شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند انسجام ترافیکی در جنوب شهر مشهد رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان
سرخط خبرها

تعیین تکلیف صدور پروانه ساخت و ساز در اراضی فتح‌آباد مشهد

  • کد خبر: ۱۵۲۷۰۷
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳
تعیین تکلیف صدور پروانه ساخت و ساز در اراضی فتح‌آباد مشهد
سه تن از اعضای شورای شهر مشهد با حضور در جمع مردم منطقه شهید چراغچی به دریافت نقطه‌نظرات و بررسی مشکلات آنان پرداختند. در این جلسه اعضای شورا به تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی شهر مشهد از جمله اراضی فتح‌آباد اشاره داشتند و اعلام کردند که شهروندان برای دریافت پروانه ساخت می‌توانند اقدام کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، در این مراسم که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) واقع در شهید چراغچی ۴۵ برگزار شد، نماینده مردم منطقه به بیان برخی مسائل و مشکلات این محله پرداخت. در این مراسم غلامحسین صاحبی، عضو کمیسیون خدمات شهری، مهدی ناصحی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی و حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد، حضور داشتند.

یکی از مسائلی که در این جلسه توسط شهروندان منطقه مطرح شد، موضوع جابه‌جایی پل عابر پیاده شهید چراغچی بود. درخواست مردم منطقه این بود که این پل به شهید چراغچی ۴۳ منتقل شود.

همچنین موضوع ساخت و ساز‌ها و صدور پروانه‌های ساخت در این منطقه دغدغه دیگری بود که از سوی شهروندان مطرح شد.

شهروندان فتح‌آباد ترجیحا تا پایان سال نسبت به دریافت پروانه ساخت و ساز اقدام کنند

در این نشست غلامحسین صاحبی، عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد، با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت شهری مشهد برای حل مسائل مناطق مختلف از جمله منطقه ۲ اظهار کرد: سال گذشته برای تسهیل صدور پروانه‌های ساخت و ساز تخفیف ۴۰ درصدی اعمال شد. از همین رو توصیه می‌شود شهروندان منطقه تا انتهای سال نسبت به پرداخت حق صدور پروانه خویش اقدام کنند چراکه احتمالا سال آینده نرخ عوارض ۴۰ تا ۵۰ درصد رشد خواهد کرد و تخفیف نیز اعمال نخواهد شد.

وی ادامه داد: اهالی این منطقه سال‌هاست که دنبال دریافت پروانه ساخت و ساز بودند، اما به دلیل اینکه منطقه مزبور طرحی نداشت، امکان صدور پروانه نیز فراهم نبود. هم‌اکنون خوشبختانه با تعیین قطعات ۲۰۰ متری این طرح به تصویب رسیده و ابلاغ شده است. تاکید ما این است که شهروندان حداقل تا پایان سال نسبت به دریافت پیش‌پروانه اقدام کنند.

اراضی زیر ۲۰۰ متر در منطقه فتح‌آباد بنا بر قانون پروانه ساخت دریافت نمی‌کنند

مهدی ناصحی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد نیز ادامه داد: در طول این یک سال و نیمی که از عمر ششمین دوره شورای شهر مشهد می‌گذرد، چندین گره شهر حل شده است. نمونه آن تعیین‌تکلیف اراضی مربوط به پادگان لشکر ۷۷ بود. موضوع دیگر تصویب طرح تفصیلی شهر مشهد است که بررسی آن ۱۷ سال زمان برده بود. در حال حاضر با پیگیری شورای ششم این طرح تصویب شده است؛ این در حالی است که تقریبا هیچ شهر دیگری طرح تفصیلی مصوب ندارد.

وی تصریح کرد: از شهروندان تقاضا می‌کنیم که وارد میدان شوند و مسائل مالکیتی بین خویش را با یکدیگر حل کنند تا این مناطق ساخته شود. البته باید توجه داشت براساس قانون به اراضی زیر ۲۰۰ متر در این منطقه نمی‌توان پروانه ساخت داد و لازم است صاحبان اراضی زیر این متراژ املاک خود را تجمیع کنند. همچنین لازم است شهرداری منطقه برای حل و فصل موارد خاص با مشارکت مردم به یک راه حل مشخص برسد. در حال حاضر این منطقه ۳۰۰۰ قطعه دارد.

ناصحی درباره برگزاری چنین جلساتی با شهروندان و هدف از برگزاری آن گفت: در این جلسه یک گزارش از تصویب و ابلاغ طرح اراضی فتح‌آباد به مردم ارائه شد. بعد از سال‌ها این طرح با همکاری دستگاه‌های مختلف مشهد و استان به همراه دیگر طرح‌های تفصیلی شهر مشهد به تصویب رسیده و از امروز می‌توان پاسخگوی مردم بابت اراضی که سال‌های سال امکان بهره‌برداری از آن وجود نداشت، بود.

سال آینده برای حل مسائل هر محله ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است

همچنین حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد، اضافه کرد: یکی از مسائلی که شورای اسلامی شهر مشهد در دوره ششم از همان ابتدای کار رسیدگی به آن در دستور قرار داد، رسیدگی به امور محلات بود. از همین رو برای سال آینده به ازای هر محله ۱۵ میلیارد تومان تعیین شده تا کار‌های اصلی آن پیش رود.

وی افزود: ما از سال گذشته که شورا در مورد این منطقه متمرکز شد، امسال نتیجه گرفته‌ایم و به مرحله صدور پروانه رسیده‌ایم. امید است این مسیر پیگیری شود تا همه شهروندان به خواسته‌های خود برسند. البته در این میان اجرای قانون نیز برای ما اهمیت دارد. در مورد سایر محلات نیز اطلاع‌رسانی در مورد رسیدگی به امور هر کدام انجام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->