بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز
سرخط خبرها

برگشت به‌خاطر آزادی

  • کد خبر: ۱۵۲۳۳۶
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
برگشت به‌خاطر آزادی
بازی حساس امروز با پرسپولیس، عنایتی را به نفت مسجد سلیمان برگرداند!

شهرآرانیوز؛ سرمربی مشهدی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان، برای بقا در لیگ بیست‌ودوم روز‌های بسیار دشواری را پیش‌رو دارد و امروز باید در چارچوب هفته بیست‌ویکم لیگ‌برتر در ورزشگاه آزادی تیمش را مقابل پرسپولیس به میدان بفرستد. دیداری که برای طلایی‌پوشان شهر مسجدسلیمان از اهمیتی ویژه برخوردار است.

تیمی که در انتهای جدول جا خوش کرده است و اگر می‌خواهد از سقوط فرار کند، باید روی تک‌تک بازی‌های باقی‌مانده فصل و امتیازاتش حساب باز کند. تقابلی که امروز از ساعت ۱۶:۴۵ آغاز خواهد شد و دو تیم با انگیزه‌های متفاوت به میدان می‌آیند، اما این وسط انگیزه‌های سرمربی مشهدی نفت، انگیزه‌هایی متفاوت است.

بازگشته از اعتصاب

رضا عنایتی در تعطیلات لیگ به‌واسطه برگزاری مسابقات جام‌حذفی و درحالی‌که نفت مسجدسلیمان در این رقابت‌ها حضور نداشت، تصمیم به جدایی از تیم نفت گرفت و با حاضرنشدن در تمرینات، تصمیمش به‌نظر قطعی می‌آمد. با وجود این، یک‌باره و در آستانه دیدار بزرگ با پرسپولیس عنایتی به تمرینات بازگشت و در جواب خبرنگاران هم در نشست خبری گفت بخشی از مطالبات پرداخت شده است و باقی حرف‌ها بماند برای بعد از بازی! گویی مدیران باشگاه توانستند با انجام تعهداتشان تا حدودی اوضاع را تغییر بدهند و عنایتی را برای ادامه حضور در تیم نفت مسجدسلیمان مجاب کنند.

بدون برد، اما امیدوار به آینده

سرمربی جوان نفتی‌ها از زمان حضورش روی نیمکت این تیم توانسته است تغییرات مثبتی ایجاد کند، اما این تغییرات برای خروج نفت از بحران کافی نبوده است. زردپوشان مسجدسلیمانی پس از حضور این سرمربی مشهدی، در چهار بازی گذشته فقط یک‌بار در قامت تیم بازنده از میدان مسابقه خارج شدند که اتفاق مثبتی است، اما آن‌ها در کسب پیروزی هم ناتوان بوده‌اند و فقط سه امتیاز از چهار دیدار قبلی‌شان گرفته‌اند. نفتی‌ها که با تساوی در شهرآورد استان خوزستان مقابل صنعت‌نفت آبادان از قعر جدول لیگ بیست‌ودوم گریختند، همچنان در منطقه قرمز جدول قرار دارند و حالا یک رویارویی سخت را مقابل خود می‌بینند و در ورزشگاه آزادی باید مقابل پرسپولیس قرار بگیرند.

کارنامه درخشان عنایتی مقابل پرسپولیس

رضا عنایتی به‌جز خاطرات موفقی که در دوران بازی مقابل سرخ‌پوشان پایتخت از خود به‌جا گذاشته، در قامت سرمربی نیز همواره سد راه موفقیت پرسپولیس بوده است و می‌توان از او به‌عنوان یکی از چهره‌های مؤثر در قهرمان‌نشدن سرخ‌پوشان پایتخت در فصل گذشته یاد کرد. عنایتی در لیگ بیست‌ویکم در قامت سرمربی تیم هوادار مقابل پرسپولیس قرار گرفت و توانست در بازی رفت‌وبرگشت سرخ‌پوشان پایتخت را متوقف کند.

شاگردان عنایتی در تیم هوادار موفق شدند از شش امتیاز ممکن، دو امتیاز به‌دست بیاورند و باعث شدند تیم پرسپولیس هم در رقابت قهرمانی چهار امتیاز ارزشمند را از دست بدهد. سرمربی جوان نفتی‌ها امیدوار است پس از درخشش مقابل سرخ‌پوشان پایتخت در نقش سرمربی تیم هوادار، همچنان بتواند رکورد شکست‌ناپذیری‌اش را مقابل پرسپولیس حفظ کند و این‌بار با هدایت تیم نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس یک شگفتی بزرگ را خلق کند.

شمشیر دولبه بحران و ثبات

سرمربی مشهدی مسجدسلیمانی‌ها به‌خوبی می‌داند که تیمش هنوز از بحران فاصله نگرفته است. امتیازگرفتن از پرسپولیس آن‌ها را از منطقه سقوط خارج نخواهد کرد، اما بدون‌شک روحیه نفتی‌ها را برای ادامه مسابقات و امید به بازی‌های هفته‌های آینده چندبرابر خواهد کرد. برای عنایتی امتیاز‌های این بازی به‌جای صعود در جدول، ثبات و امید را به‌همراه خواهد داشت.

البته اوضاع در مسجدسلیمان تا اینجای لیگ به‌قدری بد پیش رفته است که شاید این بازی شمشیری دولبه هم برای آن‌ها به شمار برود و شکست احتمالی شاگردان عنایتی برابر پرسپولیس اگر با گل‌های زیاد همراه شود، آتش بحران را دوباره در مسجدسلیمان شعله‌ور و حاشیه‌های این باشگاه را برای ادامه مسابقات بیشتر می‌کند. عنایتی که همین چندروز پیش از استعفا منصرف شده بود، شاید در صورت شکست در این دیدار و ادامه مشکلات گوناگون نفتی‌ها، حتی به خروج دوباره از این باشگاه فکر کند و ادامه کار در مسجدسلیمان را نشدنی بداند.

ترس عنایتی از تکرار شکست مقابل ارتش سرخ

رضا عنایتی یک ترس دیگر هم از رویارویی با پرسپولیس دارد. او به‌خوبی می‌داند تیم اوج‌گرفته و موفق رضا مهاجری، همشهری‌اش، در هفته‌های آغازین لیگ‌برتر فوتبال که حتی تا پله سوم هم بالا رفت، با قبول شکست مقابل پرسپولیس به بحران رفت. اگر قرار باشد عنایتی و تیمش در تهران و در این اوضاع حساس بازنده باشند، ممکن است اوضاع نفت هنوز درست نشده، خراب شود و بار دیگر استعفای عنایتی را به‌همراه داشته باشد.

در اندیشه کارنامه‌سازی

کارنامه سرمربیگری رضا عنایتی چندان پرورق نیست و او چندسالی است که به جرگه مربیان اضافه شده است. مربی‌ای که بهترین عملکردش با تیم هوادار بود و توانست این تیم را از لیگ دسته‌اول به لیگ‌برتر بیاورد. عنایتی که این کار بزرگ را در سال‌های اول سرمربیگری‌اش انجام داده، حالا به ریسک بزرگی دست زده است و با قبول هدایت تیم فانوس‌به‌دست نفت مسجدسلیمان می‌خواهد یک حفظ تیم در لیگ‌برتر هم به کارنامه‌اش اضافه کند. اتفاقی که اگر بیفتد، او را به مربی «بقا» مشهور خواهد کرد و شاید در سال‌های آینده تیم‌های در منطقه سقوط بیشتری به سراغش بیایند. البته در این بین برخی هم معتقدند بازگشت عنایتی بعد از استعفا به نفت، فقط برای بازی پرسپولیس بوده است و بعد از این بازی دوباره از سمتش کناره‌گیری خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->