان دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با کارگران آغاز شد وزارت خارجه آمریکا مذاکره مستقیم با ایران با موضوع برجام را رد کرد رئیس جمهور وارد سریلانکا شد درباره سرخک و واکسیناسیون آن، چه می‌دانید؟ معاون بایدن بار دیگر حمایت واشنگتن از صهیونیست‌ها را تکرار کرد تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی گزارش روزنامه عبری از رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش آمریکا، مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام را رد کرد واکنش عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است هشدار مصر درباره حمله زمینی اسرائیل به رفح آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رونمایی از ۲ ماهواره بومی طلوع ۳ و ناهید ۲+ عکس و جزئیات

  • کد خبر: ۱۴۹۲۲۰
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
رونمایی از ۲ ماهواره بومی طلوع ۳ و ناهید ۲+ عکس و جزئیات
ماهواره‌های طلوع ۳ و ناهید ۲ پس از پایان طراحی و ساخت امروز در مراسمی رونمایی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، ماهواره‌های طلوع ۳ و ناهید ۲ پس از پایان طراحی و ساخت امروز در مراسمی با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شدند.

ماهواره طلوع ۳ ماهواره‌ای سنجشی است که سازمان فضایی ایران سفارش ساخت آن را داد که شرکت صنایع مخابراتی ایران (صا ایران) کار ساخت آن را به عهده داشت. این ماهواره با وزن ۱۵۰ کیلوگرم سنگین‌ترین ماهواره ساخته شده در کشور تلقی می‌شود و با دقت تصویربرداری ۵ متر سیاه و سفید و ۱۰ متر رنگی در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار می‌گیرد.

این ماهواره با بهره گیری از زیرسامانه‌های پیشرانش فضایی بومی، دارای قابلیت اصلاح و مانور مداری در فضاست. بیش از ۸۰ درصد تجهیزات و زیرسامانه‌های این ماهواره بومی بوده و با بهره گیری از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی توسعه یافته است. این ماهواره تمام آزمایش‌های خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و آماده پرتاب است.

ماهواره ناهید ۲ هم به سفارش سازمان فضایی ایران ساخته شد که کار ساخت آن بر عهده پژوهشگاه فضایی ایران بود. این ماهواره، ماهواره‌ای مخابراتی و از سری ماهواره‌های راهبردی دستیابی به ماهواره‌های مخابراتی زمین آهنگ است که مسیر دستیابی به ارتباطات مخابرات فضاپایه را برای کشور فراهم کرده است.

این ماهواره با طول عمر حداقل ۲ سال در ارتفاع مداری ۵۰۰ کیلومتری از زمین قرار خواهد گرفت و ماموریت‌های متعدد مخابراتی همچون ارتباط تلفنی همزمان و ذخیره و ارسال داده‌های امن را انجام خواهد داد. این ماهواره هم تمام آزمایش‌های خود را با موفقیت پشت سرگذاشته و آماده پرتاب است.

رونمایی از ۲ ماهواره بومی طلوع ۳ و ناهید ۲+ عکس

رونمایی از ۲ ماهواره بومی طلوع ۳ و ناهید ۲+ عکس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->